Heeft iemand een tip om rustig een fruithapje te geven? mijn meisje wil nl ALLES zelf doen terwijl dat natuurlijk niet gaat..heb haar al een lepeltje gegeven maar nu dat is niet genoeg...als ik het bakje verstop....dan zoekt ze andere afleiding..en gaar steeds opzij kijken....snel afgeleid dus als ze zelf niet alles kan doen.... Wie heeft er tips? alvast bedankt!
Wij hebben Emma nooit gepureerd gegeven. Waarom geef je haar niet kleine stukjes banaan ofzo? Kan ze het lekker zelf doen en banaan is lekker zacht. Emma kreeg zelfs appel, ging allemaal prima. Soms kokhalsde ze even haha, maar dat is alleen omdat ze moeten leren te eten. Zou ik echt proberen als ik jou was!
zou ik idd ook proberen. Stukjes banaan of kiwi. Een mandarijntje waar het velletje vanaf gehaald is. Succes!!
Bedankt voor de tips! Ben alleen zo bang dat ze erin stikt...is ze totaal niet gewend...zijn jullie niet eerst van kleine stukjes naar wat grotere stukjes gegaan of meteen een stukje banaan/kiwi of mandarijn?
Ik zou met kleine stukjes beginnen maar ook weer niet te klein want dan voelt ze niet dat ze wat in dr mond heeft. Ze zal in het begin best wel kaken als er iets acherop dr tong komt. Niet schrikken! Dat is gewoon een reflex zodat het stukje terug komt. Het ziet er alleen uit alsof ze stikt. Makkelijker gezegd als gedaan ik weet het. Maar geloof me, over een paar maanden schrik je niet meer.