Er is zoveel wat erbij komt kijken als je kind naar een nieuwe kamer gaat. Maar 1 ding vraag ik me echt af. Zeker gezien er nog echt wel ongelukjes te gebeuren staan in bed.. hoeveel beddengoed heb je nodig?? Ik zit nu te denken aan 3 overtrekken. Maar hoeveel lakens/moltons?
Ik heb ook van die anti lek matras beschermers. Hoe vaak wil je wassen? Als je er vanuit gaat dat ze elke nacht nat is. En hoeveel je er dan nodig hebt gezien hoe vaak je wast. (Als je gelijk wast en in de droger kan doen zou ik 4 matras beschermers. En 4 hoeslakens doen
Ik had gewoon van de action. Niet echt een goed advies want bij een flinke plas gaat het er alsnog door. Je zou kunnen googlen naar hele dichte die wat dikker zijn.
Ik heb zo'n waterafstotende molton. Van de Hema maar die vind ik duur. Ik weet alleen niet meer waar ik ze goedkoper heb gezien... sorry aan mij heb je niet veel.
Ik heb 1 mastrasbeschermer van Ikea (12 euro) , en 3 sets beddengoed (hoeslaken en dekbedovertrek). Ze heeft denk ik 1x per 2-3 weken een plasongelukje in bed. 1 matrasbeschermer is opzich prima, maar een 2e er bij zou wel fijner zijn. Ik probeer met dat soort zaken eigenlijk de '1 in gebruik, 1 in de was, 1 in de kast' regel aan te houden
Hier ligt er een matrasbeschermer van de Hema op en daaroverheen een hoeslaken. Maar moet eerlijk zeggen dat in die 1,5 jaar dat zoon nu zindelijk is in de nacht, hij geloof ik maar 1 ongelukje heeft gehad. Ik heb dus 2 hoeslakens en nu 3 overtrekken (nieuwe gehad voor z'n verjaardag) en daar kom ik altijd mee uit. Maar als je kindje vaker een ongelukje heeft zou ik zeker voor wat extra zorgen.
Wij hebben matrasbeschermers (waterdichte moltons, dus molton met plastic eronder, ik heb ze van de Ikea en van het Kruidvat, ik vind de rechte met alleen in de hoeken een elastiekje het fijnst, dus niet de hoeslaken modellen) daaroverheen een gewone matrasbeschermer (tegen al te erg zweten door het plastic ) en vervolgens een hoeslaken. Zo’n ‘set’ hebben we inmiddels vier keer. Twee van de onderste lagen liggen al jaren grotendeels ongebruikt in de kast. Hoeslaken en beddengoed is drie setjes wel handig, al red je het met twee ook prima, zeker als je een droger hebt. Twee dekbedovertrekken of een dekbedovertrek en deken is ook handig, vind ik, want bij een ongelukje of overgeven is dat vaak ook vies.
Ik heb drie sets hoeslaken, waterdichte molton en dekbedovertrek. Maar in de praktijk gaat hij overdag in de wasmachine en droger en dan er savonds weer op. Ongelukjes zijn tot nu toe alleen sochtends bij het wakker worden gebeurd, dus nog niet snachts hoeven verschonen. De waterdichte molton van Ikea werkt perfect, een hele plas en het matras gewoon droog. Bij die van de action was het matras toch een klein beetje nat.
Ik heb drie matrasbeschermers die waterdicht zijn van de Ikea, drie dekbedovertrekken en een stuk of 5-6 hoeslakens voor mijn oudste. Ik houd hierbij rekening met de regel 1 in de kast, 1 in de was en 1 op bed zodat je ook met ongelukjes een schoon set in de kast hebt liggen die je kan gebruiken.
Minstens 3 sets. Maar ii vind het allemaal weer veel te leuk, dus meestal wel 5, haha. Matrasbeschermer van Ikea, maar die zweet wel echt. Die gaat er pas op als ze zindelijk is 's nachts. Hopelijk is het dan winter, want dat ding is bloedjeheet.
Hier ook 3 sets maar wel.maar 1 matrasbeschermer. Dochter plast nog in bed in spannende periodes zoals de week voor sinterklaas of haar verjaardag. Rond die tijd krijgt ze vaak een vuilniszak op haar matras. Kraakt wel maar de matrasbeschermer die we hebben werkt dan gewoon niet goed genoeg (soms wel 2 plassen per nacht). En ze wordt niet wakker van het gekraak. Als de spanning er af is dan gaat de vuilniszak ook weer weg.
Ik heb ook een waterdichte incontinentiemolton ( cinderella geloof ik a 39,95 ofzo ) bij de slaapcomfort winkel gehaald. Verder heeft hij 8 complete sets. Hier is niet het plassen oid maar als hij verkouden is en moet hoesten is t vaak spugen. Dus ben wel blij met zoveel sets En mijn schoonouders hebben een woon en slaapcomfort winkel dus dan koop je t ook makkelijker. ( als ik er meerdere keren per week langsga kan ik t op den duur niet laten liggen of heeft de oudste iets gezien in de nieuwe boeken wat hij heel mooi vind en dan krijgt hij het van opa en oma)
Ik had een waterdichte van de Action en 1 van de Ikea. Hier eigenlijk geen ongelukjes gehad dus ik weet niet precies hoeveel ze tegen houden. Ik heb zo'n 6 a 7 complete sets, maar dat komt omdat ik ze allemaal te leuk vind
Wij hebben een matrasbeschermer van de ikea, 1 die niet zweet. Daar op ligt een matje van de hema die het plas tegenhoud (8euro en daar hebben we er 2 van) Dus 1 matrasbeschermer, 2 matjes die de plas tegen houd, iets van 3 hoeslakens, en iets van 5 dekbedovertrekken. (Dat kwam omdat ik er een oaar tegen kwam die zo ontzettend leuk waren en toen had ik al andere als nood gekocht, en voor 3 euro een dekbedovertrek die ook nog licht kan geven in het donker voor een kind dat gek is op de ruimte kun je toch niet laten liggen)