hoe lang nog?

Discussion in 'Zwanger worden' started by farfan, Jan 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. farfan

farfan Actief lid

Jul 5, 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi meiden,

Ik zit inmiddels alweer in ronde 8. Dat had ik toch niet verwacht hoor toen ik stopte met de pil, dat het toch nog even zou duren. Ik dacht: oh dat doen we even. Beetje TE positief gedacht waarschijnlijk!
    Mijn cyclussen zijn ook niet echt meer wat het geweest was maar goed, heb wel het idee dat ik een eisprong heb.
    Mijn vriend en ik hebben deze maand ook afgesproken om echt om de dag te gaan klussen, en dat is voor ons best veel, want we doen het niet zo vaak :oops:

Als het nu nog niet gelukt is dan weet ik het niet meer. Dan ga ik toch maar eens beginnen met tempen denk ik. Ik kan wel naar de ha gaan maar die raad mij dat ook aan denk ik.
    Ik vraag me wel eens af: hoe lang moeten we nog wachten?

Misschien word ik wel nooit moeder, of ben ik helemaal geen goede moeder... Ik probeer niet zo zwaar te denken want dat is ook niet bevorderend maar het is moeilijk. Toen ik stopte met de pil dacht ik: nou als we op vakantie gaan ben ik wel zwanger, en nu zijn we al bijna 1 jaar bezig, echt zo snel!

Er zijn vast wel meiden die dit ook herkennen denk ik. (hoop ik).

Even mijn ei kwijt! Liefs Farfan

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    hou moed hoor! na eenjaar is gemiddeld zo'n 65% zwanger en je bent nog niet een jaar bezig! er kan nog van allles gebeuren!
    liefs miek

3. jes1

jes1 Fanatiek lid

Jun 26, 2007
    1,015
    0
    0
    Nee, de moed niet opgeven! Ik hoop voor jullie dat dit een goede maand is, ook omdat jullie veel hebben geklust!

4. als je na een jaar nog niet zwanger bent kan e naar de huisarts gaan. als je eerder naar de huisarts gaat zal hij je waarschijnlijk toch aanraden om eerst het jaar 'af te maken'. temperaturen is sowieso handig, want als de dokter je uiteindelijk dorverwijst naar een gynaecoloog, dan vind zij het ook handig om een paar temp cyclussen te bekijken.

en je geen zorgen maken hooor! bij de één duurt het wat langer bij de ander!

rachel

5. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi Farfan, ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik probeer ook alleen positief te denken maar lukt niet altijd he. Het lijkt wel of iedereen om je heen zwanger is behalve jijzelf, althans zo ervaar ik het.

Voor ons is het inmiddels al bijna een jaar terug dat we zijn gestopt met de pil maar mijn cyclus is nog steeds dramatisch. Gelukkig mag ik naar de gyneacoloog binnenkort.

Succes meis onze tijd komt vast nog wel en tot die tijd rest ons niets anders dan geduld.

6. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey farfan!

Wij waren ook super positief toen ik ging stoppen met de pil. Ik had heel erg hoop dat het bij ons ook snel zou gaan. Zeker ook omdat mijn moeder en zus 1x zwanger werden, maar helaas.. Het is eenmaal een feit dat het bij de ander langer kan duren. We moeten dit helaas accepteren, hoe moeilijk het ook is.. Het is heel belangrijk dat we onze hoofd fris houden, stres is ook niet goed he? ;)

Je zou opzich vanaf ronde 10 kunnen tempen. Dan doe je het 3 maanden lang en heb je alvast voordat je naar de huisarts gaat getempt. En zo heb je binnen een jaar de tijd alles geprobeerd. Zo heb ik het namelijk aangepakt. De huisarts kan je na een jaar niet naar huis sturen om nog eens 3 maanden te tempen.

Hoop natuurlijk dat je helemaal niet naar de huisarts hoeft te gaan en zsm spontaan zwanger bent. Dat is het allermooiste wat kan gebeuren..

7. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hoi Farfan,

Moeilijk he....wij zitten ondertussen ook al in ronde 13...en het word met de maand moeilijker om te wachten...
    Ik zou inderdaad nog een paar maandjes wachten met naar de dokter gaan...en tempen kan natuurlijk nooit kwaad!

Meid, ik hoop dat je snel een positieve test in je handen hebt!

(en zo zie je maar dat het soms helemaal n iet zo makkelijk gaat! :( )

Groetjes Debby

8. Parels

Parels Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,337
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi farfan,

Als je stopt met de pil zijn je verwachtingen groot, dat is logisch, niemand gaat er vanuit dat het wel eens lang kan gaan duren voordat je zwanger raakt.

Zo ook wij, toen wij in februari stopten met de pil, had ik niet gedacht gelijk zwanger te zijn, maar toch wel na een half jaar ofzo.

En ja soms zakt de moed je in de schoenen, bij ons is ronde 12 aangebroken, en ook ik ga me steeeds vaker afvragen of ik wel moeder zal worden.

Maar echt ergens weet ik dat jij en ik gewoon moeten volhouden, het is moeilijk maar echt meid, je hebt nog een aantal maanden tot je jaar vol is, en wie weet wat er in 4 maanden allemaal kan gebeuren!

Probeer te gaan tempen of ovutesten, dan weet je in ieder geval of je op de goede weg zit!

Ik hoop dat je snelo zwanger zult zijn meid!

Liefs parels

9. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Farfan,

Jouw gevoelens kan iedereen wel beamen die al een poos bezig is! Je gaat aan alles maar vooral aan jezelf twijfelen. Niet doen! Is niet eerlijk tegenover jezelf. Zwanger worden is niet makkelijk, ook al zou je dat denken. De groep die niet snel zwanger wordt is bijna net zoveel als de groep die wel binnen een jaar zwanger is. Je bent echt geen uitzondering meid, dus niet snel opgeven heh? Omdat het nu niet wil lukken wil niet zeggen dat het nooit zal lukken! Kop op heh?

Grt Vanilia

10. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Farfan, Blijf hoop houden hoor!
    Ik ben ongeveer 3x zo ver als jij (ergens rond de 27 rondes) en ik zit elke maand weer met de zenuwen.. elke keer wel weer een dagje dippen, maar dan ga ik er gewoon weer voor... op eigen houtje... ben nog niet toe aan gepluk en geprik aan en in mn doosch... tempen doe ik wel, maar is eigenlijk niet meer nodig... ik weet nu zo onderhand wel hoe mijn cyclus eruit ziet...
    Maar ik hou hoop!

11. farfan

farfan Actief lid

Jul 5, 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi meiden,

Allemaal erg bedankt voor jullie lieve en bemoedigende antwoorden!
    Geeft me weer wat moed.
    Ik weet inderdaad dat 1 jaar normaal is maar toch ondanks dat is een jaar toch best lang....
    Je hoort altijd (ik tenminste) om je heen dat vrouwen snel zwanger zijn geraakt enz. Je hoort haast nooit de verhalen van mensen die een beebje hebben en zeggen: dat heeft 2 jaar ofzo geduurd.
    Maar eigenlijk weet je nooit hoe lang het heeft geduurd bij mensen die kinderen hebben. Je denkt: jemig weer een zwanger, terwijl diegene ook wel heel lang bezig kan zijn geweest.

Mijn moeder was ook om de haverklap zwanger maar heeft wel steeds (in totaal 5)miskramen moeten doorstaan. Dan denk ik en hoop ik toch maar dat ik er wat langer over doe maar dat het wel allemaal in 1 keer goed gaat, maar ja je hebt het niet voor het zeggen he!

Maar nogmaals bedankt meiden! En hopen dat wel allemaal ooit een mooie positieve test in handen hebben!

Liefs Farfan

Share This Page