Vakantie.... Potjes mee?

Discussie in 'Voeding' gestart door krummel, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krummel

krummel Lid

26 okt 2011
    32
    0
    0
    Hoi,

Wij gaan over 4 weken met vakantie naar Spanje. Ons zoontje is dan 11 maanden en een week. Nu vraag ik me af.. Hoe hebben jullie dat gedaan?
    Potjes meegenomen of mee laten eten?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ligt ook een beetje aan jullie zoontje. Eet hij normaal goed met de pot mee? Ga je zelf koken? Etc etc.. Hier toen we naar Egypte gingen met dochter van 10,5 maand drie potjes mee: een voor op het vliegveld (rond etenstijd) en twee voor extra. Maar ze at verder altijd met de pot mee zonder problemen en wist dat het aanbod groot genoeg zou zijn dat er ook wel iets voor haar bij zou zijn en dat eventueel voeding ook te koop was in het geval van nood.

3. krummel

krummel Lid

26 okt 2011
    32
    0
    0
    Zoontje eet niet alle dagen met de pot mee. Maar wel geregeld. Sommige dagen zijn wij laat van het werk thuis en als hij dan nog moet wachten tot er eten op tafel staat, slaapt hij 9 van de 10x al. Dus dan krijgt hij een potje.
    Op zich niet echt van plan om zelf te gaan koken, daarom vind ik het ook best moeilijk. Zie hem nog niet echt paella mee eten.
    Denk dat ik een paar potjes mee neem voor just in case..

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter eet nooit een potje, zo ook niet op vakantie(weigert ook gewoon ). Overal is wel salade, brood, fruit, zoutloze frietjes, stukje kipfilet, aardappeltjes. Weet niet waar jullie zitten, hotel of appartement? Meestal houden ze echt wel rekening met kindjes. Gewoon bordje oor de neus en mee laten knabbelen.

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb zelf een berg potjes meegenomen (we hadden genoeg plek)
    En daar nog wat bijgekocht...
    Wij waren in zuid frankrijk op vakantie, meeer dan genoeg keus!

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.526
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij gaan in augustus naar Mallorca en hier gaan er ook potjes mee.Ik neem ook potjes fruit mee en mijn staafmixer.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In Spanje verkopen ze ook potjes hoor!

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gewoon een zoutloos gekookt aardappeltje en wat groenten zijn echt wel verkrijgbaar, zo ook brood en fruit. Ik zou niet te moeilijk denken, het loopt echt wel los.

9. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik ga naar italie, mijn zoontje is pas net begonnen met groentehap en fruithap. Die eet dus nog geen salade of zoutloze friet. Ik maak alles vers, maar ik neem potjes mee voor op vakantie.
    Weet je, er is niks mis met potjes...en vooral niet voor 2 wekelijks gebruik. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan???

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier at ze gewoon paella mee op die leeftijd...
    Waren toen op Tenerife. Ook is er inderdaad altijd brood en fruit.
    Potjes waren er inderdaad ook te krijgen.

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Dat kan je kleine prima eten. Maar goed, kindje van ts sowieso. Ik vind trouwens dat zelf makkelijker dan potjes gedoe. Je kleine zal er niks vankrijgen, natuurlijk niet. Maar makkelijker zou ik het nou juist niet noemen.

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier gaan er potjes mee. Heb geen flauw idee in de Ardennen waar een supermarkt is en wat ik daar ga koken. Dat gaan we de dag na aankomst uitzoeken. We zitten in een huisje dus ik kan veel koken. Dat is pas makkelijk :D

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    er is niks mis met potjes - behalve dat t nergens naar smaakt en geen structuur heeft, en sommige baby's nog kritischer zijn dan Gordon Ramsay :)

er is niks mis met potjes - behalve dat ze wegen als lood (water en glas), en t dus wat zonde is van je kofferruimte en gewicht-allowance - twee weken groente-en fruithap is al gauw 30 potjes!

er is niks mis met potjes - behalve dat je ermee loopt te zeulen en een magnetron of au bain marie moet zoeken

er is niks mis met potjes - behalve dat het leuke van een ander land juist het andere eten is - waarom laat je je kind daarin niet mee-delen? Mijn dochter had in een restaurant in Florence de tijd van haar leven, zittend in een babystoeltje op tafel, flirtend met al het personeel en proevend van de stukjes tomaat, rucola, mozzarella, pizzabodem, brood (zelfs met balsamico eraan - mmm!), gegrilde groenten... vooral als ze het van ons bord mocht pakken!

14. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Mijn kindje met KEA aan de mozzarella en pizzabodem....
    liever toch een potje.

30 potjes in een grote auto, niks mis mee

magnetron in huisje, niks mis mee

smaakt nergens naar, maar beeb vind het lekker, niks mis mee

Dus wat is er mis met potjes op vakantie?

15. sjak

sjak Niet meer actief

Ik had voor de eerste paar daagjes een paar potjes mee, daarna heeft ze meegegeten wat kon en verder heb ik daar potjes bijgekocht.

16. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Sjak, zo ga ik het ook doen. Neem wat potjes mee en m'n staafmixer.

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Zolang ze thuis ook wel eens potjes eten, is er inderdaad niets mis met een potje op vakantie.. maar als je zo'n "verwend" jochie hebt als wij.. met 9 maanden op vakantie zijn eerste potje: eerste hapje werd uitgespuugd en daarna gingen de kaken op elkaar. Tja, daar zit je dan met je potje :)

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Pizzabodems in Italie zijn koemelkvrij, net als vrijwel al het brood.
    Italiaanse supermarkten hebben een veel grotere sortering aan allergeenvrije producten.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oudste hier ook, toen hij nog baby was. En boos kijken! :D

Nog nooit een potje op...

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een kindje met KEA kun je ivm toevoegingen sowieso beter geen potjes geven, vind ik.
    En als je dan toch met de auto gaat, neem een goede koelbox mee en alle zelfgemaakte ingevroren bakjes en je hebt 'vers' eten voor de hele vakantie als je daar niet wilt koken.

Deel Deze Pagina