Hoe lang op huizenjacht geweest?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 1 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Wij hebben het derde huis wat we bezichtigden gekocht. Het was wat mij betreft 70.000 boven budget, we hebben behalve de keuken het hele huis aangepakt en hadden geen cent meer over maar ja, location, location, location!

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Nadat ons eigen huis verkocht was hadden we ook binnen enkele weken een nieuw huis gevonden. Nou ja, mijn man dan. Hij was op internet eigenlijk al helemaal weg van ons nieuwe huis.

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Wel een jaar. Wij visten telkens achter het net vanwege spelletjes tussen makelaars. Uiteindelijk zelf ook een aankoopmakelaar genomen en die kreeg een huis in de stille verkoop. Daar wonen we nu 2.5 jaar. We zijn er nog steeds heel blij mee al is het niet ons droomhuis. Voor nu is het goed. Oh ja. Badkamer en toilet verbouwd en alles binnen en buiten laten schilderen.

4. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.074
    1.570
    113
    Ik had het huis al een paar maanden daarvoor al in de verkoop zien komen, maar ja geen vast contract dus in mijn ogen geen optie om iets te kopen. Drie maanden later onverwachts vast contract gekregen en dan kun je snel handelen.

5. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Even denken:
    1e x zijn we binnen 2 maanden verhuisd naar een huurhuis (toen was ons huis verkocht). (Dus 2 maanden zoeken)
    Vanuit het huurhuis zijn we gaan zoeken en hebben we binnen 6 maanden een ander huis gekocht en daar zijn we 6 maanden later in gaan wonen. (Dus 6 maanden zoeken)
    Daar hebben we 9 maanden gelukkig gewoon en zijn na 12 maanden gaan zoeken naar een ander huis. Dat hebben we binnen 3 maanden gevonden en nog eens 3 maanden later zijn we erheen verhuisd. (Dus 3 maanden zoeken)

De laatste keer heb ik wel ongeveer 15 bezichtigingen gedaan. We wisten de wijk en onze eisen, maar stonden regelmatig in een afbraakwoning of met en 20en in een bezichtiging. Budget omhoog schroeven heeft geholpen.

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    1,5 jaar. De eisenlijst was enorm! Vijf huizen pastten erin maar zijn afgeketst om diverse redenen maar nu toch prijs binnen alle eisen.

Wel wat ellebogen werk want voor onze huidige woning waren ook 20 gegadigden. Kon bijna niet geloven dat het ons gelukt was.

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Naar ons tweede huis een maand. Toen we ons oude huis verkocht hadden zijn we gaan kijken. Er waren 3 huizen die voldeden aan onze eisen, de eerste was op zich prima maar het voelde niet goed, de tweede wilde mijn man niet gaan kijken omdat het naast een autobedrijf was, dus de laatste hebben we gekeken, en het was direct raak. Alles er aan gedaan om het op te knappen, en toen was het helemaal perfect voor dat moment.
    Maar we wilden toch graag buitenaf wonen met meer tuin. In die jaren dat we daar woonden heb ik meerdere malen dit huis aangewezen, maar eerst was het véél te duur, na een flinke prijsverlaging nog steeds, maar ik wilde persé gaan kijken. En toen we de oprit opreden waren we helemaal verkocht en hebben we er alles aan gedaan om het voor elkaar te krijgen, en dat is gelukt. Uiteindelijk had ik 3 jaar voor het kochten het boekje van de makelaar al in huis (heeft 4 jaar te koop gestaan uiteindelijk)

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Eigenlijk niet.....
    Wij zaten vorig jaar te bedenken dat we eigenlijk wel wilden verhuizen. Mogelijkheden bekeken en kijken wat er in de buurt te koop stond. Een huis bekeken en datzelfde huis gekocht. Toen zelfs eerst nog ons eigen huis te koop moeten zetten maar hebben geluk gehad dat het snel verkocht. We wonen er nu sind mei vorig jaar en nooit spijt gehad.
    Een aantal dingen moeten verbouwen, keuken, vloer en stucwerk. Maar zoals de badkamer word een meerjaren plan. Hij is niet onze smaak maar wel functioneel dus dat komt later wel.....

9. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

3 jaar nu passief.
    Het is meer rondkijken of er iets is wat we willen in de buurt waarin we willen wonen.
    Komen we iets tegen dan is dat prima.
    Echt actief zijn we niet opzoek. We zitten prima in ons huisje met zn drietjes. Komt er een kindje bij dan wordt het iets klein, maar nog steeds niks om zorgen over te maken

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    4 jaar ingeschreven gestaan bij de woningbouw ivm wachtlijst. 2 jaar actief koophuizen in de gaten gehouden. Net toen ik dacht dat ik moest gaan uitwijken naar ander dorp kreeg ik te horen dat dit huis te koop zou komen en dat was toen zo rond :)

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.821
    113
    Mijn ervaring is dat je gewoon heel breed moet gaan kijken bij huizen die in de regio waar je wil wonen te koop staan. Wij wilden een huis waar we niet te veel, liefst niks, aan moesten verbouwen. Dat huis bleek niet te vinden. Uiteindelijk waren we meteen helemaal om bij het huis waar we alles aan moesten verbouwen. Dit bleek het meeste potentie te hebben en het beste te passen bij al onze eisen (als het af was). Wij wonen hier nu echt met heel veel plezier. En die verbouwing viel echt reuze mee.
    Dus als het gaat om vervangen van een badkamer of keuken, dat is echt peanuts. Ik denk dat je vriend echt wat flexibeler moet worden. Maar misschien vind hij het moeilijk om het eind resultaat voor zich te zien.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij zijn nu ongeveer 8 maanden bezig, in de prijsklasse wat wij willen staat gewoon niet veel te koop. Nu staat er sinds gisteren wel een heel mooi huis op funda die we willen gaan bekijken en gaan er binnenkort huizen te koop van project dat ons interessant lijkt.
    Het gaat om best een groot bedrag dus we vinden het belangrijk dat het huis wel aan al onze wensen voldoet, vooral omdat we hierna niet weer willen verhuizen.

13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Niet. :D Wij kregen dit huis letterlijk aangeboden. Had nooit verwacht ooit in zo’n mooi huis op zo’n mooie plek te mogen wonen.
    Famlieleden wilde verhuizen en hypotheekvrij blijven, wij hebben het aangeboden gekregen voor 85000 onder de marktwaarde (was nog even een dingetje met WOZ enzo) dus in een uur tijd besloten om te kopen.
    En wij gaan hier nooit meer weg :)

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    O dat ken ik. Mijn partner keek in het begin alleen of er wel een mooie keuken in zat, daar hebben we toen ook even over moeten praten :)

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Op ons nieuwbouwhuis toentertijd echt gewacht en direct gekocht toen ze in de verkoop kwamen. Helaas besloot de aannemer 10 maanden na de koopovereenkomst getekend te hebben, dat de bouw toch niet doorging. Daarna hebben we binnen 2-3 maanden ons nieuwe huis gekocht. Niet ons droomhuis maar het heeft veel mogelijkheden dus er word nu druk verbouwd om het meer naar ons wens te krijgen. We hopen binnen 5-10 jaar ons droomhuis wel te vinden maar voor nu is dit huis zeker niet verkeerd!

16. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Het eerste huis in 1 dag.
    Goh, we willen hier toch wel wonen. Wat staat te koop? Yup die wil ik! 2 maanden later de sleutel.

Het tweede huis in januari besloten dat we wilden verhuizen. Opendag in maar een huis gezien en daar in augustus ingetrokken.
    Zelf ons huis 1 dag voordat het op de markt zou komen verkocht.

En spijt dat ik heb! Ik had achteraf langer moeten rondkijken. Maar man was, en is, nog helemaal gecharmeerd van dit huis.

17. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Wij hebben ongeveer 2,5 jaar gezocht voordat wij uiteindelijk in december ons huis hebben gekocht. Wensenlijst meerdere malen nagegaan, ook in andere wijken gekeken dan waar onze voorkeur naar uit ging. Het was ook een wildwest huizenjacht afgelopen jaar.

Het huis wat wij hebben gekocht staat niet in 1 van onze 3 voorkeurswijken, maar deze wijk is ook goed. Verder voldoet het aan ongeveer 85% van onze wensen en we hebben zoals gepland op 1 salaris gekocht. We verhuizen binnenkort en gaan daarna kamer voor kamer aanpakken en ons eigen maken.

Succes met zoeken.

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Volgens mij zoeken de meeste mensen naar een huis wat al af is. Huizen waar verbouwd moet worden blijven vaak lang te koop staan. Wij zijn nu bezig met een flinke verbouwing, ik ben alleen bang of we het er ook weer uit krijgen bij verkoop later..

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ja dat heb ik ook heel erg hoor... mijn man zegt af en toe; dit kunnen we ook nog net betalen denk ik.. en dan denk ik... jaaaaaaa, maar eigenlijk wil ik toch iets lager zitten. En zó perfect is het dan ook weer niet voor die prijs. Ik ben inmiddels wel iets minder kritisch hoor. Maar oke.. geduld.......

20. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Wij ongeveer 2 jaar en nog steeds aan het zoeken. Wij hebben een aantal eisen waar een huis aan moet voldoen. Wij wilde eerst ook in de streek waar we wonen een huis kopen (we huren nu), maar de huizen zijn hier te duur of voldoen niet. Nu hebben we besloten om in dezelfde provincie te zoeken. Komen we ons droomhuis tegen, dan beginnen we ergens anders helemaal opnieuw.

Deel Deze Pagina