Hoe lang na stoppen utro ongesteld?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nuage, 21 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ben 6 dagen geleden gestopt met Utrogestan. Ik had afgelopen dinsdag ongesteld moeten worden maar ik ben het nu nog steeds niet, en ik ben zeker weten niet zwanger.

Weet iemand hoe lang het meestal duurt voordat het op gang komt? Ik moet volgende cyclus een hysteroscopie en die is precies ingepland tussen ongi en ei, maar als ik niet snel ongesteld wordt dan kan dat dus niet doorgaan en heb ik een probleem.

2. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Hoi
    Miss even bellen met gyn?
    Ik werd diezelfde dag of dag erna meteen ongesteld 1 vd 2
    Maar lees verschillende verhalen
    Suc6

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik 2 dagen later dus zou wel even bellen

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Helaas is dat geen optie. Zit nogal ingewikkeld in elkaar. Ik kan de gyn wel bellen waar ik de hystero heb, maar die zit in Gent. Niet erg handig.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Soms kan het wel een week duren voordat je ongesteld wordt. Dus ik denk dat je nog even moet afwachten.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Vanaf NOD of vanaf dat je stopt?

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Vanaf het stoppen met de kuur. Utrogestan werkt vaak nog een poos door, waardoor het langer kan duren voordat je ongesteld wordt.

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oké want ik ben morgen een week geleden gestopt met de utro. Maar mijn nod was afgelopen dinsdag.

9. mnr

mnr Niet meer actief

Ik word altijd 5 dagen na het stoppen ongesteld.. Ik stop altijd op m'n nod.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Waarom was je NOD afgelopen dinsdag? Als je Utrogestan gebruikt, heb je niet echt een NOD. Het houdt je menstruatie tegen, waardoor je over het algemeen niet ongesteld wordt tijdens het gebruik. Je begint pas te tellen als je met de bolletjes stopt.

Hier werd ik meestal ongesteld rond dag 4-5 na het stoppen. Maar ik ken ook vrouwen die 7-10 dagen moesten wachten op hun menstruatie. Heb je al een zwangerschapstest gedaan?

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb het niet 14 dagen gebruikt. Ik hen het vanaf mijn eisprong genomen en omdat ik al eerder negatief testte ben ik dus ook eerder gestopt. Heb al meerdere testen gedaan en zeker niet zwanger.

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wanneer ben je begonnen met de Utrogestan? Voor of na je eisprong? Als je er voor je eisprong mee begint, kan het je eisprong tegenhouden. En zonder eisprong word je niet ongesteld. Dus dan kun je lang wachten. Weet je zeker dat je een eisprong hebt gehad?

Er zit niet veel anders op dan afwachten. Wellicht duurt het bij jou langer en moet je ook een week tot 10 dagen wachten. Je kunt eigenlijk niet zoveel doen. Mocht je geen eisprong hebben gehad en/of niet ongesteld worden en niet zwanger zijn, dan kan je menstruatie opgewekt worden met een kuur. Maar dat neemt tijd in beslag, waardoor je sowieso je afspraak voor de hysteroscopie zal moeten uitstellen. Dus ik hoop voor je dat je snel ongesteld wordt en verder kunt. Succes!

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ben uiteraard ná mijn eisprong begonnen. Ik had op dinsdag mijn eisprong (zonder twijfel, inclusief ovulatietesten en onwijze pijn) en ik ben pas vrijdag met utro begonnen om zeker te zijn dat ik niet te vroeg was. Ik heb de utro dus maar 1 week gebruikt feitelijk.

Ik ken die pillen ja Primolut om menstruatie op te wekken maar die ga ik zeker niet nemen. Dan duurt het sowieso ook een week voor je ongesteld wordt. Heb ik ook niks aan. En ik ben nu denk ik wel definitief klaar met hormonen nu mijn lijf wederom laat zien er niet normaal op te kunnen reageren.

Ik vroeg me alleen af hoe het zat als je dus al voor nod stopte met de utro. Want de meeste verhalen die ik lees gaan uit van stoppen met utro op je nod. Kan me voorstellen dat als je voor nod al stopt het al met al nog langer duurt voor je ongesteld wordt als je telt vanaf de dag dat je stopte. Simpelweg omdat je cyclus natuurlijk nog niet afgelopen was toen je stopte. Nou ja, we gaan het zien.

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat Utrogestan niet zoveel meerwaarde heeft als je pas drie dagen na de eisprong begint en het maar een week gebruikt. Je bent te laat begonnen, bent te vroeg gestopt en hebt het te kort gebruikt. Het lijkt mij dat je je lichaam wel eens flink in de war kunt schoppen op die manier.

Dus ik denk dat het niet zoveel uitmaakt dat je voor je NOD bent gestopt en het maar kort hebt gebruikt. Je had het beter op de juiste manier kunnen gebruiken en in de juiste dosis. Je bent dus al gestopt toen je nog maar 10 dagen na je eisprong zat? Als er iets gaande was, dan doe je het effect van de Utrogestan toch teniet door al op dat moment te stoppen? En op dag 10 DPO is een zwangerschapstest nog niet betrouwbaar, waardoor je de beslissing om te stoppen niet op die test kon baseren.

Mijn advies is om zulk soort medicijnen op de juiste manier te gebruiken, of het even helemaal zonder te doen. Nu is je lichaam blijkbaar in de war, waardoor je er niet zoveel mee opschiet. Je kunt het beste afwachten. Succes & sterkte alvast met je kijkoperatie!

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb de juiste dosis gebruikt en waarom zou het uitmaken als ik het langer had genomen als je toch al weet dat je niet zwanger bent? Ik ga niet onnodig nog langer hormonen gebruiken.

Had misschien iets eerder kunnen beginnen maar het was mijn trouwdag en we hadden een hotelkamer met sauna enzo geboekt dus dat was niet ideaal.

Ik denk niet dat dat effect heeft gehad op de reactie van mijn lijf nu. Dat als ik langer utro had gebruikt ik nu al wel ongesteld was geweest? Lijkt me niet.

Afwachten ga ik sowieso. Er is verder niet veel aan te doen.

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ben ondertussen al vaak genoeg zwanger geweest helaas... altijd op 10 dpo kunnen zeggen ja of nee. Daarom wist ik het al zeker.

17. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Nuage ik gebruik Utro nu een maand of 5 en bij mij duurt het dus vanaf de dag dat ik er mee stop circa 10 dagen voor ik ongesteld wordt. Het kan dus echt wel even duren. De eerste keer dat ik het gebruikte was het zelfs meer dan 20 dagen..

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zo dat is heftig zeg! Nou dan kan het nog wel even gaan duren. Ik heb de hoop voor de hystero eigenlijk al een beetje opgegeven. Maar ga het nog niet afzeggen, wie weet wat er nog gebeurt. En anders heb ik pech. Ik had er toch weinig zin in ;)

19. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ja dat terwijl ik normaal een lf van 9 dagen heb en een heel regelmatige cyclus. Zou inderdaad nog niets afzeggen en gewoon even afwachten wat er gebeurt, wie weet kan het nog net. Succes in ieder geval!

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Een lf van 9 dagen is echt te kort toch? Dus dan heb je het wel nodig zo te horen. Mijn lf was altijd precies, op de dag af, 14 dagen. Nu heb ik er een zootje van gemaakt.

Deel Deze Pagina