Hoe lang nog aankijken? Buikgriep

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jennifer0306, Mar 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van 2,5 jaar begon zondag op maandagnacht ineens met overgeven. Tweemaal, en ze had ook een diarreeluier. Maandag overdag ging het nog best, heeft ze nog een cracker en een boterham op en redelijk wat vocht, ongeveer 400cc.
    Dinsdag woensdag en vandaag is het pet. Alles komt er uit. Gister naar de huisarts geweest, was nog alert genoeg. Naar huis gestuurd met advies kleine slokjes aanbieden en evt ORS.
    Vandaag geen verbetering en maar 1 plasluier nog vandaag, dus weer naar de huisarts. Die vond dit toch reden even door de kinderarts gezien te worden. Vanmiddag zijn we daar geweest, en nadat ze weer spuugde in de wachtkamer, waren de controles volgens de kinderarts nog steeds wel goed. Niet uitgedroogd volgens haar, als er morgen nog niks in blijft weer bellen was haar advies.

Nu heb ik een meisje dat alleen nog maar slaapt op de bank. Er zit niks maar dan ook niks in haar maag. Ze kokhalst veel, maar er komt niks meer uit. ORS komt er weer uit, en weigert ze te drinken. Water is ongeveer een slokje per uur. Soms komt het eruit soms niet.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb echt het idee alsof ik hier naar huis wordt gestuurd om mijn meisje achteruit te zien gaan. Ze slaapt steeds meer, drinkt steeds minder en eet al drie dagen NIET. Ik snap dat ze er niet zomaar een sonde in hangen, maar moet ze echt helemaal uitdrogen voordat er iets gedaan kan worden? Ik vind het zo frustrerend helemaal niets te kunnen doen.

2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Mijn zoon heeft dit 2 weken terug ook gehad. Echt iedere slok lijden tot overgeven en eten deed hij helemaal niet. 2 dagen heeft hij inderdaad bijna non-stop liggen slapen. Het heeft bij hem 6 dagen geduurd voordat hij wat begon op te knappen en weer wat at. Het is een hele hardnekkige griep volgens de huisarts. Zolang je kindje alert kan reageren en nog plast is het heel naar om te zien maar geen reden tot actie

3. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

Jan 15, 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmmm ja ik vind dit ook altijd erg erg lastig. Maar, als ze echt alleen maar slaapt en je vertrouwt het niet.... (sorry voor mijn taalgebruik) dan zou ik er echt dikke vette schijt aan hebben en geeoon weer bellen. Kijk ik denk dat je best weet wanneer het echt biet gaat. En ik zou niet afwachten idd totdat ze wel uitdroogt! Ik ben enigzins bevooroordeeld wat afwachten van artsen op uitdrogen betreft, maar ik zou het risico niet lopen.

P.s. waterijsjes willen ze misschien nog wel eens

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Stuur even iemand uit op aa drink! Het liefst wel de echte. Door de suikers vormt zich een laagje in de maag en krijgen ze weer iets van energie. Het heeft dezelfde werking als ors

5. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Daar werd hier alleen maar meer door gespuugt. Een theelepel ors per uur is al prima. En vergeet niet, als wij ziek zijn slapen we ook heeeel veel

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Probeer es of ze Aquarius binnenhoudt.

En als ze morgen nog zo'n "vod" is, zou ik toch echt teruggaan. Anders kan je komend weekend naar een onbekende arts in de HAP.

7. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Bedankt voor jullie reacties. Ze is even een uurtje wakker geweest tussen 19.00 en 20.00. Ze heeft wat kleine slokjes op, niet veel maar hoop dat dat inmiddels 'opgenomen' is in haar lichaam. Ik verwacht wel weer spugen vannacht maar hoop het niet. Als dat gebeurd hang ik morgenochtend gelijk weer aan de telefoon inderdaad.
    Ik probeer de moed er maar in te houden. Morgen is de vijfde dag dat ze ziek is, dan moeten we (hoop hoop) toch weer een beetje een betere kant op kunnen gaan met wat minder spugen/kokhalzen hoop ik.

Share This Page