Inprincipe mag je meestal als er geen complicaties zijn diezelfde dag nog naar huis. Bij de eerste en tweede moest ik 2 nachten blijven omdat ze met 36,3 geboren zijn. Bij de derde 1 nachtje omdat het een ingeleide bevalling was en ivm mijn ssa antistoffen om even voor de zekerheid te controleren Bij de vierde ik 3 nachten en de kleine 3 weken ziekenhuis omdat er grote complicaties waren.
Ik ben om 23.43 uur bevallen en om 4.00 uur was ik alweer thuis. Ze hadden m'n bed nodig, dus moest snel weg. Had het liefst tot de volgende ochtend gebleven. Helaas na 3 dagen thuis alsnog ziekenhuisopname omdat ze d'r temperatuur miet goed kon houden. Blijkbaar had ze na de bevalling ook al een lage temperatuur maar hebben ze toen niets aan gedaan. Achteraf zeiden ze dat ze ons eigenlijk niet zo snel naar huis hadden mogen sturen.....
Op diverse medische indicaties in het zkh bevallen. Onder andere vanwege diabetes, schildklier (hashimoto), groot kind en weinig leven voelen. Mijn zoontje moest na geboorte 7u blijven voordat hij mocht gaan (zijn suiker moest goed zijn), en ik moest alleen blijven vanwege ruggenprik dus tot ik kon plassen en lopen. Het liefst was ik zsm na de bevalling naar huis gegaan.
Ik ben ingeleid en om 19.32 bevallen. Eer ze klaar waren met mij op te lappen was het al 22.00. Dat kwam omdat het hechten heel rustig werd gedaan. Toen nog eventjes de eerste kennismaking met de opa's en oma's en eer die weg waren was het al 23.30. Omdat ze de ruimte hadden, mochten we met z'n 3en samen 1 nachtje blijven. Scheelde ook dat de kraamzorg niet midden in de nacht hoefde te komen. En de volgende dag waren we om 11.00 thuis. Ze hebben die ochtend wel nog het hb in het bloed gecontroleerd, als die slecht was had ik moeten blijven.