Hoe lang na slikken Duphaston bloeding?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pancakes, 28 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Precies zoals de titel zegt. Ervaringen Duphaston? Ik heb het 5 dagen geslikt. Laatste pilletje was zondag. Nog niets van een menstruatie te bekennen. Iemand ervaring met dit pilletje en hoelang duurde het bij jullie om 'ongesteld' te worden? Ik begin ongeduldig te worden..

2. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik heb na het slikken van Duphaston nog nooit een bloeding gehad, maar mijn lichaam is dan ook een rare. Misschien even contact opnemen met de gynaecoloog?

3. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Mja, ik weet dus niet wat normaal is? Ik begin te denken dat ik ook een soort bizar niet-werkend lichaam heb, haha.

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Staat er niet iets over in de bijsluiter?
    Ik had dan provera maar dat duurde ook wel erg lang toen maar weet niet meer hoe lang....

5. Pitahaya

Oh, in de bijsluiter van provera staat dat er een bloeding komt binnen 7 dagen...
    Dus als dat bij die van jou ook zo werkt, dan duurt het misschien nog even.
    Ik had alleen wel een kuur van 10 dagen.

6. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
  7. Pitahaya

Nou, en heeft de gyn er niets over gezegd?
    Ik zou dan sowieso die 7 dagen even afwachten. Het komt echt wel hoor.

8. Pitahaya

Ik zie in jou bijsluiter alleen dit staan: Er zal meestal enkele dagen na de laatste tablet Duphaston 10 en onttrekkingsbloeding optreden.

Zegt niet zoveel dus.

Maar geduld!

9. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ik word gek van geduld......

Moet nu al bijna een jaar geduld hebben. Soms kan ik jaloers zijn op mensen die al een jaar geduld moeten hebben, maar wel gewoon met enige regelmaat een kans hebben. Zij moeten geduld hebben om zwanger te raken, ik moet geduld hebben om te beginnen met proberen....

Oef, wat klink ik als een heks nu. :evil:

10. Pitahaya

Haha, beetje wel ja. ;) Zijn de hormonen.
    Neehoor, ik snap je helemaal. Maar je lijf is gewoon geen machine. Hij doet wat hij wil. Je kunt het helaas niet forceren.

11. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Ik kreeg het vorige week naar mijn weten zou je tien dagen moeten slikken en dan drie dagen later een bloeding moeten krijgen. Tenminste dat zei de gyn :) Echter dacht mijn lichaam al na de eerste tablet vrijdag al op zaterdag ochtend laat die bloeding maar beginnen :) dus heeft blijkbaar me lichaam zelf al bedacht dat her de volgende dag maar weer moest starten met een nieuwe ronde

12. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Vanmorgen even gebeld met de fertiliteitsarts, ook om te vragen waarom iedereen er standaard 10/12 krijgt en ik het met 5 moest doen. "Dat is standaard bij ons". Oké oké.

Goed, het moet tussen de 1 en de 13 dagen na de laatste pil (afgelopen zondag) komen, dus als ik volgende week zaterdag nog niet 'ongesteld' ben, dan mag ik weer terugkomen voor een echo.

13. Pitahaya

Ja, dat vond ik ook al gek. Dat jij er maar 5 krijgt.
    Ook de clomid moet jij op dag 5 starten toch? Meestal is dat ook volgens mij op dag 3. Maar zo houd elk ziekenhuis er blijkbaar een ander protocol op na.
    Maar het kan dus nog wel 13 dagen duren voor je ongesteld word. Jemig, het is wel een test in geduld he! Ik hoop dat je het gewoon vandaag of morgen nog word.

14. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Het lijkt nu wel een beetje te rommelen en merkte net bij het afvegen ook wat meer vocht dan normaal, maar dat zegt niks. Dacht ik dinsdag ook al, maar toen ging het uiteindelijk allemaal weg.

Ja, de arts zei dat ze er standaard 5 doen en dat dat bij 80 van de 100 mensen genoeg is, maar als het niet genoeg is, dat ik dan een echo krijg. En dat ik er dan daarna alsnog 10 krijg.

Blijkbaar lekker voorzichtig. Maar goed, we doen het ermee hè... Mijn geduld wordt echt op de proef gesteld. Ik denk dat de vlag uitgaat als ik mijn eerste pilletje Clomid slik.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bij mij redelijk snel erna geloof ik, bij het laatste pilletje al wat roze bij het afvegen en 2 dagen erna echt begonnen met bloeden. Ik had er wel tien..

Ik hoop dat het gauw komt en dat jullie eindelijk weer een stapje verder kunnen zetten!

16. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Joehoe, net tranen in mijn ogen en een klein vreugdedansje op de WC op mijn werk. Het gaat beginnen!! Woehoe!

Moanaa en nizzie86 vinden dit leuk.
  17. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Jeeeej! Fijn he, ongesteld zijn :roflmao::roflmao:

nizzie86 vindt dit leuk.
  18. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Nou, het zal vast ooit een frustrerend iets gaan worden, maar nu is het elke keer reden tot feest hoor!! :D

19. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wat fijn!! :D

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012