hoe lang oefenen met drinken uit echte beker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fafa, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier duurt het ook lang, ik ben vanaf 6/7 maanden begonnen, soms gaat het wel goed, maar dan besluit ze weer om te gaan blazen ipv te drinken ofzo. Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen haar een heel bekertje leeg te laten drinken. (ligt ook wel een beetje aan mijn geduld denk ik hoor:p)

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier vanaf 6maanden begonnen met oefenen (hij kon met 4maanden zelf gaan zitten dus zat stevig genoeg in de kinderstoel). Gewoon telkens heel klein laagje erin en zelf laten proberen. Weet niet meer hoelang het duurde, maar hij had behoorlijk snel door hoe het moest, al ging (en gaat) het natuurlijk nog wel eens mis. Met 13maanden helemaal geen tuitbeker meer gebruikt, fles ook niet meer, alleen als we lang moe(s)ten autorijden.

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ze moeten wel een beetje zuigen idd. Ze maken dan het zelfde mondje als dat ze voorzichtig proberen te drinken uit een gewone beker.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Met negen maanden kon mijn zoon uit een gewone beker drinken als ik hem vasthield. Ik vind het alleen irritant, misschien ben ik dan een slechte moeder maar hij krijgt nu alleen drinken uit een beker wanneer hij net zijn tanden gepoetst heeft (even spoelen) of wanneer hij iets van mij drinkt.
    Verder krijgt hij melk uit een fles en ander drinken uit een tuitbeker.

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Wat is er irritant aan als een kindje uit een gewone normale beker drinkt?

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik vind het irritant als mijn kindje uit een beker drinkt, zo goed?

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Dat bedoelde ik ook. Waarom vind je dat irritant? Ze moeten het toch leren?

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ja dat is ook zo, maar het wordt zo'n knoeiboel elke keer! Soms besluit hij op het laatste moment dat hij toch maar geen slokje wil :p En dan zit alles onder.
    Ik wacht er dus nog even mee en tot die tijd krijgt hij een tuitbeker.

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hier knoeien de meiden met echt dun drinken nog heel veel - maar dat doen ze ook met de tuitbeker ;). Nemen wel een slok, maar slikken het niet goed door zeg maar.
    Wat bij alledrie wel heel goed gaat (al loopt er af en toe wat langs de mond) is dikkere dingen. De meiden krijgen wel yoghurt of verdunde appelmoes uit de beker en R drinkt elke voeding pap uit zijn beker (hij drinkt niet uit de fles, het is dit - en dan verder lepelen - of sondevoeding).

Ze hebben hier wel een oefenbeker van Difrax (zo'n schuin bekertje). Als de meiden een slokje thee of roosvicee uit mijn glas krijgen is het altijd één grote knoeiboel.

Dikker drinken ging al heel snel goed, maar af en toe gaan ze toch nog met hun tongetje in het bekertje zeg maar. Wordt wel steeds minder. En er loopt vaak toch wel iets langs hun mondhoeken.

10. mroos

mroos Niet meer actief

Ik ben bij mijn zoon met 7 maanden begonnen en eigenlijk had hij het slikken al wel meteen door. Met 14 maanden dronk hij geheel zelfstandig uit een beker.
    Wanneer je in het begin alleen water uit een beker geeft, is het niet zo erg als het omgaat, dan plakt het niet.

Deel Deze Pagina