hoe lang nog wazo?

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by mimi1987, Jun 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi1987

mimi1987 Actief lid

Mar 20, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!
    sinds 5 maart 2015 ontvang ik een wazo uitkering. Ik was uitgerekend op 5 april maar ben bevallen 6 april. Ik kreeg hiervoor ook een ww uitkering en moet deze dus opnieuw aanvragen. Heb ik het goed berekend dat ik vanaf 29 juni weer een ww uitkering krijg en weer moet solliciteren? Krijg ik hier bericht van? Kan ik mijn 20 vakantie dagen ook kort daarna opnemen? Heb dit vorig jaar namelijk niet gedaan en met mijn kleintje zou ik het zonde vinden als ik er geen gebruik van maak.

groetjes,
    Mireille

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Mireille,

Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje.

Je zwangerschapsverlof is binnenkort afgelopen en je hebt een aantal vragen over de WW-uitkering die je opnieuw aan moet vragen.

Heb ik de datum waarop ik weer WW moet aanvragen en weer moet solliciteren goed berekend?
    Als je inlogt bij “Mijn UWV” dan staat daar een brief voor je klaar met de einddatum van de zwangerschapsuitkering. Je geeft aan dat je één dag na de uitgerekende dag bent bevallen. Dat houdt in dat het bevallingsverlof ook één dag langer duurt dan de oorspronkelijke einddatum.
    Je kunt de WW-uitkering aanvragen met ingang van de eerste dag na je verlof.

Krijg ik hiervan bericht?
    Nee, hiervan krijg je geen bericht. Je kunt zelf opnieuw de WW-aanvraag doen.

Kan ik mijn vakantiedagen ook kort daarna opnemen?
    Je kunt vakantiedagen opnemen wanneer je wilt. Dit kan je doen door een wijzigingsformulier op te sturen, uiterlijk 1 dag voor de ingangsdatum. Je behandelaar geeft hiervoor dan toestemming.

Actuele informatie over het aanvragen van de WW-uitkering vind je hier en over vakantie met een WW-uitkering hier.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page