Dag dames... Mijn afgelopen 2 cycli waren 21 en 22 dagen, omdat ik dat erg kort vond en uit wilde zoeken of er dan wel sprake was van een ovulatie ben ik deze ronde met ovutest (matcare cassette) begonnen. Gezien de korte cyclus ben ik op dag 6 begonnen, in de verwachting rond dag 8-10 positief te testen. Dit gebeurde niet en ik ben doorgegaan t/m dag 13...toen ben ik gestopt omdat ze op waren... Vandaag zit ik op dag 17 en zou ik gezien mijn vorige cylcli mijn NOD al bijna verwachten, echter vanmiddag vond ik toch nog ineens een overgebleven ovutest en besloot ik toch nog eens een testje te wagen. Voor het eerst verscheen er een duidelijk zichtbaar streepje, wat echter nog wel te licht was om als positief te beschouwen. Nu brengt deze losse ovutest ineens onzekerheid mee, want betekent dit nu dat mijn eisprong eraan komt of net geweest is? Ik voel zelf mijn eisprong niet (noemenswaardig) dus daar durf ik geen conclusies aan te verbinden... De beste oplossing is nu natuurlijk om morgen en overmorgen toch nog eens weer te testen om te checken of de streep donkerder wordt, maar is er iemand die mij kan vertellen hoeveel dagen na een positieve (matcare cassette) ovutest ik eventueel nog een licht streepje aan zou kunnen treffen? Dankjewel alvast! O
Meid ik durf het niet te zeggen....Het verschilt per persoon. Als het een licht maar zichtbaar streepje is, is je ei denk ik net geweest. Hoe langer je na je ei test hoe lichter de tweede streep word. Heb je wel geklust..?
Het kan ook zijn dat je ei er nog aan komt, dan is tie soms ook nog wat lichter voordat tie mooi positief word! Mijn test was altidj positief, en dan sosm gelijk de volgende dag negatief, of nog iets licht. Maar ook de dag voordat mijn test positeif werd was hij ook wat duidelijker dan normaal Het is dus niet te voorspellen of je ei nu al geweest is of nog bijna gaat komen Gewoon nog klussen de aankomende dagen, en dan heb je alles gedaan, wat je kan doen!
lastig he... je kunt ook gewoon niets zeggen van die ene test...gewoon morgen voor de zekerheid nog maar eens proberen! We hebben er gisteravond wel een feestje van gemaakt samen, maar daarvoor was al wel weer een dag of 4-5 geleden, ook omdat we gezien mijn vorige cycli dachten dat mijn ovulatie toch al eerder was geweest... nou ja..we zien wel...het is toch elke keer weer de grote vraag! spannend is het sowieso wel en antwoorden heb je nou eenmaal niet tot je je NOD in ieder geval voorbij bent (en dan soms nog niet eens!) Thnx voor jullie antwoorden in ieder geval! lief!