ik lees behoorlijk vaak over het spontaan breken van de vliezen bij de dames. toch schijnt maar 10% van de bevallingen zo te beginnen... ben even nieuwsgierig naar jullie antwoorden.
Bij de oudste braken ze spontaan met 37+2, daarvoor totaal niks aan de hand, hooguit een wat actievere baby, maar geen weeen of kramp ofzo. Echt zoals je het in films ziet ineens flats! En toen meteen ook weeen. Bij de jongste werden ze doorgeprikt toen ik werd ingeleid.
Bij de eerste twee wel, begon het met het breken van de vliezen bij 36.3 en de weeën die kwamen pas dmv wee opwekkers Bij de derde ben ik met 37 weken ingeleid dus heeft de gyn mijn vliezen gebroken en kreeg ik meteen wee opwekkers Bij de vierde begonnen de weeën met 35.6 en met 36.1 zette het echt door en werden de vliezen per ongeluk gebroken door de gyn die het hoofdje proberen te voelen hoe diep de kleine lag.
Bij de eerste braken met 38.6 mijn vliezen. Ik stapte na het toiletbezoek weer in bed en toen stroomde het eruit. Even daarna begonnen de weeën. Bij de tweede kwam ik bij 40.6 uit bed en verloor ik heel licht wat vruchtwater, waarna de weeën na een uur ongeveer op gang kwamen.
Hier beide bevallingen begonnen met weeën en daarna pas de vliezen gebroken.(uit zichzelf dus) De 2e keer heeft de verloskundige gevraagd of ze ze nog een keer mocht breken aangezien de vliezen net zoals bij de eerste ergens boven waren gescheurd ,dan kon de kleine beter het laatste stukje indalen en het laste stukje ontsluiting ging dan makkelijker.dat werd dus een vloedgolf want ik had veel vruchtwater, hihi. De laaste 4cm gingen toen ook razendsnel en 10 minuutje later was ze er al.
Ik zat op 40+6 en werd 's avonds 0m 19:00 opgenomen voor het plaatsen van een ballon om de inleiding te starten. Toen ik mijn schoenen uit deed om op het bed plaats te nemen braken mijn vliezen. Ik kon toen weer naar huis om af te wachten of het toch spontaan zou beginnen. Die nacht niets gebeurt en om 7:00 (dus 12 uur later) alsnog opgenomen en inleiding gestart.
Ja midden in de nacht. Het was echt net als in een film. Het was zeker 10 liter. En dat na 4 x een ballonkatheter. De weeen begonnen gelijk. Kreeg gelukkig binnen 15 minuten een ruggenprik. Halleluja! Ik was 16 uur later bevallen, maar ik vond m'n dochtertje in m'n buik zo geweldig toen. Ik kon haar beter voelen en 'aanraken'.
Bij mijn eerste twee bevallingen zijn de vliezen geprikt. Bij de laatste braken ze wel spontaan, maar toen had ik al 10 (!) cm ontsluiting. Tegelijk met een golf vruchtwater kwam mijn zoon naar buiten
Op 37+4 om 05.00 uur begonnen met vloeien. Hoge vliesscheur. De hele dag niks. 's Avonds wel opgenomen vanwege verhoging. De volgende ochtend nog geen ontsluiting dus een ballon geplaatst. Na een uurtje viel deze eruit en toen alsnog vliezen volledig gebroken met vloedgolf tot gevolg. Meteen een stuk dunner al, haha.
Bij beide niet vanzelf.. Zijn beide keren doorgeprikt! Bedankt voor jou reactie in mijn topic! Lief dat je het voor me opnam
Gemiddeld heb je 2 liter vruchtwater, ik had 5 liter en dit was eigenlijk al veel te veel, als het meer was geweest had ik via 1 of andere ingreep vruchtwater moeten laten " aftappen" Hebben ze dat bij jou niet gedaan ?
Spontaan gebroken bij 8 cm ontsluiting terwijl ik weeen had. Tot die tijd waren het functionele vliezen (rekte mn bm op) en vond ik het dus ook niet erg dat ze nog niet gebroken waren. Ze werden toen ook niet gebroken vanwege de functie!
Eerste 3 niet daarna spontaan met 37.5 en 34 weken. Nu morgen 39 weken en maar wachten en geen vlies die breekt😂😂😂😂😂
Om 2uur 's nachts naar de wc en dacht dat mijn vliezen waren gebroken, maar het 'lekken' stopte weer, dus weer gaan slapen. Om 3.30u moest ik weer naar de wc en toen bleef het lopen! Om 2uur had ik dus een vliesscheurtje, om 3.30u scheurde het helemaal, waarna ook meteen de weeën begonnen.
Bij mijn eerste bevalling zijn ze uiteindelijk met 9 cm ontsluiting geknipt. Mijn tweede bevalling begon 's nachts met een 'knap'... vliezen die braken en daarna de weeën die op gang kwamen. Dus 1x wel spontaan en 1x niet.
Ik werd wakker van een kramp en het gevoel dat ik naar de wc moest. Had ik vaker en dan lag dl steeds op me blaas. Dus naar de wc gegaan en daar braken mijn vliezen. Direct daarna volop de weeën in. Was toen 40+6
Ja, bij mij braken de vliezen bij 40+2 om 0:00 toen ik mijn bed instapte na het plassen. Een grote golf Ik vond het magisch en ik was enorm zenuwachtig. Mijn vriend die bijna lag te slapen liep ook ineens als een dwaze door het huis haha
Om 2.07 uur toen we net in bed waren gaan liggen. Ik dacht eerst dat ik een enorme schop kreeg, even later viel het kwartje. Vijf minuten later geen tijd meer om te denken want weeënstorm. Achteraf denk ik toch dat ik al eerder een hoge vliesdcheur had..