Hoe lang op huizenjacht geweest?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 1 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

In deze wijk staat gewoon niet heel veel te koop binnen ons budget. En het ergste van mijn vriend en zijn verbouw-fobie is ook nog dat hij gewoon echt zelf alles kan :rolleyes:
    Ook iets wat ik continu moet zeggen dat we wel kunnen verbouwen, maar hij dus niet alles hoeft te doen als hij daar geen zin in heeft. Daar zijn mensen voor in te huren enzo...

Verder dus echt heel verschillend lees ik al. 1 dag tot jaren haha. Geduld, geduld, geduld... heb ik alleen zo weinig van.
    Naar een andere wijk gaat niet gebeuren. Ik ben al verhuisd uit de stad waar mijn eigen familie en vrienden wonen. Dit is de enige wijk waar ik mij echt “lekker” voel in deze stad. Dat beperkt ons wel, maar dat moet maar gecompenseerd worden door wél te gaan verbouwen in het huis waar een nog tegenaan moeten lopen.

2. rums

rums Niet meer actief

Wij hebben niet gezocht. Er stond hier in de straat een huis leeg maar er was verteld dat die binnen de familie zou blijven. Toen het huis toch te koop kwam een afspraak gemaakt en toen waren binnen twee weken akkoord. Toen paar maandrn later ons huis te koop gezet. Moest heel veel gebeuren dus in die tijd woonde we nog in ons huis wat te koop stond.

Vrienden van ons zijn ruim een jaar op zoek geweest. En zij hebben ruim 50 huizen bekeken. Huizen waar ze op geboden hebben maar achter het net vissen, huizen die hij wel leuk vond maar zij niet en andersom. En nu eindelijk hebben ze ja gekregen op een bod op een huis.

3. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Eigenlijk nooit meer dan een week. Ons huidige huis ooit als vakantiehuis aangeschaft tijdens een week vakantie (in totaal 7 huizen bezichtigd, bij deze hadden we allebei gelijk een goed gevoel) daarvóór woonden we in Engeland in een sociale huurflat die we later met mega korting hebben kunnen aanschaffen.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Eerste huis dat we kochten aantal maanden over gedaan. We gingen wonen in een stad waar we allebij niet vandaan komen, dus veel huizen in verschillende wijken bekeken. Na 6 jaar dat huis in de verkoop en in die 9 maanden dat het te koop stond wel rondgekeken, maar niet veel gezien naar ons zin, een paar die snel verkocht waren. Net op het moment dat ons huis verkocht werd kwam ons huidige huis op ons pad. Niet goed onderhouden, maar mooie prijs. In zelfde wijk, 100 meter verder . Ruimte prima. Hebben wel veel moeten doen en staan nog wat dingen op planning. Grootse was keuken en tuin en al het achterstallig schilderwerk buiten. Geen spijt. Het is mooi geworden en helemaal naar mn zin.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat wij wel 1,5 of 2 jaar gezocht hebben. En een collega van me zoekt zelfs al langer dan dat. Een huis ruil je niet zomaar in, dus het moet echt goed voelen. Ik denk dat we een stuk of 10 huizen echt bezichtigd hebben.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Begin dit jaar echt gericht gaan zoeken.
    3e bezichtiging... goed gevoel... dag erop een bod onder de vraagprijs gedaan en dat werd na 3 uur al geaccepteerd!
    Afgelopen maandag hebben we getekend :):) dus iets van 2-3 weken gezocht.

Nu nog onze huidige grote massionette woning verkopen :):)
    5 slaapkamers... balkon en tuin ... en een mooie lage prijs (onder de 2 ton).
    De huizen hier verkopen binnen 2 weken, dus ik verwacht dat deze snel verkocht zal zijn :) (hij zal over ca 1,5 week op funda komen).

Dus mocht iemand hier nog een groot huis zoeken in Amersfoort... pb me maar :D:D

7. Treez

Treez Niet meer actief

Wij hebben ruim twee jaar gezocht. Zelfs toen had ik nog twijfel, maar vond dat het tijd was om water bij de wijn te doen. Nu bijna zeven jaar later, ben ik nog steeds ontzettend blij met ons huis. Mijn ervaring is dat hoe langer je zoekt, hoe kritischer je wordt en dat is niet altijd positief.

8. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wij wilden graag in dezelfde wijk blijven.. dus elk huis wat op Funda kwam dat ook maar beetje qua wensen oké was hebben we bekeken. Denk 3-4 huizen voor dit huis. Uiteindelijk heb je hier weinig te wensen, je moet gewoon geluk hebben dat je bod wordt geaccepteerd anders heb je überhaupt geen huis. Dus dit is verre van mijn droomhuis, maar sinds ik uit huis ben (12 jaar geleden) pas mijn eerste huis met een badkamer. Dus ik ben dik tevreden :p

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij hebben met ons 1ste huis ongeveer 6 maanden gezocht. Daar woonden we ongeveer 8 jaar en we wilden gaan verbouwen (verdieping erbij op en vaste trap naar zolder, nieuwe badkamer en keuken) plannen bij de aannemer lagen al klaar. Toen bleek dat mijn schoonouders niet meer in hun huis konden blijven wonen vanwege de ziekte van Parkinson van schoonvader. Zij verhuisden naar een gelijkvloerse woning en wij kochten hun woning en hebben daar alles verbouwd met dezelfde aannemer. We wonen nu in een vrijstaand huis waar mijn vriend is opgegroeid en we gaan hier nooit meet weg.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Klopt, dat merken wij nu ook al hoor.
    Wij hebben nu dus ook besloten dat het bijvoorbeeld een 2 onder 1 kap mag zijn i.p.v. vrijstaand. De woningen in de wijk waar we heen willen die vrijstaand zijn, zijn zo 9 ton. En dat vinden we gewoon echt teveel. Toen overwogen om toch naar een andere wijk te gaan waar vrijstaande woningen wel betaalbaar zijn voor ons, maar die wijk voelt gewoon minder goed.
    Tja dan maar 2 onder 1 kap, zolang het nog wel aan de andere wensen kan voldoen.

11. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Een week na de verkoop van ons huis een nieuw huis gekocht. Daarvoor waren we al wel een keer wezen kijken maar waren op slag verliefd. We wilden graag vrijstaand wonen met ruimte om ons heen dus er was niet heel veel keuze. Helaas moest er wel heel veel aan het huis gebeuren dus we zitten nog steeds midden in de verbouwing. Inmiddels zou ik wel heel graag er in willen, we zijn al vier maanden bezig. Maar het is het allemaal waard.

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wij zijn al ruim 3 jaar aan t zoeken. Waar wij wonen staat nu maar 1 huis te koop.
    Hebben al breeder gezocht maar nog niet het perfecte huis voor ons gevonden. Zitten niet op een schopstoel gelukkig.

13. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Wij zijn net verhuisd. Hebben zeker een half jaar rondgekeken. Aardig wat huizen bezichtigd EN behoorlijk ons wensenlijstje daardoor aangepast. Hier nog geen spijt van gehad trouwens. Huis wat we hebben gekocht, hadden we al een maandje op het oog (wilden wachten tot ons oude huis verkocht was). Toen we op een ochtend ons oude huis verkocht hadden, meteen smiddags ons nieuwe huis gekocht.

14. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Wij hebben mazzel. In de buurt waar wij willen wonen wonen mijn ouders, en die willen daar weg omdat ze kleiner willen wonen.
    Maar als we dit niet hadden, dan hadden we denk ik ook wel jaren zoektijd gehad. De buurten waarin wij wel zouden willen wonen, daar komen vrij weinig huizen te koop. Dan heb je nog huizen die we niet kunnen betalen, of huizen die we wel kunnen betalen maar waarvan we het gewoon niet willen betalen (niet ruimer dan waar we nu wonen, amper een tuin)

Deel Deze Pagina