Hallo, mijn zoontje heeft vanmiddag uit school een thuistest gedaan en die sloeg vrijwel direct licht positief uit. Even ter info; hij is vandaag voor het eerst naar school geweest, hij heeft hele lange tijd online onderwijs gevolgd, maar de vrijstelling werd niet meer verlengd. Een van zijn klasgenootjes is zaterdag hier thuis geweest (heb ik toegelaten omdat hij vandaag dus toch naar school zou gaan en dan sowieso met kinderen in contact is) Na de thuistest meteen de ggd gebeld om daar ook voor de zekerheid te testen. Ikzelf had ook een thuistest gedaan en die is echt omo wit. Later vanavond wou mijn zoontje nogmaals testen om te kijken wat het resultaat zou zijn en ook deze sloeg weer vrijwel meteen licht positief uit. Het lijkt net turen naar een zwangerschapstest die net te vroeg is uitgevoerd, zo licht is het maar omdat hij het aan zijn longen heeft zit bij mij de schrik er goed in. Ik weet dat ik alleen op de ggd uitslag kan wachten, maar heeft iemand van jullie ook zulke lichte thuistesten gehad?? En kwam de ggd uitslag toen positief of negatief terug? Foto 1 is de test meteen uit school en foto 2 is van vanavond. View attachment 709142 View attachment 709143
Ja ik zie ze ook staan. Kan me bijna niet voorstellen dat je 2 x test en de uitslag niet klopt. Ik verwacht dat je bij de ggd ook positief test. Vervelend! Sterkte gewenst! onze zoon van 10 was afgelopen februari positief 3 weken flink ziek geweest eigenlijk pas echt ziek in de tweede week.
Dankjewel voor je reactie! ik ben er ook bang voor hoor, dat ggd ook positief gaat zijn. Wat sneu voor jullie zoon dat hij zo ziek ervan is geweest! Zit hij ook in een risicogroep of was het puur pech dat hij zo lang ziek is geweest?
Hij zit niet in een risico groep gelukkig, maar hij werd vanaf de tweede week echt enorm benauwd met vreselijke hoestbuien vooral in zn slaap. Het was echt enorm eng. Ik heb gewoon met hem in 1 bed geslapen en ramen wijdt open was echt enorm koud, maar ik ben zelf negatief gebleven gelukkig. Meeste kinderen worden er gelukkig niet heel erg ziek van, dus hopelijk zijn jullie er vlot doorheen!!
Jeetje wat heftig! Vooral de benauwdheid… en wat een ontzettend lieve moeder ben je om bij hem te blijven waken, zou ik ook doen!! mijn zoontje heeft het al aan zijn longen en bij een “normaal” virus slaat het al meteen op zijn longen waardoor hij zo benauwd is dat hij ervan blijft overgeven, dus zoals je vast wel snapt hou ik mijn hart vast!
Die is idd duidelijker dan bij ons, wat ontzettend fijn dat het alsnog negatief was bij de ggd! Wij wachten nog in spanning af, zoon heeft geen digiD dus morgen of overmorgen het verlossende woord…
Had hij iets op met een hoge zuurgraad, zoals Cola? Dat kan de uitkomst beïnvloeden. En is hij al die tijd nergens geweest, behalve dat vriendje dat hij heeft gezien? En heeft dat vriendje geen klachten/ negatief getest? Veel vragen, maar ik zou nuchter morgenochtend nog een test doen.
Dit had mijn dochter afgelopen zaterdag en die streep was duidelijker maar PCR negatief getest. Ik denk niet dat dit een positieve test zal zijn bij de GGD.
Hmm, cola had hij idd wel gedronken! Dankjewel voor de tip! Totaal niet over nagedacht. Verder is hij idd nergens geweest, zijn vriendinnetje die hier zaterdag was hoestte wel, maar zij was net hersteld van een oorontsteking en luchtweginfectie, daarbij is zij ook astma patiënt en meerdere malen negatief getest (thuistest) Morgen zal ik idd nuchter hem een nieuwe test laten doen, dankjewel
Ik heb deze testen te vaak vals voorbij zien komen, dus ik vertouw ze niet meer. Ik had een grote voorraad testen van Roche en die hebben hier geen valse uitslagen gegeven. Daar betekende zo’n streepje inderdaad positief, maar liep dit streepje wel op na een aantal uur.
Deze testen zijn meegegeven via school, maar jouw reactie geeft me goede hoop! Morgen dus nuchter even testen en dan kijken wat ie dan doet
Ik snap dat je er dan extra huiverig voor bent, daar zit je helemaal niet op te wachten! Wij hebben hier goed afstand kunnen houden omdat onze oudste zoon een eigen woongedeelte plus sanitaire voorzieningen heeft. Dus mijn man is daar met hem gebleven. Zo kon ik samen met zieke zoon mee in quaraintaine. Ik heb het echt met alle liefde gedaan hoor, en tussendoor mezelf testen, bleef negatief. Maar 3 weken zonder echt contact met man en oudste zoon was echt waardeloos, zou ik nooit meer voor kiezen. Oudste zoon had examens destijds dus kon hij gelukkig slagen maar nooit meer zo lang los van elkaar Ik lees hier het cola verhaal, en hoop heel hard voor je dat de test dan toch negatief is bij de ggd!!
Ja we hebben een nieuwe test gedaan, er staat nog steeds een zeer licht streepje, lichter dan gister, zelfs niet op de foto te krijgen, dus hopelijk betekent het dat ik het als negatief mag beschouwen…