Ruim 20 weken en nog weinig voelen :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door twoboys, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Op dit moment ben ik ruim 20 weken zwanger. Het is m'n zevende zwangerschap en m'n 2 e goede zwangerschap.

Mijn jongste zoontje kon ik rond week 21 duidelijk voelen, placenta lag aan rugzijde.

Nu ligt de placenta aan de buikzijde.

Een week of 2 heb ik kriebeltjes/tikjes gevoeld, nu dag of 3 niks.

Ik heb n angelsound en hoor beebs hartje goed en regelmatig bewegen.

Heb overgewicht :(

Wie herkent dit en voelt tweede beeb ook nog niet super vaak of goed?

Zou graag gewoon weer bevestiging uit t voelen willen krijgen ipv angelsound.

Had afgelopen week n goede GUO en later goede controle, alles is in orde. Ben nu op weg naar 21 weken en ik voel ons meisje amper :(

Meer meiden die dit herkennen?

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij mijn oudste lag het ook voor maar die voelde ik met 16 weken al duidelijk, bij de jongste lag de placenta achter en die voelde ik nog sneller maar deze...;)
    Het zal wel aan de meiden liggen :p want hier voel ik haar sinds een weekje pas af en toe. 's Avonds op de bank denk ik dan; oh daar heb je d'r...he he...;) Mijn placenta ligt nu ook voor trouwens.

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Heb d'r idd sinds n weekje of 2 kriebelend langs voelen komen hihi.. Maar ligt ze vast zo dat ik niks voel.. Hoor t wel ..

Raak er onzeker van stom he?

4. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Niks raars en onzekers aan. De tijd vliegt voorbij als je je geen zorgen maakt en als je haar gewoon lekker voelt en weet hoe ze ligt dan heb je een stuk minder zorgen. Ik hoop voor je dat ze zich snel luid en duidelijk meld. Zodat jij weet waar in je buik je je handen moet leggen.

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Hier juist de eerste die ik weinig voelde. Dat is n meid. Nu verwachten we een jochie en die is ondanks voorliggende placenta al vanaf week 14 actief en vanaf een week of 17 echt dagelijks :)

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hier de placenta aan de voorkant en voelde de kleine rond de 20 weken veel bij de blaas maar niet echt buikzijde. Misschien ligt ze wel dwars.

Fijn dat je een angelsound hebt zodat je wel bevestiging krijgt maar het is jammer dat je t nog niet veel voelt.
    Komt vast goed!

7. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik voelde niet eerder iets dan met 20+6 en dan nog maar 1x per dag, vaag, niet eens duidelijk!

Nu sinds vandaag pas, een aantal keer achter elkaar, soort van schopjes. Hier ook placenta aan de buikkant, én overgewicht. ;)

Liefs,

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Dank je meiden!

Vorige week maandag lag ze met de GUO idd dwars. Maar met gezichtje naar m'n buik toe.

Ik voelde die hele week over de dag door wel tikjes of kriebeltjes.
    Nu paar dagen niet. Ms ligt ze naar m'n rug te trappen?

9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Kan goed meid, ik voel iig niet aan de buitenkant hoe die ligt maar wel van binnen zeg maar. Heb trouwens ook overgewicht maar denk dat de ligging van de kleine meer zegt. Als je een hele dag niks voelt dan zou ik me pas echt zorgen maken. (Heb ook een angelsound dus dan zit ik ook snel met dat ding op de buik haha)

Zag een vraag aan de vk voorbij komen dat een meid de kleine 4 dagen niet had gevoelt en toen pas aan de bel had getrokken. Daar schrik ik van want dar is toch echt lang :(

Hulde aan de angelsound dus op zon momenten!

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier ook.
    Placenta ligt boven.
    Dl voelde ik al heel regelmatig en deze meid voel ik ook weinig.
    heb ook wel overgewicht.
    maak me er soms ook wel druk om.

11. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Ik ben nu 17,3 weken zwanger, het is mijn achtste zwangerschap; twee zoontjes, twee overleden dochtertjes en 3 miskramen. Ik voelde dit kindje met iets van 16 weken, daarna weer niet en nu al even een stuk minder. Ik heb ook een angelsound maar heb een soort haat liefde verhouding met dat ding. Het duurt bij mij lang voordat ik het hartje hoor , wel steeds mijn eigen hartslag maar de hartslag van de kleine laat altijd even op zich wachten. Afgelopen week dik een kwartier bezig geweest maar niets gevonden. Ik dacht dat het kindje weer dood was.... Was al van plan om het zh te bellen, mijn man zei probeer nog een keer met de angelsound.
    Ok, ik gedaan en toen binnen 10 seconden het hartje...... Maar voelen ook een stuk minder. Ik hoor het hartje ook zeg maar ver weg, net alsof het kindje heel diep ligt. Dus ik herken je verhaal helemaal en ervaar hetzelfde ! Nu lig ik weer op de bank en voel ik de kleine weer tikken..... Dat is toch wel het fijnste gevoel !

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ja hè siepie, kan je je druk om maken he? Haha had gehoopt op meer herkenning😝, dat scheelt wat zorgen.

Met angelsound hoor ik voldoende beweging zeg maar; daarbij hoef jr pas vanaf week 28 elke dag wat te voelen.

Had alleen gehoopt nu al wel veel en duidelijke bewegingen te voelen. Ik vertelde t afgelopen dinsdag aan de verlos en zij zei dat t nog niet hoefde t voelen, kon nog wel n week of wat overheen gaan.

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

Pfff wat heftig allemaal meis!! Jeetje zeg..

Ik had soms ook wel even paar min nodig hoor eer ik haar vond. Een of twee x lukte t niet en dan ging ik even wat lopen en opnieuw luisteren en dan vond ik haar zo.

Soms ligt ze ontzettend diep dan hoor ik t hartje met uiterste concentratie.

Van de week regelmatige tikjes of kriebels. Nu minder tot niet. Net geluisterd en hartje klopt krachtig en ze beweegt flink. Baal zo dat ik t niet voel nu :(

14. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier bij de eerste ook gehad toen lag de placenta voor en onze dochter voelde ik pas rond de 23 weken. Bij de zwangerschap van ons zoontje en deze zwangerschap ligt de placenta achter en zowel ons zoontje als deze baby voelde ik veel eerder en beter. Bij onze dochter heb ik vaak in het ziekenhuis gezeten omdat ik haar niet of nauwelijks voelde.

15. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Ja voelen is idd veel fijner, je zit nu ook in een periode waarbij je ze niet elke dag hoeft te voelen maar als je het niet voelt maakt het je weer onzeker, tenminste zo ervaar ik het. .
    Dan is de angelsound wel een uitkomst ! Hopenlijk open je over 10 weken een topic dat je helemaal gek wordt van de trappen die ze je geeft ! ;)

16. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hoi wondertje ; had ik bij ons zoontje ook pff veel ctg s omdat ik heel vaak tot weinig iets voelde. Terwijl op de ctg de bewegingen achtereen de blokjes zwart kleurden ..

Had gehoopt deze x meer en beter te gaan voelen . Aan de andere kant, t is nig vroeg..

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Lisa haha ja dat hoop ik ook!

18. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    haha ja dat druk maken.....
    een angelsound heb ik bewust niet omdat ik toch een soort in paniek kan raken als ik het dan niet zou vinden...

19. Miss Heleen

1 dec 2011
    47
    0
    0
    Mijn man en ik hebben een eigen bedrijf
    Lisse
    Hier ook een placenta aan de voorkant. Rond de 22 weken was het bewegen pas echt duidelijk voor mij.. nu nog voelt manlief soms een (voor mijn gevoel) harde schop amper terwijl hij met zn handen op mijn buik zit..
    Geef het nog ff de tijd, er komt vanzelf een dag met beurze ribben, beurze buik of zoals hier zelfs blauwe plekken van het getrappel;) maar ik kan me voorstellen hoor, dat je verlangt naar vertrouwd gewiebel in je buik!

20. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    geen zorgen maken hoor is niet nodig.

ons eerste kindje voelde ik met 18 weken ons 2e kindje vanaf 14 weken en de derde had ik de placenta ook voor liggen en toen was het ruim 21 weken voordat ik haar duidelijki voelde.

ik ben wel zo'n 10 keer in het ziekenhuis geweest voor een ctg na de 28e week omdat ik haar niet voelde.

wat bleek ze draaide met haar rug naar mijn buik en dan in stuit waardoor alle bewegingen naar mn rug gingen en dan voel je het idd niet.

Deel Deze Pagina