Mirena en hormonale migraine

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door D83, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Nav eerdere topics geopend door mij omtrent m'n situatie en na overleg met neurologen is mij van alle mogelijke conceptie de mirena geadviseerd
    Ik lees veel verhalen waarbij vrouwen juist migraine ontwikkelen en/of de migraine terugkomt (soms pas na jaren) maar er zijn ook zeker succes verhalen

Nu wil ik eigenlijk specifiek van vrouwen weten die al jaren kampen met migraine en de mirena hebben (geprobeerd) de situatie is verbeterd of verslechterd?
    Dus bedoel echt de vrouwen die t frequent hebben met name rondom de menstruatie en die hem hebben laten plaatsen in de hoop dat de aanvallen verminderen, niet de vrouwen die t juist pas kregen na t plaatsen of die er jaren vanaf waren maar waarbij t terugkwam..
    Zo hoop ik meer specifieke gerichte antwoorden te krijgen die van toepassing zijn op mijn situatie..
    Ik heb nl slechte ervaringen met de implanon en t koperspiraal en de mirena krijgt van mijn neuroloog de voorkeur op de pil

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien niet helemaal het antwoord op je vraag, maar hoop dat je er wel iets aan hebt. Ik had vroeger heel hevige migraine, vanaf mijn 12e ongeveer (dus toen ik ging menstrueren). Ben toen aan de pil gegaan, maar dat hielp niet. In 2005 gestopt met de pil en toen geen migraine meer gehad. In 2010 een mirena laten plaatsen en toen ook nooit migraine gehad. Dus het is bij mij niet teruggekomen na het plaatsen van een mirena.

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ooooo juist wel snoopy wat fijn voor je n bedankt voor t delen
    Hoop zo dat t iig ni nog erger wordt maar t meest hoop ik op afname of verdwijnen van die ellendige aanvallen!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoop het ook voor je! Ben zó blij dat ik het niet meer heb!

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Kan m een leven zonder bijna Niet voorstellen
    Bizar toch

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Daarom hoop ik dat het dan in ieder geval minder wordt. Is zo erg als je er zoveel last van hebt.

Heb je wel al goede medicijnen? Ik had altijd Imigran neusspray. Pilletjes hielpen bij mij niet, maar die neusspray werkte over het algemeen heel goed! Daardoor was het nog wel te doen.

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja dat wel gelukkig
    Heb de sumatriptan injecties maar
    Nu laatst de imigran gekregen ivm geen aanlevering bij de apotheek
    Hiervoor hielpen ook alleen maar diclofenac zetpillen maar dan kon ik echt plat en lag er echt n tijdje uit
    Met deze injecties ben ik in no time weer op de been
    Jammer genoeg dat t niet altijd zo lang weg blijft he :)

8. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, beetje laat maar ik zie je topic nu pas.
    Ik heb ook last van hormonale migraine. Na mijn eerste zwangerschap de pil genomen en dat was verschikkelijk, ik ging kapot tijdens die maandelijkse migraine-aanvallen. Toen maar weer de mirena laten plaatsen (die had ik voor mijn zwangerschap al 10 jaar). Heel af en toe had ik helaas nog wel migraine maar veel minder heftig dan met de pil. Ik slik dan ook sumatriptan en meestal lukte het met een of anderhalf mits op tijd ingenomen.
    Sterkte en succes!

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bedankt voor alsnog n reactie alleen maar fijn
    Is t wel veel minder geworden?

Deel Deze Pagina