elke cyclus bruinvelies tijdens LF

Discussion in 'Zwanger worden' started by Bouwjaar1979, Jul 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #1 Bouwjaar1979, Jul 26, 2012
    Last edited: Jul 26, 2012
    Beste allemaal,

Ik heb hier wel vaker voorbij zien komen dat vrouwen bruinverlies of oude bloedverlies hebben tijdens de LF. Maar toch is mij niet duidelijk of het nou vaker voorkomt dat het (bijna) iedere cyclus voorkomt. En dan bedoel ik dus niet 1 of 2 dagen voor dat echt de menstruatie weer op gang komt. Dat heb ik ook wel, maar vind dat niet vreemd. Ik bedoel echt eerder tijdens de LF.

Ik heb het van de afgelopen 14 cycli bijgehouden en globaal heb ik tussen 6 en 11 DPO twee of meer dagen van bruine afscheiding/ bruinverlies/ oud bloed verlies [hoe je t wil noemen]. Bij 2 cycli had ik het niet. Afgelopen cyclus was het zelf 6 dagen achter elkaar (6 t/m11 dpo), daarna niks meer tot vandaag weer een nieuwe ronde is begonnen.

Ik heb er wel eens iets over gezegd bij de gyn en kreeg t antwoord dat het normaal is, maar ik vraag het me toch af hoe dat nou kan. Ook omdat meteen de hoop weer vervliegt dan. Al las ik laatst iemand die het had en wel zwanger was, maar weet ik ook niet of zij het elke cyclus had.

Mijn LF is verder normaal van lengte, gemiddeld 15 dagen. Tempen na de eisprong doe ik sinds 4 rondjes niet meer. Maar eerder bleef m'n temp wel hoog tijdens de LF, al zat er wel enige variatie in. Ik vraag me af of het toch een hormonaal "defect" is.

Dus mijn vraag: zijn er meer dames die dit (bijna) elke cyclus hebben?

2. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik heb het elke cyclus. Een week voor m'n ongi begint het en begint licht en wordt dan zwaarder. 's Nachts niks. Heel vervelend.
    M'n gynea heeft m'n baarmoederwand recent nagekeken (wordt elke maand bekeken of alles weer werkt zoals het hoort) en zei dat ik mezelf er echt geen zorgen over hoef te maken want de wand zag er perfect uit.
    Ik kreeg een keer gel kogels voorgeschreven. Ben alweer vergeten wat het Nederlandse woord is, maar het waren progestorone kogels. Die hebben ervoor gezorgd dat ik het een hele tijd niet meer gehad had, tot nu dus weer. Het is geen permanente oplossing, maar het loste het zeker voor een aantal maanden op.
    Dus, gezien het advies van m'n gynea is het dus echt niks om je zorgen over te maken. Het kan nooit kwaad om het te laten nakijken, maar ik begrijp dat je dat gedaan hebt en daar hetzelfde te horen hebt gekregen. :)

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    Noord-Holland
    Bedankt voor je reactie!
    Fijn dat verder alles in orde was bij je en prettig om te horen dat niets verontrustends is.

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Toevallig! ik heb het mijn afgelopen cyclus ook gehad! maar zonder te veel uitleg kreeg ik ook te horen dat dit normaal was en veel vrouwen hier last van hebben! dus niets om je zorgen over te maken! en anders keer verwijzing gynae vragen als het je niet helemaal lekker zit!!

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ja dat zei de mijne dus ook, maar ik ben weer zo kneus die dan wil begrijpen hoe dat kan. Als ik dingen kan verklaren kan ik het beter accepteren zeg maar. Helaas het aard van het beestje..
    Ben al bij de gyn geweest eerder dit jaar, komende week weer heen.

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    hmmm ja snap dat je het wilt weten vooral gezien je al even bezig bent, zo te zien aan je onderschrift! vervelend meid! maar schijnbaar niet veel aan te doen!

serkte en succes met zwanger worden! :)

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Vorige cyclus had ik t ook, 10/11 dagen voor m'n ongi. Deze cyclus heb ik t weer gehad (dag 24 tm 27). Geen idee wanneer nu m'n NOD is. Best vervelend!
    Ik begon me ook al af te vragen waar dat verlies vandaan kwam. Weet je zeker dat je t bloedverlies na je ei hebt? Ik weet wel dat als de follikel gevuld is met bloed, dus als die open is geknapt, dan kun je een bloeding krijgen...

8. yasgok

yasgok Actief lid

Feb 13, 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    Ik heb dit ook altijd gehad en heb het nog steeds.Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook drie dagen voor NOD maar bleek toch zwanger te zijn:))..

Deze maand heb ik het al sinds dat ik mijn eisprong heb gehad...best vervelend duss

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ja het is alleen tijdens de LF en het follikel is gevuld met vocht, niet met bloed.
    Gevonden op internet: "Een ovulatiebloeding is het gevolg van hormoonschommelingen rondom de ovulatie en dan met name de plotselinge daling van het oestrogeengehalte"

@yasgok fijn te horen dat je toch zwanger bent geworden :) Dit geeft weer een beetje hoop.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik had het ook elke cyclus. Soms voor mijn eisprong, soms na mijn eisprong, soms beiden. Ik heb zelfs eens een maand lang wekelijks 2 dagen gebloed. Soms was het enkel bruinverlies, soms ook wat rood-achtig.
    Ik ben hiervoor naar 3 gyneacologen geweest (wegens omstandigheden, niet omdat ik een andere mening wou) en allen zeiden hetzelfde. Bleek geclassificeerd te staan als "onverklaarbaar tussendtijds bloedverlies" en ik moest progesteron pilletjes nemen gedurende de eerste 14 dagen van mijn cyclus. Ik mocht ze ook doornemen de volle 28 dagen of gewoon terug overschakelen op de pil (neem die al jaren niet meer) maar vermits ik zwanger wou raken was dat geen optie.
    Ik heb ze nooit moeten nemen, want diezelfde maand was ik zwanger. En heb toen gebloed voor mijn ei en na mijn ei bij innesteling.

11. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Geen probleem Bouwjaar (geinige naam trouwens hihi).
    Goh dat het er toch zoveel zijn. Geeft idd hoop dat er ook dames zijn die gewoon zwanger zijn geraakt. :) Had er gisteren gewoon even slechte zin van haha!
    Het kan idd een uit balans zijnde hormoon zijn, maar het is schijnbaar toch echt niks om je zorgen over te maken. Gewoon vervelend. ;)
    Het kan ook gebeuren dat het een reactie is op een eisprong schijnbaar. Ons lijf kan zoveel trucs uithalen haha.
    Maar idd blij te horen dat anderen het dus ook hebben/hadden en het zwangerschap niet tegen heeft gehouden. :) Wordt je gewoon meteen :D van. :)

12. Anne1984

Anne1984 Niet meer actief

#12 Anne1984, Jul 26, 2012
    Last edited by a moderator: Jul 26, 2012
    Hallo, wat fijn dat er meer dames zijn die dit hebben (nouja... fijn, we vinden het allen niks) maar om je ervaringen te delen. Ook ik heb een extra bloeding. Na bijna een jaar ben ik er zelf achter gekomen, doormiddel van de afgelopen 3 maande ovulatie testen te gebruiken, dat de "2e bloeding" gewoon mijn eisprong is. Alleen deze bloeding duurde soms ook best lang. Ook al keer bij de gyn geweest en natuurlijk net die 2 x geen extra bloeding gehad... en had toen hele mooie cyclus van 28 dg. Daarna weer prut met peren en om de week. Alleen nu weet ik dus het is mijn eisprong. Alleen zeer vervelend dat je juist dan wat moet doen en het dan eigelijk niet wilt, omdat ik me vies voel. Alleen nu heb ik deze maand helemaal geen bloeding gehad. Of ik nu een eisprong heb gehad, weet ik niet. Kon deze maand ook niet goed mn ei vinden. Heb voor het eerst deze maand geen pijn in mn borsten tussen mn ei en mn ongesteldheid. Heb ik anders altijd... heel vaag allemaal. Heb tot mn ei (die ik dus misschien gehad heb,misschien niet) teunisbloemolie capsules geslikt, misschien dat het daar door komt, is mijn 1e maand dat ik ze gebruikt heb en hoorde dat het slecht is na je ei. Misschien dat ik daardoor geen bloeding heb gehad en niet te veel last heb van andere kwaaltjes... maar vind het raar van mijn borsten. Moet volgende week woensdag weer ongs worden... had allang gek moeten worden van mn borsten, al is dit wel erg fijn en slaap ik weer lekker op mn buik!

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hoi Anne...

Let er wel mee op... mijn vriendin had netjes cyclus van 28 dagen!
    mee dat ze aan de teunisbloem ging opeens cyclus van 37 dagen terwijl ze al 2 jaar een cyclus dus van 28 dagen had!!! dus let er mee op! ei kan ook veel later komen door de teunisbloem!
    wil je niet bang maken maar kans zit er dik in!
    komt omdat teunisbloemolie oestrogeen aanmaakt... waardoor je cyclus kan veranderen :)

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    Noord-Holland
    @Anne Bij mij is het niet mijn eisprong, tenminste ik neem aan van niet aangezien het een klein weekje na mijn eisprong begint.
    En idd wel geruststellend dat het dus (echt) vaker voorkomt

@Does Hmm is het dan dus een echte trucen-doos daar beneden :p

Tarwekiemolie had ik ook nog maar dat gebruikt ik ook niet meer, nu alleen die etos ZW dingen. Omdat het bij mij lijkt dat mijn 1e gedeelte van de cyclus dan minder lang is. En nu durf ik er niet meer mee te stoppen. :)

15. Anne1984

#15 Anne1984, Jul 26, 2012
    Last edited by a moderator: Jul 26, 2012
    Hmmm.... ben dan erg benieuwd wanneer mijn menstruatie zal beginnen.Gelukkig heb ik het 1 keer gebruikt 2 weekjes. Sommige verhalen waren ook positief.
    @Bbibi:Maar waarom is die vriendin er dan mee begonnen terwijl ze een hele mooie cyclus had? Ik doe het puur om te proberen dan een keer geen bloeding tijdens mijn eisprong te hebben en dat is volgens mij wel redelijk gelukt. Heeft mijn eitje hopelijk een keer de kans om bevrucht te raken,tijdens bloedingen doe je ook niks... Alleen idd afwachten wat nu de lengte van mijn cyslus is deze maand.

@bouwjaar: ik heb van de gyn gehoord dat het idd vaker voor komt. Er gebeurt zoveel in je lijf en kan op onverklaarbare redenen ineens gaan bloeden of oud bloed vrijgeven... wat is het dan soms niet leuk om vrouw te zijn. Baal soms zo van mezelf en denk dat ik niet klop. :( gelukkig zijn er veel vrouwen met deze probleempjes

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ anne, omdat het niet lukte om zwanger te raken... en ik had gelezen dat tarwekiem ervoor kan zorgen dat je bm-slijmvlies dikker wordt waardoor innesteling dus beter wordt. Dus vandaar dat ik het haar geadviseerd had... maar nadat haar cyclus zo van slag was is ze per direct gestopt!

ben ook benieuwd! misschien heeft jouw lichaam er wel behoefte aan... voor iedereen is het weer anders uiteraard!!

17. Anne1984

Ok, ja dat heb ik ook wel gehoord. Maar jammer als het averechts werkt natuurlijk. We zouden het allemaal zo fijn vinden dat het gewoon binnen een jaar allemaal zou lukken, maar helaas.... Ik ben 5 jaar aan de minipil geweest en heb de prikpil ook nog gehad. Ik was al blij dat mijn cyclus zo snel weer aanwezig was. Alleen tot op heden nog niet gelukt... maar dat kwam door mijn bloeding tijdens ei-sprong, wat ik niet wist. Dacht elke maand 2 keer ongesteld te zijn geweest, zou wel ontpillen zijn. Dus heb heel wat maandjes verspilt! Nu hopelijk na een jaar dat alles weer op orde is en dat we kunnen uitkijken naar een zwangerschap. Ben al in het ziekenhuis geweest omdat ik zoveel bloede, niks aan het handje. Heb cyclusannalyse gehad, helemaal top,zei de gyn....
    Maar Jij loopt ook in het ziekenhuis? Als ik onderaan je berichten zie?

18. Anne1984

@Bouwjaar: ik ben nu nog wel aan de tabletten van de Kruitvat,vitaal zwanger. Heb een tijdje de Mama tabletten gehad van VSM. Maar kruitvat bevalt me ook prima, zit alles in voor een goede aanloop naar een zwangerschap toe

19. yasgok

yasgok Actief lid

Feb 13, 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    Nou dames...ik heb maandag normaal mijn NOD maar kon het niet laten om te testen. Want normaal heb ik paar dagen van tevoren bruin en bloedverlies nou heb ik het al sinds mijn eisprong.Ik vond het wel vreemd waarom het deze maand zo was.Ik heb getest was natuurlijk negatief maar na 2 uurtjes kijken zag ik toch iets.Heb het aan manlief ook laten zien die zag ook een hele lichte streep.Wat moet ik nou hiervan denken.wil niet al te blij zijn,maar loop wel met een glimlach de hele dag hehe:))over paar dagen nog maar eens testen

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    Noord-Holland
    @yasgok Nou hopelijk binnenkort duidelijk goed nieuws, maar ik lees soms iets over indroogstreepjes dus maak je zelf nog niet té blij.

Share This Page