Betekent voelen eisprong, vruchtbaar?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mooibuikje, Jan 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    Hoi dames,

Misschien een stomme vraag, maar ik stel 'm toch.

Als je een regelmatige cyclus hebt en je voelt duidelijk je eisprong, kun je er dan vanuit gaan dat je vruchtbaar bent? :(

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Vaak ben je het vruchtbaarst een of 2 dagen voor je eisprong.....
    Dus als je een paar dagen voor je eisprong seks hebt gehad is de kans er dat je zwanger bent!
    Op de dag van de eisprong ben je trouwens ook wel vruchtbaar maar dan kan het zijn dat het eitje al weg is voordat de zaadjes er zijn als je pas op die dag seks gaat hebben... maar het is niet onmogelijk!

3. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    nee, ik bedoel echt vruchtbaarheid?
    Dus kan je aan de hand van het voelen van eisprong, er vanuit gaan dat je vruchtbaar bent en dat je kids kan krijgen

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ow zo bedoel je...
    In principe als je een eisprong hebt en er is verder niks mis met je dan zou je er vanuit kunnen gaan dat je gewoon vruchtbaar bent!
    Alleen speelt er natuurlijk wel een hoop mee voordat het uiteindelijk raak is en kan het daarom weleens een tijdje duren...

5. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    Ik ben namelijk al 8 maanden bezig met zwanger worden en het is niet raak. Ben er heel onzeker over geworden.
    Ik heb namelijk nooit eerder de pil geslikt, maar ik voel overduidelijk mijn eisprong en voor de rest ben ik gezond, zo ook mijn man.
    Maar ik ga morgen naar de HA...kan echt niet wachten! aan de andere kan ben ik ook heel zenuwachtig!

6. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Ik zou er ook onzeker van worden als je weet dat je wel een eisprong hebt maar gewoon elke keer niet zwanger wil worden. Balen hoor!
    Heel veel succes morgen. En maar hopen dat je snel dat mooiebuikje hebt, haha

7. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    Ja, klopt idd!

haha...daar verlang ik heel erg naar! Dank je wel!

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Nee, je kunt er niet automatisch vanuitgaan dat je vruchtbaar bent als je de eisprong voelt. Er komt zoveel meer bij zwanger worden kijken dan alleen een eisprong, dat hangt van zoveel verschillende factoren af. Maar als je elke keer een eisprong hebt en een mooie regelmatige cyclus, dan ben je al een heel eind! ;)

9. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie!
    Ik ben benieuwd!

10. lisje18

lisje18 Actief lid

Jan 8, 2009
    424
    0
    0
    ik ben al 20 maanden bezig en heb ook gewoon eisprong enz maar niet zwanger worden kan aan allerlei dingen liggen bijv ooit een soa hebben gehad en soms matcht het gewoon niet helaas

11. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    Ja, het kan inderdaad van alles zijn.
    Ik ga morgen naar HA...kan gewoon niet slapen van de zenuwen. Ik hoop echt dat ze me gaat helpen en niet weg gaat sturen met het antwoord ''ga nog maar ff proberen en als je precies een jaar bezig bent dan terugkomen'' :rolleyes:

12. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    Lisje18 ik hoop btw dat het snel raak voor je is!

13. lisje18

lisje18 Actief lid

Jan 8, 2009
    424
    0
    0
    ja dank je wel ik ben ook bij de HA geweest eindelijk en wel door verwezen maar dat is alleen maar omdat ik al 20 maanden bezig ben want ze zei ja 90% van de vrouwen is binnen 2 jaar zwanger maar ga maar alvast en misschien gaan ze je toch onderzoeken of ze zeggen dat je toch tot de 2 jaar moet wachten maar aangezien ik geen soa's heb gehad elke maand mooie cyclus geen erfelijkheidsdingen vond ze het toch een beetje raar dat het nog niet raak was

14. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0

Ik dacht dat je na een jaar proberen doorverwezen wordt. Twee jaar vind ik wel erg lang..jemig! wat doen ze daar moeilijk om dan.
    Pfff...ik ben zo zenuwachtig.
    Ik ga rond 11 uur naar mijn HA. Ik denk dat ik er een beetje te veel van verwacht, maar hoop dat ze echt wat voor me kan betekenen.

15. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Dat je elke maand een eisprong voelt wil inderdaad niet zeggen dat je vruchtbaar bent. Er spelen inderdaad heel veel factoren mee. En dan heb je natuurlijk ook nog de zwemmers van mannetje.

Ik denk zelf dat de HA je nog even laat proberen als je gewoon een regelmatige cyclus heb, en 8 maanden is niet overdreven lang.

Ik ging met een zeer onregelmatige cyclus naar de huisarts (zie onderschrift) en ik moest perse wachten tot we een jaar bezig waren.

Het hangt ook wel van je HA af, de ene stuurt je sneller door dan de andere.

Succes!

16. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik kom net van mijn HA. Ik ben doorverwezen naar gynocoloog!
    En eerste instantie niet om mijn kinderwens, maar om mijn menstruatie van afgelopen 4 maanden> Ik verlies namelijk geen helder rood bloed, maar donkerbruin/zwart stolsels.
    Dit vond zij nog om te onderzoeken en kinderwens wordt ook hierin meegenomen.

Ik krijg een inwendige echo. Heeft iemand van jullie deze ooit gehad? Hoe voelt dat en hoe lang duurt het?

Mn HA vertelde me dat het vaginaal gaat en dat ik me vooral moet ontspannen...nou....

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik heb pas een inwendige Echo gehad omdat ik vage buikklachten had en ze wilden weten of het iets gynaceologisch was...
    In principe stelt het weinig voor ze gaan met een echo apparaatje via je vagina naar binnen (ik voelde er weinig van een eendenbek is vervelender!) en dan gaan ze in je buik kijken naar je baarmoeder / eierstokken etc etc...
    Ik voelde er vrij weinig van en het duurde denk ik nog geen 5 minuten, maar bij mij was er ook niks te zien dus misschien dat dat scheelt?

Je moet trouwens bij het inbrengen een beetje druk geven dus een soort van pers gevoel geven daardoor gaat het inbrengen gemakkelijker... En tja vooral ontspannen (al is dat natuurlijk niet makkelijk als je daar zo ligt)

Succes meid!

18. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    En kan je meekijken?

19. lisje18

lisje18 Actief lid

Jan 8, 2009
    424
    0
    0
    ja de ene arts doet het met 1 de andere met 2 jaar maar ben zelf pas in dec ervoor naar HA geweest

nou beter dat je bent door verwezen een inwendige echo stelt niet zo veel voor en duurt ook niet zo lang laat je het weten als je bent geweest?

groetjesss

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ja bij mijn gynaceoloog stond het zo dat ik mee kon kijken en ze legde ook precies uit wat alles was enz...

Share This Page