ik heb vanavond een pretecho gehad, hieruit bleek dat de baby al 20 cm is. morgen zou ik 16 weken zijn. wat moet ik nu doen, stel dat ik vooruit gezet word, hoe zit dat dan met de 20weken echo?
Dat is al best groot volgens mij. Maar dat hoor je pas als je de 20 weken echo krijgt. Kan zijn dat je kindje gewoon voor op groei ligt, wat niet wil zeggen dat je uitgerekende datum vervroegd wordt hoor. Kindje is gewoon wat groter dan gemiddeld.
als je kindje te groot is mag... je mag 2 weken voor en achter lopen met de groei... Dus maak je geen zorgen....
In principe wordt je niet meer voor- of achetruit gezet. De uitgerekende datum wordt berekend aan de hand van de termijnecho. Dan groeien allen kindjes namelijk op dezelfde lijn. Daarna ligt een kindje voor of achter op de groei, maar dat veranderd de uitgerekende datum niet meer. De 20 weken echo heb je dus nog steeds bij 20 weken.
Je wordt inderdaad nu niet meer vooruit gezet, mijn zoontje liep op een bepaald punt 5 weken voor op groei! Toch pas op 39.4 weken bevallen (van een grote jongen)