Pijn bij ribben en drukkend gevoel beneden

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MissSol, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hallo, 2 weken geleden ben ik bevallen van een gezonde zoon. Hoewel het persen wat lang duurde en ik daarom uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen ben is alles goed gegaan, slechts klein scheurtje wat gehecht is. Ik heb sinds de bevalling als ik lig rechts bij me ribben pijn en vaak een drukkend gevoel daar beneden vooral als ik wat meer loop. Probeer me een beetje rustig te houden maar ben geen stil zitter en was gelijk na de bevalling weer aardig ter been. Herkend iemand deze klachten en zo ja goelag heeft dit aangehouden?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    dat drukkende gevoel van onderen is ws je bekkenbodem. gevoel alsof er elke moment nog wat uit kan komen vallen. een bal gevoel. als het erger wordt als je veel gedaan doet of loopt dan is dat een teken van je lichaam dat je een pasje terug moet doen en dat je teveel hebt gedaan. rusten dus.
    doe je dit niet dan heb je een grote kans op bekkenbodem-klachten. verzakking dus. en dat wil je echt niet. ik zou je ook aanraden om goed je bekkenbodem-oefeningen te doen en dit ook vol te houden. drukkende gevoel kan wel weken tot maanden aanhouden. hier 14 maanden geleden en nog af en toe.maar bij mij is een verzakking de oorzaak.

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik heb dat drukkende gevoel de eerste drie weken gehad, inderdaad vooral na iets meer inspanning. Is bij mij volledig weg nu.

Dat gevoel bij je ribben herken ik niet. Maar misschien heb je andere houdingen dan normaal, bijvoorbeeld door het voeden? Dan zou het een soort spierpijn kunnen zijn.

4. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Bedankt voor jullie antwoorden, dacht idd dat het ook al met bekkenbodem te maken had dat drukkende gevoel. Ik probeer me nu toch een beetje in te houden en wat vaker te gaan liggen en moet zeggen dat zeker na het liggen het gevoel een stuk minder is. Ik denk dat ik iets te snel het 'gewone' leven weer wil oppakken en daarbij teveel doe, in m'n hoofd wil ik gewoon al teveel...
    Misschien dat die ribben idd wel door andere houding komt, loop toch vaak met kind op me armen nu terwijl ik dat natuurlijk niet gewend ben. Ik had het ook toen de kraamzorg er nog was en die zei dat is bandenpijn maar dat geloof ik niet aangezien het echt onder me ribbenkast zit.
    Naja ik moet gewoon iets meer geduld hebben en de tijd nemen om goed te herstellen, best moeilijk als je dat niet gewend bent...

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    en als je gaat rusten dan liever gaan liggen dan zitten. en dan even een kussentje of zo onder je kont doen. dan is de "druk" van je bekkenbodem af en kan die even bijkomen.

Deel Deze Pagina