Ein-de-lijk kan mn aap zonder zijwielen fietsen! Eindelijk. Probeer het al zo lang maar steeds niet willen en niet durven en ik ga hem niet pushen. Maar had nu wel zoiets van ja hallo je bent nu 5 nu moet je toch wel eens zonder zijdingen gaan fietsen hoor en vanmiddag heeft ie eindelijk een heel stuk gefietst! Trots op mn aap!
Jeeeeee, goed zeg! Dan is het zeker zonder-zijwielen-fiets-weekend Mijn aap van bijna 5 kon het vandaag ook ineens! En ik ben ook trots
zeker weten! hij bleef maar zeggen: Ik kan het nieeeeet boehoe Dus heb hem uitgelegd dat hij wel een paar keer moest vallen om het te leren en dat als we hem loslaten hij door moet blijven fietsen en niet moet remmen. En ging perfect! Hij vond het geweldig. Kreeg nog een tip van een voorbijfietsende vrouw: pak je kind in de nek vast ipv aan de bagagedrager of om zn middel. Door hem in de nek te pakken zoekt hij zelf zijn balans.
Heel gek mss, maar onze zoon kreeg het pas onder de knie toen we hem in het gras lieten fietsen. Op een of andere kon of durfde hij makkelijker zijn evenwicht te bewaren.
Gras valt minder hard dan op de straat. Kan me best voorstellen dat kinderen het dan sneller durven ofwel minder bang zijn om te vallen.
Denk het ook mijn aap van nog geen drie ineens op fiets weliswaar met zijwieltjes.. Maar hij wil fietsen! Ts, gefeliciteerd toch weer een mijlpaal.