Hoe lang nog saxofoon blazen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ilse100, Feb 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilse100

Ilse100 Actief lid

Jan 4, 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Hoi Allemaal,

Zoals het onderwerp al zegt speel ik saxofoon (tenor). Soms val ik bij een vereniging in en zij hebben gevraagd of ik 19 april kan meespelen. Ik ben dan (hopelijk!) 22 weken zwanger. Is het dan nog wel mogelijk om te blazen? Nu gaat het nog prima, maar ik weet niet hoe ik me dan voel.
    En wanneer kun je na de bevalling weer spelen? Ik ben rond 23 augustus uitgerekend en we gaan op 23 november op concours, dus die 2 maanden daarvoor moet ik wel intensief repeteren...

Zitten hier muzikanten :p ?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groetjes Ilse

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Volgens mij kun je dan prima blazen hoor. Ik zie geen belemmeringen. Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en voel mij niet anders dan voor zwangerschap. Kijk, als je tegen het einde oploopt dan kan ik mij wel voorstellen dat je wat kortademiger bent dus dan lijkt het mij wel zwaar, maar bij 22 weken geen probleem. En repeteren kan ook gewoon. Maar elk lichaam is natuurlijk anders.

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Je kan blijven blazen totdat je dat zelf wilt hoor!

4. Arri

Arri Fanatiek lid

Dec 21, 2007
    2,566
    0
    0
    Ik heb pas wel gelezen dat het kind last kan hebben van harde muziek en dat het daardoor extra bewegelijk wordt. Een teken dat het zich niet op zijn gemak voelt. Zelf heb ik hier -nog- geen ervaring mee, maar misschien goed om hier nog even over na te denken.
    Wat betreft of je nog kan blazen, kan ik je niets zeggen. Geen idee.

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Anders gewoon even je vk vragen.

6. Ilse100

Ilse100 Actief lid

Jan 4, 2007
    153
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb zelf nl geen idee hoe dat voelt om met een dikke buik te blazen... :(
    Maar goed, idd even VK vragen.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je het zelf dan nog leuk vindt en het kan nog...gewoon lekker doen!

Je kan ook prima naar een concert....daar is ook herrie ;)

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

hey ik heb het bij de VK nagevraagd.
    Je mag gewoon blijven blazen tot het laatste.
    Ze zei wel alleen moet je opletten dat je niet veel harde buiken krijgt anders moet je stoppen ermee.
    Tot nu toe nog nergens last van behalve dat ik erg kortademig dan ben.
    (ik speel nu bugel voorheen trompet)
    wanneer je na de bevalling weer mag beginnen weet ik niet denk dat het persoonlijk aan jezelf ligt hoe je je voelt enz.
    Gelukkig heb ik net vakantie als ik ben uitgeteld en hoef ik 6 weken niet te blazen :)

9. Ilse100

Ilse100 Actief lid

Jan 4, 2007
    153
    0
    0
    Gelderland
    Hé Veronique,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb eigenlijk nog nooit een hoogzwangere vrouw zien blazen, vandaar dat ik dacht dat het qua druk op de buik na een bepaald aantal weken niet meer ging of zo. Bovendien zit mijn moeder de hele tijd te stressen: zou je dat nou wel doen :rolleyes:? Enfin, we zien wel hoe het gaat. Eerst maar volgende week achter de rug dan plannen we wel weer verder.

10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik moet er wel bij vertellen dat ik wel niet meer mee op straat loop omdat mijn bloeddruk te laag is en dan val ik meteen flauw als ik meeloop. Ik speel wel nog mee in concerten zolang ik het volhoud ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik over paar weken aan concerten mee ga doen ook qua kleding ze kunnen niet echt meerekken dus even aanzien :) wel probeer ik zoveel mogelijk repetities mee te maken
    Je moeder hoeft zich echt geen zorgen te maken kan totaal geen kwaad :D

Succes!

11. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Gewoon blijven toeteren zolang je nog fit en zin hebt ;)

12. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

je kan er ook tegerlijkertijd ook (puf) oefeningen doen op je saxofoon :)
    flauw he?

maar hoe reageerd je baby op het bespelen van een instrument?

13. Ilse100

Ilse100 Actief lid

Jan 4, 2007
    153
    0
    0
    Gelderland
    Haha! Wel een goede tip ja! Ik weet niet hoe de baby reageert, voor mij is het nog te vroeg daarvoor. Maar het zal hopelijk bijdragen aan zijn of haar muzikaliteit! :D

14. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hoi ik speel trombone, mijn vk heeft mij afgeraden om in het laatst nog trombone te spelen. maar dit meer omdat je op het laatst gewoon lucht te kort komt. maar probeer het gewoon. dan kom je er vanzelf achter of het nog wil of niet.

Share This Page