wie weet dit?

Discussion in 'Na de bevalling' started by ikkeja, Nov 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkeja

ikkeja Lid

Jun 18, 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na het verlies van ons meisje spookte het vluchtig door mijn hoofd dat ik niet voldoende ingeënt ben tegen rubella. Mijn verloskundige zei dat ik me na deze zwangerschap me daar alsnog voor in kon enten.Toen dacht ik nog niet zo belangrijk want het zou Wss bij 1 kindje blijven.Maar nu we de zwangerschap af hebben moeten breken zit ik in de rats.Wij zijn pas ons meisje verloren maar hoe raar ook ik wil graag weer zwanger raken. Nu las ik dat je 3 maanden moet wachten na je bmr inenting. Alleen overal staat iets anders. De 1 zegt 4 weken de ander 3 maanden. Ik weet niet wie of wat ik moet geloven. Als we drie maanden moeten wachten zou ik dat echt erg vinden al vind ik het wel belangrijk dat we geen risico lopen.wie weet er meer van?
    Ggd belde vandaag en zei 4 weken. Huisarts zei gister 3 mnd zij heeft het van het RIVM . Daar staat een herziene tekst die zeggen 4 weken. Wss heeft de huisarts de andere tekst gezien. Ik ga vanmiddag zowiezo inenten want ik wil geen risico lopen. Gelukkig kon ik snel terecht. Mss raar dat ik hier zo snel aan dacht toch ben ik blij als ik hier later was achter gekomen moesten we nog langer wachten. Ik vind het wel super slecht dat hier geen duidelijkheid over is

2. Verox

Verox Niet meer actief

Ik had in eerste instantie geen idee wat je bedoelde met rubella.
    Even gegoogled, en inderdaad rode hond...
    Ik begon me al zorgen te maken, want is dat belangrijk dan? Ben ik wel ingeënt?
    Ik kan je dus niet verder helpen.
    Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over de wachttijd.

3. ikkeja

ikkeja Lid

Jun 18, 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het toch wel heel belangrijk.

4. J10

J10 Actief lid

Oct 14, 2012
    249
    0
    0
    Wat zegt de gyn erover, die zou dat toch moeten weten?
    Of een vacinatiedeskundige (bestaan die).

Je kunt trouwens ook een vraag aan de verloskundige stellen op zp, onder het kopje ' verloskundige' net onder de vlindertuin. Misschien weten zij meer.

Succes, ik hoop dat je er snel achter komt.

5. ikkeja

ikkeja Lid

Jun 18, 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga daar eens het bericht plaatsen bedankt

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    @Verox, in principe wordt ieder kind ingeëent tegen BMR (Bof, mazelen en rode hond) Dus wanneer je vanaf je geboorte in NL (Duitsland ook en denk groot deel van Europa trouwens) dan heb je in principe voldoende anti-stoffen tegen Rubella.

Waar Ikkeja op doelt is dat bij haar de anti-stoffen inmiddels dusdanig zijn afgenomen dat zij moet worden bij-ge-ent.

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Ik ben als kind ook ingeent tegen Rubella en toen ik zwanger was bleek ook uit bloedonderzoek dat ik geen immuniteit tegen Rubella had opgebouwd.... dus hoe betrouwbaar was destijds de vaccinatie? (jaren 70).

Lees even mee want ben ook wel heel benieuwd wie nog meer en of ik me wel of niet opnieuw laat inenten.

8. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Hoi,

bij mijn eerste heeft 23 maanden geduurd voordat ik zwanger was. Na een jaar de stap naar ziekenhuis gemaakt. Daar kwamen ze, bij het bloedonderzoek, erachter dat mijn inenting ook niet goed was (spuiten wel gehad, maar niet aangeslagen).
    Ik heb toen de inenting alsnog gehaald en mocht inderdaad 3 maanden niet zwanger raken.

Als je in aanraking komt met de rode hond, kan dit van invloed zijn op je ongeboren kindje. Er kunnen inderdaad afwijkingen ontstaan (sorry, beetje naar woord, afwijkingen).
    Daarom destijds wel besloten om me alsnog in te enten.

9. ikkeja

ikkeja Lid

Jun 18, 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kari37 ik zou zowiezo laten enten.
    iedereen zegt wat anders. de een 4 weken en de ander 3 maanden. schijnbaar heeft het RIVM de 3 maanden herzien naar 4 weken. maar wat juist is???????

10. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Fertiliteitsarts zei nadrukkelijk bij ons 3 maanden (was in 2009)

Share This Page