Is toch juist goed voor je en kindje? Heb net capsules gehaald bij de kruidvat, kom ik thuis en lees ik op de achterkant 'niet gebruiken gedurende zwangerschap of lactatie zonder medisch advies' Ehm.... En nu? Ik begreep juist dat ik dat moest nemen voor de hersenen van beebje...
Visolie ja, van zalmolie weet ik niet waarom je dat niet zou mogen. Ik slik de mama plus van Davitamon, daar zit alles in wat je nodig hebt, foliumzuur, extra vitamine D en visolie ( omega 3 ).
Foliumzuur hoeft alleen in het begin toch? Vitamine d slik ik ook, dus wilde er visolie/zalmolie bij doen maar vond alleen zalmolie bij de kruidvat en nu weet ik het dus ff niet meer
Visolie word inderdaad aangeraden maar als er staat dat zalmolie niet mag zou ik dat niet pakken. Net zoals poppenkop gebruik ik davitamon compleet mama met visolie. Daar zit alles in en is voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven. Er zit ook foliumzuur in en dat mag je de hele zwangerschap nemen maar het hoeft niet.
Ik slik ook die van davitamon met visolie. Ze raden aan om het idd de hele zwangerschap door te slikken
Als er zelfs speciaal opstaat dat je t niet tijdens zwschap moet gebruiken zal dat niet voor niks zijn. Visolie die bij zwvitamines zit mag inderdaad wel, maar hoef je eigenlijk alleen te slikken als je nooit vis eet. Je kan altijd beter gewoon vitamine uit voedsel halen dan uit supplementen/pillen
Zalmolie is inderdaad beter dan visolie, omdat het hoger is aan het DHA vetzuur. Dat weer belangrijk is voor de aanleg van het zenuwstelsel en de hersenen van de kleine. Ik zou alleen wel voor zorgen dat je een goed merk hebt, omdat visolie vervuild kan zijn gelden er voor de pillen bij zwangerschap strengere eisen dan voor de normale visolie pillen. (Die vervuiling is ook de reden dat je tijdens de zwangerschap geen verse tonijn en andere roofvissen mag eten en normaal wel) Ik gebruik zelf de morDHA van minimi nutritients, die is speciaal voor bij zwangerschap.