Hoe lang nog wachten op eisprong 15mm temperatuur blijft laag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vlinderCN, 30 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi, wie kan mij helpen?
    na mijn missed abortion (18 dagen geleden miskraam opgewekt met cytotec) had ik vorige week donderdag (6 dagen geleden) een echo en daar werd een follikel/ei van 15mm gezien en zou een dag of 3/4 later moeten springen. Vanaf toen ovulatietesten gebruikt die wel wat donkerder werden (ook 'rauw eiwit' slijm toen) maar niet positief zoals ik vorige keren had en sinds 2 dagen ook weer lichter (en normaal slijm). Nu houd ik ook heel nauwkeurig mijn temperatuur bij en klopt altijd exact. Deze is nog steeds niet gestegen. Wat wil zeggen dat ik nog steeds geen eisprong gehad zou hebben, ik snap er niets meer van. Kan dat? En als ie er dan zo lang over doet om te springen zou ik nu toch 'rauw eiwit' en positieve o.v. testen moeten hebben?

    Iemand ervaring hiermee?
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Niemand ervaring hiermee?
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik zou dit plaatsen bij zwanger worden ipv in het miskramen topic.
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ah oké ja misschien beter, dank je. Inmiddels voor maandag echo geregeld dus dan weet ik ook hoe het zit.
     
  5. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Je cyclus kan van slag zijn na een miskraam of missed abortion. Het kan dus best zijn dat het langer duurt voordat je een eisprong krijgt. Misschien was dit geen dominante follikel die is doorgegroeid tot een eisprong. Het kan zijn dat deze is gekrompen en dat je nu eerst moet wachten op een andere follikel die gaat groeien.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh dat wist ik niet dat dat ook kon! Dank je.
    Zou er dan in dezelfde cyclus een ander follikel kunnen groeien (voordat ik voor 1e keer na missed abortion weer ga menstrueren dus?) En duurt dat ook weer ca 2 weken dan?
    En het kan dus dat een follikel groeit tot bijv 17mm en dan gewoon weer gaat krimpen zonder te springen?

    Kan hier echt geen informatie over vinden online. Alvast bedankt voor je reactie.
     
  7. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Stel dat je nu geen eisprong hebt gehad en hij is weer gaan krimpen, dan kan het inderdaad zijn dat er vervolgens een andere follikel wel gaat uitgroeien tot een eisprong. Dit hoeft niet persé nog twee weken te duren, maar het kan wel.

    Over het algemeen groeien follikels door tot een eisprong als ze minimaal 14-15 mm zijn. Maar dit is niet met zekerheid te zeggen. Zeker omdat je hormoonwaarden waarschijnlijk nog in de war zijn door de miskraam.

    Het zou ook kunnen zijn dat de follikel die je had veel langer doorgroeit voordat hij springt. Je hebt niet standaard je eisprong met 20 mm. Bij de een is dit wat vroeger, maar het kan ook later zijn. Als ik geen medicatie kreeg om de eisprong op te wekken, sprongen ze pas bij 24-25 mm.
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Heel erg bedankt, helaas voor jou heb jij er erg veel ervaring mee zie ik :'(
    Wanneer is je dochter geboren?

    De gyn die de 15mm had opgemeten had ook geopperd dat de eisprong al geweest was, zie je dan een paar dagen later ook nog een leeg follikeloverblijfsel van 15mm?? Lijkt me erg onwaarschijnlijk omdat het pas 12dgn na miskraam was en mijn temp nog constant hoog. Ze was zo onduidelijk dat ik nog met al die vragen zit...

    Had ook 14dgn bloedverlies, week schoon en nu weer veel bloedverlies als menstruatie. Pff blijft maar doorgaan, wil zo graag verder.
     
  9. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Onze dochter is tien jaar. Inmiddels al een hele poos geleden dat wij met zwanger worden bezig waren, maar helaas wel een aantal jaar ervaring opgedaan.

    Een overblijfsel van een follikel na een eisprong lijkt me niet heel erg realistisch, aangezien je nog maar op dag 12 zat en net een miskraam achter de rug had. Ik weet ook niet of het mogelijk is om dan nog een restant van 15 mm te zien.

    Het bloedverlies geeft eigenlijk wel aan dat je lichaam in de war is. Als je nu evenveel als een menstruatie verliest, dan denk ik dat je dit nu als menstruatie moet rekenen en dan zou ik opnieuw beginnen te tellen. Hou er trouwens rekening mee dat een miskraam of missed abortion tot wel zes weken effect kan hebben op je cyclus. Ik weet niet hoe lang je zwanger was? Het zwangerschapshormoon kan nog een poos in je lichaam blijven, waardoor je misschien nog geen eisprong krijgt.
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik was bijna 11 wkn zwanger (vruchtje tot 9 geleefd). Leek mij ook erg onwaarschijnlijk dat ei al geweest was die gyn heeft me wel beetje valse hoop gegeven.
    Ik kon vandaag gelukkig controle krijgen en blijkt dat die van 15mm inderdaad nog steeds niet gesprongen is en nu al over de 30 zit..een cyste. Plus er zit toch ook nog restweefsel dus ik ben voorlopig nog niet klaar met de nasleep :(
    Ik denk niet dat ik nu als start cyclus kan beschouwen. Kan zo nog 6 weken duren.

    Jij in ieder geval heel erg bedankt voor je antwoorden.
     
  11. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Een cyste was inderdaad ook nog een mogelijkheid, balen! Als je al wat langer zwanger was, duurt het meestal ook langer voordat het zwangerschapshormoon uit je lichaam is en alles weer een beetje op orde is. Ik heb zelf ook een missed abortion gehad met 11 weken, verdrietig... Zo'n snelle eisprong daarna was inderdaad niet erg waarschijnlijk.

    Heel veel sterkte met alles!
     
    vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina