Voor tweede keer 4 cytotec tabletten ingebracht. Wanneer komt de stolsel eruit?

Discussion in 'Miskraam' started by KleinMeisje93, Jan 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Hee dames.

Even een vraag aan diegene die ook cytotec hebben gebruikt.
    Ik had het woensdagavond laat ingebracht (4 stuks) daarna kwam het vrijsnel opgang en kwam het vruchtje met moederkoek/placenta eruit.
    Vandaag heb ik de controle echo gehad en was nog niet alles weg, er zit nog een weefsel van ongeveer 1 cm breed. Ik vroeg aan de gynaecoloog of het goed was als ik de andere 4 cytotec tabletten dan inbreng om het toch weer opgang te krijgen zodat het eruit komt, ze vond dit geen probleem maar zei of ik dat wel echt wil omdat de pijn dan weer terug komt.

Maar buiten dit om,,, ik heb nu niet het idee dat het er nog uit komt :( weet iemand hoe lang het na het inbrengen het eruit zou kunnen komen? De eerste keer kwam het na 5/6 uur eruit.
    Had het vanmorgen tussen 11/12 uur ingebracht..

Ik weet niet of het ook iets uitmaakt omdat ik deze keer niet zo'n ander tablet had ingenomen? De eerste keer had ik die namelijk wel ingenomen (had er maar 1 van mee gekregen)

2. Irene1986

Irene1986 Actief lid

Nov 28, 2016
    473
    1
    18
    Ik moest 4x 2 tabletten inbrengen. Bij mij begon het de eerste keer na een kwartier. Daarna weet ik niet of de cytotec (enige dat ik kreeg) nog iets gedaan heeft maar heb ik nog 5 dagen vanalles verloren. Ik moest van de gyn perse de kuur afmaken. Raar dat jij dat zelf mag beslissen. Ik kon trouwens ook geen onderscheid maken in al die stolsels, bloed en weefsel wat wat was.

3. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Hey.

De gynaecoloog had mij verteld dat ik er 4 moest in rengen 8 uur nadat ik een ander tablet had ingenomen met water.
    Hij had mij ook 4 extra mee gegeven voor als het nog niet helemaal eruit zou zijn gekomen.
    Vandaag had ik een controle echo en zat er nog wat weefsel dus ik vroeg aan de gynaecoloog of ik de andere 4 ook nog in mocht brengen zodat ik zeker wist dat het eruit zou komen,, dat vond zij geen probleem. Net had ik even het zh gebeld met een arts / gynaecoloog en ze zij dat het eigenlijk ook niet nodig was omdat het er eigenlijk toch wel rustig uit zag en het eigenlijk maar erg weinig is.

Net toen ik weer naar de wc was geweest zat aan het papiertje wel wat stukjes,, is dat weefsel?

4. Irene1986

Irene1986 Actief lid

Nov 28, 2016
    473
    1
    18
    Stolsels kun je helemaal uit elkaar drukken. Als het wat taaier, niet uit elkaar te drukken is en doorzichtig is, is het weefsel.

5. Babilu

Babilu Actief lid

Mar 29, 2016
    171
    0
    16
    Ik was echt verbaasd over de hoeveelheid stolsels. jullie niet?

6. krulleke

krulleke Lid

Jan 19, 2017
    97
    0
    6
    Communicatie Jeugd en onderwijs
    Antwerpen
    hoi

ik heb dinsdag ook net cytotec genomen, omdat er restweefsel was blijven zitten na curretage 8 weken geleden (en ms prille misgelopen zwangerschap wegens nog hcg waarden maar was niet goed te zien op echo). ik verloor na een paar uur echt super veel van die dikke brokken (sorry :)). als dat nog allemaal in mijn baarmoeder zat na 8 weken, jezus! de gyn had ook een heeeeeel klein stukje restweefsel zien zitten maar heb geen flauw idee of dat er nu bij zat. nu verlies ik nog steeds wat bloed en af en toe klontertjes of slijmerig gedoe. dus babilu, denk dat zoveel stolsels wel normaal is want ik was zelfs niet of amper zwanger.

klein meisje, ik heb dinsdag een echo en als alles er niet uit is neig ik ook naar nog eens die pillen, wil echt een nieuwe curretage vermijden. ik zal je laten weten wat het verdict was. ik moest s avonds 2 cytotec inbrengen en 12u later nog eens 2. maar eerst had ze maar gewoon 2 pillen meegegeven maar ze zei: ik geef er 2 extra voor alle zekerheid. ik heb ze maar gewoon gebruikt om zeker te zijn dat alles eruit zou komen. die 2 deden mijn inziens niet meer super veel omdat er al zoveel uit was. en ik voel dat mijn lijf nu gewoon zelf nog bezig is met alles op te kuisen. dus mij lijkt het geen kwaad te kunnen om het nog eens te proberen zo. mijn gyn zei ook dat een heel klein beetje er vaak nog gewoon mee uitkomt bij je volgende menstruatie....

grjs T

7. Irene1986

Irene1986 Actief lid

Nov 28, 2016
    473
    1
    18
    Hoi Krulleke, misschien is het ook al opgebouwd baarmoederslijmvlies wat weer mee is gekomen. Ik heb geen idee.

Ik heb 2 weken geleden ook de pillen genomen en was binnen 3 uur alles kwijt. Woensdag controle gehad bij de gyn en alles was schoon. Baarmoederslijmvlies alweer opgebouwd en er lag een ei klaar om te springen. Misschien had ik gewoon "geluk"

8. Love123

Love123 Actief lid

Dec 7, 2016
    138
    9
    18
    Ik had na mijn miskraam (ook opgewekt met cytotec) ook nog 1 cm restweefsel. Ii heb toen ook weer pillen meegekregen maar deze hadden helaas niet geholpen waarna ik alsnog gecurreteerd moest worden.

Ik hoop dat er bij jou alsnog wat uitkomt!

9. krulleke

krulleke Lid

Jan 19, 2017
    97
    0
    6
    Antwerpen
    Yep, het kan allebei id. Echo afwachten en niet doemdenken (mijn specialiteit 😄). Bedankt alvast!

10. krulleke

krulleke Lid

Jan 19, 2017
    97
    0
    6
    Antwerpen
    Ik ben nu 4,5 dag verder en overdag enkel heel klein beetje oud bloed maar klokslag 18u krijg ik al 3 avonden op rij rug/buikpijn en komt er terug vers bloed met slijm uit... zou dit komen door heel de dag bezig te zijn? Of heft mijn lichaam een ingebouwd 'laten we grote schoonmaak houden' uurtje (stel je voor Haha)? Heb al schrik dat dinsdag bij de echo niet alles proper gaat zijn. Maar we zien wel.... hopelijkhier met iedereen alles min of meer ok xxx

Share This Page