Hoe lang nog in het ziekenhuis gebleven na bevalling / keizersnede

Discussion in 'De bevalling' started by LiittleOne, Mar 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    Zelf ben ik ook nog niet bevallen maar ik vraag me af hoe lang jullie in het ziekenhuis zijn moeten blijven nadat je bevallen was?

hadden jullie een ruggenprik gekregen? of gewoon helemaal geen pijnstilling?
    en na hoeveel dagen mochten jullie weer naar huis gaan?

en bij een keizersnede??

zelf lijkt het me dus 3x niks om nog 'lang' in het ziekenhuis te blijven, laat mij maar lekker naar huis gaan met de kleine en daar bijkomen van de bevalling...
    vandaar mijn nieuwschierigheid.

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben in Duitsland bevallen en mocht 5 dagen blijven als ik wilde. Ik ben na het laatste onderzoek (dag 3) weg gegaan en vond dat wel lekker. Liefst wilde ik eerder weg, maar achteraf vond ik het heel lekker om daar te blijven. Eigen coconnetje, veel hulp bij de BV en vooral heerlijk eten. Elke dag een ontbijt buffetje en tussen de middag ook broodjes enzo, en 's avonds was ook niet gek. Hoefde niks (en zag ook niet wat er thuis moest gebeuren) en dat was echt lekker.

Hier in Nederland heb je die luxe niet, dus moet je na een paar uurtjes weer weg als er geen medische dingen zijn. Bij een KS mag je volgens mij wel een paar dagen blijven.

3. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    haha in nederland zijn ze ook niet zo luxe wat betreft het eten.
    ziekenhuis eten is gewoon vies.
    zou het erg leuk vinden als ik naar een paar uurtjes weer weg mag als er niks medisch is.. weet je of dat ook het geval is bij een ruggenprik?

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Dat weet ik eigenlijk niet... Ik heb zelf een ruggenprik gehad en volgens mij was dat vrij snel wel weer uitgewerkt. Misschien moet je dan blijven tot je bijvoorbeeld zelfstandig geplast hebt? Dat is volgens mij het belangrijkste!

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Ik had geen pijnstilling en mocht weg als ik had geplast. Ik ben om 7 uur bevallen en rond 2 uur wouden ze me ontslaan (mits er wel kraamzorg kan komen die dag). Ik werd jammer genoeg heel duizelig van het opstaan dus ben nog een paar uurtjes gebleven en uiteindelijk rond 5 uur naar huis gegaan volgens mij.

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Na mijn eerste bevalling zijn wij nog 3 dagen in het ziekenhuis gebleven vanwege mijn veel te hoge bloeddruk.
    Man en baby bleven gewoon bij mij op de kraamkamer.

Na mijn tweede bevalling (2 weken geleden) gingen we 2,5uur na de bevalling alweer naar huis.

Bij beide bevalling heb ik geen pijnstilling gehad.
    Alleen ben ik bij de 2e bevalling wel ingeleid door middel van een medicijn.

Volgens mij is het zo dat je na een keizersnede standaard 5 dagen blijft.

Heb je na een gewone bevalling geen complicaties, dan ga je zo snel mogelijk weer naar huis.

7. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    oke dus eigenlijk kunnen we gewoon het beste zonder pijnbestrijding gaan bevallen...
    een meid die ik tegenkwam en vroeg of het mijn eerste was raadde mij aan om van te voren aan de gyn een ruggenprik te gaan vragen, vanaf toen ben ik er een beetje over gaan nadenken..

8. Troeleke

Troeleke Lid

Feb 29, 2012
    92
    0
    0
    Nederland - Belgie
    na de eerste bevalling (in NL) moest ik wel nachtje blijven, omdat het vacuum bevalling was, en maxim moest onderzocht worden door de KA.
    Ben om 17.21 bevallen en volgende dag om 10 uur was ik al weg.

Nu ga ik in Belgie bevallen, mag 4dagen blijven, maar (als alles goed zou zijn) ik ben van plan om na 2-3 dagen naar huis te gaan.

9. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zelf zat ik 3 uur naar de bevalling thuis op de bank (zonder pijnstilling/complicaties of iets). Maar bij mijn 2e thuis bevallen en dat vond ik nog veel fijner!

10. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Omdat alle twee mijn dochters in het vruchtwater hadden gepoept moest ik 4 uur blijven. verschrikkelijk vond ik.

En oh ja niet in elk ziekenhuis is het eten vies. ik vond het eten wel lekker :)

11. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    ik heb na mijn keizersnee 4 dagen doorgebracht in de kraamsuite van het ziekenhuis. Moest toch blijven omdat het een keizersnee was dus toen maar gekozen voor de kraamsuite. Nu bij de volgende gaan we daar weer in mocht het weer een keizersnee worden.
    voordeel van de kraamsuite vind ik dat mijn man 24 uur per dag bij mij mocht blijven, we veel privacy hadden maar toch de medische zorg die nodig was, verder eigen douche en wc, een koffiezetapparaat en waterkoker en een gevulde koelkast. Nadeel; kraamvisite dacht dat ze zich nu niet aan de bezoektijden hoefden te houden dus hebben wij uiteindelijk zelf een briefje buiten de deur gehangen dat wij niet gestoord wilden worden tussen half 1 en 3 uur.

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij moesten tot 24 uur na de bevalling blijven (Nina was te zwaar voor haar termijn 3825 bij 38,1 maar ze was 54 cm dus erg dun :D
    Maar goed ze moest een 24uurs suikertest en de laatste keer prikken was om 23.22 en dan sturen ze je echt niet naar huis;)
    Vandaar dat Nina en ik 2 nachten moesten blijven... Eten was erg goed (brood was een buffetkar en echt heerlijk) warm eten 1 keer op was gewoon goed.

Rond 10uur naar huis gegaan en de kraamzorg is op ons verzoek pas rond 16.00 gekomen wilden gewoon lekker samen zijn.

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Mag ik even extra inspringen met een vraag over hetzelfde onderwerp .. ?

Mag je zelf bepalen wanneer je naar huis gaat ?
    Bijvoorbeeld ik krijg een geplande ks, en je zou 4 dagen moeten blijven , stel je voelt je op dag 3 goed en wil graag naar huis.
    Kan je ''eisen'' dat je dan ontslagen word ?

14. Leliana

Leliana Niet meer actief

Dat mocht bij mij wel ;)

Ik ben uiteindelijk 6 dagen gebleven na de KS. Kon na 3 dagen nog niet lopen...

Hoop dat ik nu wel binnen een paar uurtjes thuis mag zijn! Ik kan mijn kids nu echt niet zo lang missen! :(

15. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Je mag pas naar huis als je geplast hebt volgens mij.
    Ik heb een extreme bloeding en vastzittende placenta gehad met een OK en moest nog 3 dagen blijven. Ik kon ook niks en mocht pas naar huis als mijn HB op peil was. Verder wordt ook je kind nog nagekeken door de kinderarts, die moet dus ook op de afdeling visite gelopen hebben.
    Verder zou ik op het advies van de artsen afgaan en pas naar huis gaan als zij dat verantwoord vinden, ze houden je echt niet te lang in het ziekenhuis, eerder te kort.
    Verder was de verzorging en het eten hier prima, niks over op- of aan te merken.

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    bij sem ben ik om 12.10 bevallen en om 16.00 weer thuis

bij evy moest ik 8 uur blijven omdat ze in het vw had gepoept ik ben om 5.44 bevallen en om 15.00 waren we thuis.

@zebra ik heb div keren in het zh op de kraam gelegen in het elkerliek in helmond en daar lagen vaak kraamvrouwen die met een ks na een paar dagen al naar huis gingen omdat ze zich goed voelde en dat mocht vaak in overleg met de gyn ook

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    oja bij ons wat het eten ook lekker hoor iedere dag broodbuffet smorgens en smiddags savond warm eten en verder 3 x per dag tussendoortjes en drinken enz

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    @ninja, dat klinkt goed :) Ik ben erg benieuwd. nog 2 weekjes geduld en dan kan ik jullie mijn ervaring vertellen! :)

19. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    Ik ben om 22.07 bevallen. Ben ingeleid en heb een ruggenprik gehad. Zijn uiteindelijk de volgende dag om 16.00 naar huis gegaan. Dat kwam omdat mijn dochter vanwege een scheef voetje door de kinderarts gezien moest worden. Was dat niet het geval dan denk ik dat ik in de ochtend naar huis had gemogen.

20. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    15.15 bevallen daarna gedoucht en Seth is aangekleed toen daar gegeten en ouders en kraamzorg gebeld.Om 18.15 gingen we naar huis.

Share This Page