hoe lang nu zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mikkie0611, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikkie0611

12 nov 2013
    61
    1
    8
    NULL
    Amsterdam
    Kan iemand mij helpen? Ik kom er maar niet achter hoeveel weken ik nu ben. Ik heb PCO dus mijn eisprong/cyclus is erg onregelmatig. De zwangerschapstest was 24 januari 2014 pas positief. De dagen er voor dus nog negatief. 8 dagen geleden een echo gehad met kleine embryo en zwakke hartslag. Ze konden toen nog geen termijn aangeven. Kunnen jullie mee schatten hoever ik nu ben? Bedankt! Groetjes Mikkie

2. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meestal als er een zwakke hartslag is te zien ben je tussen de 5-6 weken.
    Als hun je geen termijn kunnen geven ben je zeer waarschijnlijk niet verder dan 6 weken.
    Maar het feit dat hun geen schatting doen, betekend ook dat het niet te berekenen is en dat wij je ook geen termijn kunnen geven.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.

3. Mikkie0611

12 nov 2013
    61
    1
    8
    NULL
    Amsterdam
    Beste Moesje, bedankt voor je reactie. Ik weet dat het echo-technisch waarschijnlijk 5 a 6 weken is als het hartje zwak klopt, maar ik ben even benieuwd als je dat buiten beschouwing laat en kijkt naar de datum waarop mijn test wel/niet positief was... Dan enig idee? Groetjes

4. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik zou er van uit gaan dat je gemiddeld 2 weken voor de positieve test je eisprong hebt gehad, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je een kortere luteale fase hebt of al eerder dan 14 dagen na je eisprong positief hebt getest. Stel dat je uitgaat van een eisprong 14 dagen voor je test dan zou je nu zo'n 9 weken zwanger zijn.
    Maar aangezien je meerdere dagen hebt getest en die steeds wit waren denk ik dat je eerder dan je NOD getest hebt en zou je op zo'n 8 weken uitkomen. Maar het beste is je termijn echo afwachten voor je definitieve zwangerschapsduur.
    In ieder geval gefeliciteerd!

5. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Als je op 24 januari al een positieve test had dan denk ik idd ook dat je rond de 9 weken bent nu.

Mijn laatste ms was namelijk 27 januari en met een cyclus van 27 dagen ben ik nu 5 weken en 2 dagen zwanger. En zoals hierboven genoemd wordt als jouw lf gewoon 14 dagen was dan zou je eisprong rond de 10e zijn geweest, tenzij je voor je nod al positief getest hebt dan kan je eisprong natuurlijk wel wat later zijn geweest.

Deel Deze Pagina