Lange cyclus na curretage

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ellen8, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Ik hoop hier mensen te treffen met misschien dezelfde ervaringen na een curretage als die ik nu heb. Zit mezelf namelijk alweer van alles aan te praten, met name angst voor Asherman.

Situatie is als volgt. Ik heb op 14 april een curretage gehad toen ik een kleine 10 weken zwanger had moeten zijn. Helaas bleek bij de eerste echo al dat het niet goed tot ontwikkeling was gekomen (in de vruchtzak zal alleen een dooierzakje).
    Na de curretage heb ik nog een paar dagen bloedverlies gehad. Precies 35 dagen na de curretage begon ik wat bruinverlies te krijgen, wat na 5 dagen (dag 40) doorzette in flink bloedverlies. Dat heeft 5 dagen aangehouden ongeveer. Ik was dus erg blij dat mijn lichaam het zo snel oppakte. Mijn cyclus voor de miskraam was 35-38 dagen. Alleen nu zit ik alweer op dag 42 sinds mijn late menstruatie en nog geen bloedverlies te bekennen. Ik heb geen zwangerschaps symptomen, dus ga ervan uit niet zwanger te zijn. Heb wel af en toe menstruatiekrampen en last van mijn hormonen, vooral qua humeur. Ik heb het gevoel dat het gewoon niet doorzet. Heb de afgelopen cyclus niet echt duidelijk een eisprong kunnen bemerken, voorheen had ik het meestal wel door, met name door slijmverlies.

Ik vraag mij nu dus af of er hier vrouwen zijn die dit herkennen? Een lange/ontregelde cyclus na curretage. En moet ik me zorgen maken om Asherman? De gynaecoloog heeft destijds aangegeven dat de eerste menstruatie wel tot 8 weken op zich kon laten wachten. Maar kan ik daar nu nog rekening mee houden? Waarschijnlijk moet ik gewoon geduld hebben, maar dat is lastig... Ik ken mijn lijf gewoon even niet zo.

Deel Deze Pagina