Hoi, ik heb bloed bij het afvegen van ontlasting. Duidt dat perse op aambeien of is er een ander kwaaltje na de bevalling dat dit fenomeen tot gevolg heeft? En wat moet ik ermee?
Het kunnen idd aambeien zijn die je kapot maakt door het afvegen. Hou het goed in de gaten en duurt het te lang dan zou ik even naar de huisarts gaan!
Als je ontlasting pijn doet, er is af en toe wat bloed, maar er is geen aambei, dan kan het ook nog een scheurtje in je anus zijn. In elk geval met bloed moet je het nooit al te lang aanzien; toch maar ff naar de huisarts!
ha druif... hier ook.... en heeeeeel af en toe nog steeds. Na ruim 3 mnd na bevalling toch eens naar de ha gegaan.... hoorde nog bij de bevalling was zijn conclusie na een nadere inspectie.. had tijd nodig en zou wel overgaan voordat mijn ventje het huis uit was of te wel... geen zorgen maken was zijn devies. Maar goed, ik zou wel voor de zekerheid na verloop van tijd ff langs de ha gaan, hoe moeilijk misschien eht ook is.... (ik moest toen met mijn kleine man en heb toen maar ook een afspraak voor mezelf gemaakt...)
het kan inderdaad ook een scheurtje in de anus zijn heet daar een fissuri ani en anders aambeien allebei de symptomen zijn hetzelfde en bij alle bij krijg je een zalfje wel een ander maar toch even langs de huisarts gaan.... want vaak gaat het niet vanzelf over..
He druif ik weet niet of je al geweest bent. Hier ook last van dit probleem. Ik denk dat het een scheurtje is, naast bloeden weinig last. Maar ik moet de ontlasting dun houden door veel water te drinken, 3 liter. En verder door mijn darmen wat te 'masseren' met wat oefening en ik moet genoeg proberen te bewegen. Het is verder geen ramp, schijnt vanzelf over te gaan. Het is wel vervelend. In geval van nood bij erg dikke en pijnlijke ontlasting kun je bij de drogist laxerende pilletjes halen, die je ook mag gebruiken bij borstvoeding. Je mag er 2 innemen, maar ik raad aan er eerst 1 te doen, want 2 werkte bij mij wel heel heftig. Hopelijk heb jij, of anders iemand anders, hier nog wat aan. Weten welke oefeningen? PB me maar.
Ha Druif,weet je inmiddels al wat het is?Ik had het ook en durfde er niet mee langs de ha.Uiteindelijk wel gegaan en het bleek een kloofje te zijn.Heb zalf gekregen en zolang ik die gebruik,gebruik ik ook laxeerpillen om de boel wat zachter te houden zodat het de tijd krijgt om te genezen.Succes!
Zeg Jee, welke pillen gebruik jij als ik vragen mag? Die van mij vind ik wel erg heftig. Ik zocht iets biologisch, maar die mag ik allemaal niet gebruiken bij de borstvoeding.