Goedemorgen dames, Wij zijn zwanger geraakt van een 1e IUI op 16 juli, dat betekent dat we nu 5,5 week zwanger zijn. Maar ik zie heel vaak dat je er ''gratis'' 2 weken bijkrijgt, omdat verloskundigen de datum van je laatste menstruatie aanhouden. Dat zou betekenen dat we nu 7,5 week zwanger zijn. (4 juli 2015) Volgens internet ben ik 9 april 2016 uitgerekend. Weten jullie hoe dat zit met een IUI? Ze weten precies wanneer ik zwanger ben geraakt, maar hanteren ze dan dezelfde logica dan wanneer als je ''spontaan'' zwanger bent geraakt? Al met al: hoeveel weken ben ik nu? 5,5 of 7,5?
Die twee weken tel je er gewoon bij op, ik heb een korte cyclus dus mijn laatste menstruatiedatum klopte niet en ben dan ook iets vooruit gezet( teveel.naar.mijn mening maar ja, elke mm maakt verschil) Dus je bent idd 7.5 weken zwanger. Gefeliciteerd!!
Bedankt voor je bericht fee90! Dus as woensdag tijdens de 1e echo kunnen we als het goed is een hartje horen met 7,5 week?
Ja, dat lijkt me wel. Ik had met 6,5 /7 weken een meting van 6.3 weken zwangerschap( inclusief dus de twee weken) en zag een prachtig knipperlichten. Met termijnecho week vooruit gezet. Jij bent al iets verder en zo goed als zeker van bevruchtingsdatum dus lijkt me zeker dat je duidelijkheid krijgt voor dit termijn. Je hoort natuurlijk altijd uitzonderingen maar 5.5 weken na bevruchting moet het hartje gewoon kloppen en gezien kunnen worden. Ik had trouwens een inwendige echo.
Nou, dag belooft dan veel goeds as woensdag 😊 Ik kan niet wachten om ons baby'tje te zien, omdat het tot nu toe allemaal nog zo ongeloofwaardig is.. Krijg je trouwens ook een foto mee van de 1e echo?
Is ook zo gaaf! Zeker in het begin als je nog niet veel voelt, dan is het zien van je kindje wat het echt maakt. Ik had verder ook nauwelijks symptomen of klachten. De eerste echo was baby nog maar een vlekje met een knipperlichtjetrouwens , dus het was meer het idee Ik kreeg 3 foto's mee
Oh leuk zeg!! 1 voor de ouders, schoonouders en voor jezelf!! 😊 Nou ik ben benieuwd... Nog 2 nachtjes slapen 😁
De (internationale) telling voor zwangerschapsduur is: Aantal dagen vanaf de eisprong + 2 weken Gefeliciteerd!
O echt helemaal geweldig!! Een heel klein wezentje gezien hihihi met een mooi knipperend hartje 😍