Zijn er mensen die me kunnen vertellen hoe lang het ongeveer duurt voordat je geen last meer hebt van het "ontpillen"? 17 december heb ik voor het laatst mijn pil genomen, ben gewoon ongesteld geworden, eerste week van januari wat viezig slijm, beetje bruin en soms wat bloederig (sorry voor details). Ik had eigenlijk zaterdag al verwacht ongesteld te worden.... Voel me echt anders dan normaal. Ben al twee weken ontzettend moe (is niets voor mij). Beetje buikkramp, pijnlijke liezen, last van mijn onderrug, last van "droge" ogen. En volgens mijn man reageer ik soms anders dan normaal. Ik hoop dat we goed nieuws tegemoet kunnen zien, maar ben bang dat het niet het geval is, want de test was zojuist negatief... helaas. Of was ik te snel met testen?
De eerste cyclus nadat ik gestopt was met de pil had ik ook allerlei kwaaltjes, maar ik was toen niet zwanger en het waren dus ontpillingsverschijnselen. Het kan best zijn dat je cyclus nu langer duurt dan 32 dagen. Kijk maar naar mij, ik zit inmiddels op 64 dagen. Was je menstruatie regelmatig voordat je begon met de pil? Ik duim alvast voor je dat je over een paar dagen een positieve test zal hebben!
heykes ik had de eerste maand meeste last van ontpillen maar toch ga je vaak denken dat al de kwaaltjes symtomen zijn van een zwangerschap je lichaam kan je echt voor de gek houden liefst
Ik ben in ronde drie na het stopppen met de pil zwanger geraakt, maar dacht de twee rondes daarvoor ook dat ik zwangerschapskwaaltjes had: buikpijn, gevoelige tepels, vet haar, droge ogen... Dat bleek later dus puur het ontpillen te zijn, want in ronde drie waren mijn kwaaltjes ineens anders en toen bleek ik wel zwanger te zijn. Bij mij heeft het ontpillen gelukkig niet zo lang geduurd, maar ik heb ook verhalen gehoord van meiden die minstens een half jaar aan het ontpillen zijn geweest!
Ligt er ook een beetje aan hoelang/welke pil je hebt geslikt. Maar het duurt al snel een maand of 2, voordat het normaal wordt. Met genoeg mensen die een halfjaar of langer bezig zijn. Zeker als je de pil lang hebt gehad, of een zware soort. Ik zou gewoon over 2 weekjes nog eens testen. (ik had na de prikpil, 9 maanden lang geen menstruatie meer. Toen wilden we niet zwanger worden, maar heb wel elke maand een testje gedaan)