Naar de huisarts geweest...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Josien, Dec 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en mijn mannetje heeft een verwijzing gekregen naar het laboratorium zodat zijn zwemmertjes een keertje gecontroleerd kunnen worden... Het heeft geen haast, maar ik denk dat we zijn zaad binnenkort toch maar een keer weg gaan brengen. Het kan geen kwaad om te weten hoe we ervoor staan...

Ik dacht trouwens dat je in het ziekenhuis zwemmertjes moest produceren, maar ik vond het fijn om te horen dat dat gewoon thuis kan. En dan natuurlijk snel naar het ziekenhuis, want het zaad moet wel goed warm blijven. Hoe hebben jullie dat opgelost als jullie dat ook ooit hebben gedaan. Ik zat eraan te denken om een handdoek over de verwarming te hangen en daar het potje dan in te draaien. Maar wat is jullie idee?

2. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik heb het toevallig vorige week aan de hand gehad...bij ons in het ziekenhuis moet je het tussen 8 en half 9 brengen, en de kinderen moeten om kwart over 8 op school zijn, dus hier hebben we het zo gedaan dat toen hij om kwart voor 8 zijn zwemmers in het potje had, ik heb het potje toen in mijn broekzak gedaan (potje van tevoren ook ff in je broekzak houden zodat de temp hetzelfde blijft)

toen direct door naar het ziekenhuis waar ze de zwemmers met een kleine 15 minuten na lozing dus binnen hadden voor onderzoek (moet binnen 1 uur na lozing op het lab zijn gebracht)

dus je hoeft geen aparte dingen te verrichten om te zorgen dat ze warm blijven want dan krijg je misschien weer de kans dat ze te warm worden...gewoon simpel zorgen dat het potje op je eigen temp is bijvoorbeeld door het potje vooraf even bij je te dragen....even aan mannetje afgeven, en daarna direct weer bij je houden (of hij natuurlijk dat blijft lood om oud ijzer)..

succes meid,

hoop in ieder geval dat jij na 2 dgn beter nieuws krijgt dan wij want bij ons is de hoop op een normale bevruchting minimaal geworden na de uitslag... :( (hij maakt antistoffen aan tegen zijn eigen zaadcellen waardoor de concentratie levende zaadcellen sterk verminderd is)....

3. melliemel

melliemel Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,081
    0
    0
    hoi josien,

wij hebben dit ook gedaan omdat wij ook wilde weten of we beide vruchtbaar zijn/waren. en idd niet veel bijz. gedaan na de lozing zeg maar gewoon in jaszak/broekzak doen en dan naar lab brengen. wij waren iig gelukkig met de uitslag (zijn zaad was boven gem. 5x om precies te zijn :) )

word jij ook gelijk gecheckt?

gr saskia

4. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nee, ik word nu nog niet getest. We zitten ook pas in ronde 7, maar goed... er zijn 'verzachtende' omstandigheden waarom we nu al worden getest. Ze testen nu dus eerst het zaad van mijn menneke en als dat allemaal goed is (wat ik van harte hoop natuurlijk!) gaan ze een afspraak maken met de gynaecoloog voor mij.

We hopen natuurlijk dat alles goed is. De dokter zei dat 50% van de vrouwen binnen een halfjaar zwanger zijn en dat we ons dus geen zorgen moesten maken dat we bij de andere helft horen... Dus dat doe ik vooralsnog dus ook nog maar niet...

5. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    De tip is al gegeven; de broekzak :D Heeft mijn ventje ook gedaan.
    Helaas was de uitslag bij ons niet goed :cry:
    Ik duim dat dat bij jullie wel zo is! Suc6 iig!

6. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dank je Elvira... Jammer dat bij jullie de uitslag negatief was... dat maakt me wel wat onzekerder voor onze toekomst. Maar goed... we moeten de moed houden!

7. jolie

jolie Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    2,089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik hoop dat alles goed is met de visjes van je ventje.
    En dat je zwanger ben voor jullie in de mmm moeten.
    Succes.

Liefs Jolie

8. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Probeer vooralsnog uit te gaan van het positieve. Dat heb ik ook gedaan! Tot een jaar bezig zijn is normaal. Dus, daar val je nog steeds onder! Ik duim voor je!

9. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dank jullie wel! Ik moet inderdaad wel goede hoop houden! Ik hoop zeker dat we uit die MMM kunnen blijven... pfff, als ik hier soms die verhalen allemaal lees. Nee, dan mag je echt blij zijn als het allemaal via de natuurlijke weg verloopt.

We houden de moed erin! Ik probeer het ook allemaal wel wat meer los te laten, al is dat soms ook moeilijk. Het is ook niet gemakkelijk moet ik zeggen als je weet dat je toch wat haast hebt. Misschien raak ik daardoor ook wel te veel gestresst. En dat komt het natuurlijk ook niet ten goede...

10. Niet meer actief

het beste is geloof ik tegen de huid aan (tenminste als het geinsemineerd moet worden doen ze dat, dus ik neem aan dat dat bij zoiets ook handig is) tussen je bh, onder je oksel houd ie gewoon lichaamstemp aan :) succes ermee!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij wonen ongeveer een half uur van het ziekenhuis af en door de kans op drukte enzo hebben ze liever dat het daar geproduceerd wordt.
    Dat doen wij dus altijd (erg he, altijd)...
    Anders inderdaad het liefst op het lijf vervoeren!
    Succes meid, duim voor jullie!

Ben trouwens wel benieuwd naar jullie verzachtende omstandigheden (medisch gezien dan he). Mag per pb of niet natuurlijk...je moet zelf weten of je er op in wilt gaan ;)

Elmo

12. Niet meer actief

Wij hebben het ook in de broekzak bewaard en vervoerd. Wij waren nog niet voor het echie aan het klussen, al waren we wel met de voorbereiding bezig, zoals mijn medicijnen afbouwen. En omdat ik bloedverdunners gebruik en tijdens de zwangerschap moest spuiten is dus eerst alles getest bij ons. Ik moest voor de zwangerschap al beginnen met spuiten namelijk. Mocht er een afwijking geweest zijn bij mij of mijn ventje, dan zouden we meteen de MMM in gestapt zijn zonder dus dat gebruikelijke jaar af te wachten en dus een jaar voor niets aan het spuiten geweest zijn. Dat spuiten is best intensief. Maar gelukkig was er niets aan de hand en toen we groen licht kregen was het bij de 3e ronde raak. Maar we waren dus in principe al langer bezig als 3 maanden om zwanger te raken, namelijk al 2 jaar inclusief de voorbereidingen. De pil slikte ik allang niet meer, dus ik hoefde ook niet te ontpillen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Oja, mijn ventje en ik hadden van te voren goed besproken hoe we dat zouden doen met het potje, houding, manier van opvangen enzo ;) , dan sta je op het moment supreme niet voor verrassingen. We hadden het potje niet voorverwarmd of iets, na de 'opvang' heb ik het in mijn broekzak bewaard, ventje is gaan douchen, en toen meteen naar het ziekenhuis. Voor verdere vragen mag je me altijd PB-en!

Liefs, Tantan

13. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Natuurlijk mag je dat vragen...

In ons geval heeft het niet eens zo zeer te maken met ons zelf, maar mijn vader heeft een nierziekte. Op dit moment gaat het boven verwachting best wel goed met hem, maar zoals altijd met dit soort ziektes, kan het alleen maar slechter worden met zijn nieren. Het gevolg is dat hij of aan de dialyse moet, of een donornier met krijgen.

Ik heb besloten dat ik (indien het nodig zou moeten zijn) dat ik dan een nier af wil staan aan mijn vader. En omdat het beter is om in op en top conditie te zijn wanneer je zwanger raakt... Dat is dus de reden waarom we nu al doorgestuurd zijn.

14. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Wat een mooi gebaar van je! Terechte reden om eerder doorgestuurd te worden! Ik hoop dat je vader nog lang zonder je nier kan!'
    Nogmaals suc6!

15. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij gaan in januari een afspraak maken bij het lab om de zwemmertjes te laten na kijken.
    het formulier hebben we al bijna 3 maanden in huis.
    alleen hier moet je het in het ziekenhuis doen en mag het neit thuis,wat ik raar vind want in 5 minuten zijn wij in het ziekenhuis.

16. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dank je wel... :oops:

Lijkt mij ook raar ja... bij ons hebben ze daar gelukkig niets van gezegd. Wij mochten het wel gewoon thuis doen. Dat vind ik ook wel net zo prettig... in de eigen omgeving. Mijn mannetje ziet er toch al genoeg tegenop...

17. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Mijn ventje moest vandaag ook weer aan de slag :oops: en heeft plm een uurtje moeten rijden. Was in orde volgens gyn. Ben weer blij dat het gelukt is. Hij is niet zo goed in presteren onder druk en ziet dan ook enorm op tegen het moeten "leveren" in het ziekenhuis tbv de IVF behandeling. Kans is groot dat we een hotelletje in de buurt boeken. Dan moet het nl vlak voor of na de punktie ingeleverd worden en kan het echt niet thuis....

18. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Mijn man heeft het ook gedaan (ik was prompt die maand zwanger, maar helaas miskraam). Hij heeft zelf even vlug dedaan sochtend voor werk en in zijn zak naar het ziekenhuis gebracht (hij vond het fluitje van een cent). Hij had nl een medische indicatie dat het wel eens niet goed zou kunnen zijn. We zaten ook nog in de klusperiode echt net voor m'n ei dus hebben die avond daarvoor zelfs nog geklust (dus zeg maar 10 uur daarvoor) en de zwemmertjes waren helemaal super!
    Veel succes en hoop voor jullie dat de uitslag goed is.

19. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

Jul 6, 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    hee sonja, ga je in DH naar t ziekenhuis? het mag namelijk wel thuis. Vriend van ons kon het niet in t ziekenhuis en heeft het toen thuis in een potje gestopt.. Dus het mag wel, maar als het ff kan wel liever daar..

20. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ja we moeten in denhelder , me zwager en de man van me vriendin mochten ht niet thuis doen,moesten daar de "ruk kamer " in zoals hun dat noemde.
    als het 1 januari niet raak is gaan we na de vakantie een afspraak maken, de dokter is al een verwijsje aan het maken voor de gyn , moest er toch heen vanmorgen ivm een blaasontsteking ,en aangezien ze weggaat wou ze het zo afhandelen en niet dat ik naar een andere arts moet en het weer moet vertellen.

Share This Page