Hoe doen jullie dat als jullie kleine wakker wordt? Nu ik verlof heb doe ik alles rustig aan. Maar straks moet ik werken en gaat ze naar de oppas/ kdv. Eerst voeden en dan omkleden en wassen? Of eerst omkleden en wassen en dan voedden? Deze dame kan nog wel eens ongeduldig liggen en gaat dan huilen bij het aankleden omdat het allemaal te lang duurt. Ik wordt er zo onzeker van of ik het wel goed doe en of dit gehuil normaal is. Ik geef bv maar lijkt me dat er weinig verschil is bij kv en bv niet waar. Hebben jullie kindjes ook zo honger dan? Oja ze wordt wakker ron 7 uur/ 8 uur
hoi, als ze honger heeft zou ik denk ik eerst voeden dan is ze daarnarustig en jij waarschijnlijk ook. onze kinderen was ik in de ochtend alleen met een washand, savonds gaan ze in bad dat scheelt ook alweer veel tijd. misschien als je vantevoren de spullen klaarzet voor het kdv dan hoef je dat ook niet meer te doen. komt vast wel goed!! joyce
heb dus ook wel eerst gevoed. Alleen als ik haar aankleed en die washand over haar gezicht en bips haal dan komt alles weer terug. Met golfjes dus en dus net over de nieuwe kleertjes. Ik wil dat ze fris weggaat namelijk.
Hier maak ik Aaron eerst helemaal klaar voor de creche en dan krijgt hij zijn flesje. Als ik Aaron eerst een flesje geef en dan ga aankleden komt er ook voeding terug. Aaron huilt trouwens niet gelijk als hij wakker is ik mag dan gewoon hem eerst wassen en aankleden en vaak heeft hij nog een half uur geduld dus ik kan alles op mijn gemak bij hem doen en dan een flesje en we zijn klaar om te gaan. Als je zegt dat ze wat spuugt als ze eerst bv krijgt dan lijkt het mij handiger om eerst aan te kleden en dergelijke en huilen doen ze allemaal dan wel alleen aaron is er mee gestopt omdat hij weer wat er komt. Uit bed, wassen, schone luier, aankleden, haren kammen, wangen insmeren, nagels vijlen en dan de fles haha dus een hele riedel voor de fles maar wel herkenbaar voor hem.
Ik ga het zo doen (en probeer dit nu al te doen): Mama staat eerder op en zorgt dat ze helemaal klaar is, douchen, aankleden, ontbijten. Dan kleintje kattewasje geven en aankleden, proberen uiterlijk 7 uur te gaan voeden. Als alles goed gaat dan zijn we beiden rond kwart voor 8, uiterlijk 8 uur klaar om te vertrekken. Gelukkig hoef ik mijn kleintje maar 1 dag naar het KDV te brengen, mijn ouders komen maandag en dinsdag oppassen. Nu gaat ze na het eerste flesje weer terug naar bed, wanneer opa en oma komen kan ze dat ook, wanneer ze naar het KDV gaat hup in de wandelwagen en lopen maar. Ik hoop wel dat er tegen die tijd plek is, ik zou nog bericht krijgen, maar wanneer???? Ik heb al de keuze voor het KDV uitgebreid met 2 meer, zodat ik meer kans zou hebben, maar ik betwijfel het. Ik had voor de eerste keus al vroeg in mijn zwangerschap ingeschreven.
@LadyDaisy: zie dat je in Den Bosch woont... wij kregen toen van een kennis de tip dat er in Rosmalen een KDV zit waar ze geen wachtlijsten hebben. Misschien een optie ter overbrugging tot er plek is op eentje in de buurt? Wij zijn trouwens voor een gastouder gegaan, maar als dat niet was gelukt, hadden we ws. ook uit moeten wijken naar Rosmalen.
Wij hebben thuis ook een hele routine. 's Avonds gaat de kleine in bad, papa's taak. Dat is hun moment van de dag. Ik ga dan alles klaar leggen voor na het badje, bedje verschonen, handdoekjes klaarleggen etc. Ook leg ik dan alle kleertjes voor de volgende dag klaar. 's Ochtends sta ik om 6 uur op om eerst zelf te douchen en te ontbijten en vervolgens de kleine een te flesje geven. Na het flesje leg ik hem nog even in bed zodat hij kan bijkomen en het drinken kan laten zakken. Na een half uurtje kleed ik hem aan en gaan we naar het kdv.
Als Roos naar opa en oma gaat dan breng ik haar in pyama zodat ze daar weer verder kan slapen en ze pas aangekleed wordt als ze weer wakker is. 1 dag in de week gaat ze naar het kdv en dan geef ik eerst de fles om 7 uur, ga daarna mezelf aankleden en dan haar vlak voor we weggaan.
Wij maken Nathan om half 7/ kwart voor 7 wakker. kleden hem aan en dan pas de fles. Soms heeft hij wel honger dan maar goed een washandje over zijn gezicht en aankleden duurt ook niet zo lang dus daar moet hij maar even op wachten.. 's avonds gaat hij in bad of met ons mee onder de douche. Mijn man doet alles met Nathan 's ochtends. Ik smeer ons brood en zorg voor een kopje thee. Om 10 voor half 8 gaan we het huis uit.. Gaat allemaal best snel hier.
Ik heb geen rijbewijs, helaas. Ik zal er lopend naar toe moeten kunnen, en dan nog op tijd kunnen zijn op mijn werk. Maar in ieder geval bedankt voor de tip!
Als Fenna in bad moet maak ik haar eerder wakker. Want als ze wakker wordt van de honger en ik ga haar dan nog in bad doen huilt ze ook. Ik kleed haar ook eerst aan dan pas voeden. Anders komt het er weer uit.
Mijn zoontje gaat één dag per week naar het KDV en dan kleden we eerst aan en daarna krijgt hij een papfles. De overige dagen blijft hij thuis en dan houdt hij zijn pyjama aan tot na zijn ochtend slaapje (van 10:15 tot 11:00) Daarna wassen we en gaan we aankleden. In bad gaat het mannetje 3 x in de week en dat is altijd 's avonds voor het eten (rond 6 uur), de overige dagen wassen met een washandje (Switzal)
Onze dochter wordt ergens tussen half 8 en half 9 wakker. Ik was dan met een washandje haar gezichtje, handen en billetjes (ze gaat 's avonds in bad) en kleed haar dan aan. Daarna geef ik het flesje. Duurt bij elkaar ongeveer een half uur. Wel ooit geprobeerd om het om te draaien, maar ze wordt helemaal chagrijnig als ze na het flesje aangekleed wordt (ochtendhumeur..??). Volgende week gaat ze voor het eerst naar het kdv. Ik wil dan zelf rond kwart voor 7-7 uur opstaan, mezelf opfrissen en aankleden. Dan Emy uit bed, opfrissen en een flesje. Rond kwart voor 8 wil ik thuis weg kunnen. Ik ga lopend naar het kdv, ik eet dan denk ik wat onderweg ofzo..
Hier eerst fles en daarna omkleden/wassen, maar in het begin deed ik het andersom, maar dan was het brullen! Ik zorg overigens wel dat ik zelf al helemaal klaar ben en alleen nog maar mijn schoenen en jas aan moet doen! Dus sta om 6 uur op, kwart voor 7 die kleine en om half 8 de deur uit!