Hallo dames! Ik ben op zoek naar lotgenoten. Ik heb zelf colitis ulcerosa en wij gaan deze maand voor een eerste kindje! Mijn arts heeft groen licht gegeven. Hij was tevreden over de afgelopen maanden en de bloeduitslagen waren ook netjes. Ik gebruik Imuran in onderhoudsdosis. Zijn er nog meer mensen hier die darm patiënt zijn? Hoe zijn jullie ervaringen?
Hoi, Ik heb de ziekte van crohn en slikte bij mijn dochter imuran en salazoperine. Dit is helemaal super gegaan! Moet wel zeggen dat de ziekte ook rustig was toen we voor de zwangerschap zijn gegaan. Omdat er toen nog te weinig onderzoek naar was of het wel of niet schadelijk was heb ik samen met mijn arts er voor gekozen om met 30 weken te stoppen met de medicatie zodat ik na de bevalling bv kon geven. Gezien dit de kans op o.a. Crohn, astma, eczeem etc. vermindert vond ik bv een belangrijke keuze. En achteraf ook een goede keuze want ik heb een jaar bv kunnen geven en ben nog steeds medicijnvrij! Hopelijk is het bij jullie snel raak en kun je met je onderhoudsmedicatie de zwangerschap goed doorlopen! Ik heb er in ieder geval goed van kunnen genieten
Wat fijn om te lezen! Het is hier nu ook al enige tijd aardig rustig gelukkig dus ik hoop dat dat ook nog lang zo blijft. Fijn ook dat je bv hebben kunnen geven. En helemaal top dat je nog steeds medicatie vrij bent!!