Hoi, wat zijn jullie ervaringen met zwanger worden na een keizersnede? Is dit lastiger of maakt dit niet uit?
Voor de meeste mensen maakt het denk ik geen verschil. Er zijn wel uitzonderingen, ik weet niet in hoeverre je die ook echt wil horen?
Ik probeer even logisch te redeneren waarom het uit zou moeten maken qua zwanger worden..? Omdat er dan een litteken zit op de baarmoeder ofzo?
Hier een succes verhaal. Over mijn zoon, de eerste zwangerschap, 15 maanden moeten proberen. Hij is met een keizersnede geboren. Van mijn dochter was ik meteen in ronde 1 zwanger. Dus idd de zwangerschap na de keizersnede.
Onze oudste is met keizersnede geboren en erna 3 x probleemloos zwanger geweest ( en 2 miskramen tussendoor) Daarna nog 2 x vaginaal bevallen en vorige week weer bevallen via keizersnede.
Google maar eens op 'niche na sectio'... De meeste vrouwen hebben hier overigens geen last van in de zin dat het problemen oplevert. Ik was de uitzondering helaas.
Ok, heb 3 artikelen gelezen. Ik zie vooral dat het meer spotting/bloedingen kan veroorzaken, maar er wordt weinig gezegd/gesuggereerd over er daadwerkelijk niet zwanger van worden, wel dat er meer onderzoek moet komen. Maar misschien heb ik net de vaagste artikelen gelezen. Maar ik begrijp de strekking. Anyways, ik ben na beide ks met de eerste poging zwanger geworden, maar wel beide keren mk. Daarna weer snel zwanger, toen 1× baby verloren met 23+6 (andere oorzaak) en 1x blijvend zwanger.
Helaas is dit 'fenomeen' pas sinds een paar jaar bekend. Onderzoek staat dus nog in de kinderschoenen. Bij mij bleef er dus iedere maand bloed 'staan' in de holte. Waarschijnlijk heeft dat een zodanige reactie gegeven dat de baarmoeder embryo's afstoot. Mijn gyn vertelde dat er nu, nadat er eerst meer onderzoek is gedaan naar bloedingsklachten nu een grootschalig onderzoek naar vruchtbaarheidsdtoornissen op de rol staat.
En ben jij ervoor behandelt? Ik zie in je handtekening nl dat je zwanger bent. Is dat tgv een behandeling of geluk?
Ik heb inderdaad een laparascopische operatie gehad. Na 6 mislukte icsi, na mijn operatie bij de 1e poging zwanger. Kan geluk zijn inderdaad, maar ik denk van niet...
Hier na de keizersnede in ronde 1 zwanger geraakt. Dat was het snelste van de 3 zwangerschappen, had het eigenlijk ook niet verwacht.