Wel of geen Keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door miss84, 1 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb de keuze wel of geen keizersnede.

De vorige is me prima bevallen en was redelijk snel Weer op de been.
    Ivm een seksueel trauma heb ik in overleg met de gynaecoloog toen voor een keizersnede gekozen.
    Nu mag ik weer kiezen. En ik twijfel.

Mijn man zegt je moet het helemaal zelf weten mijn keuze en hij staat hoe dan ook achter mijn beslissing.

Maar goed twijfel twijfel...

Hebben jullie tips?

Kies je zelf liever voor een keizersnede of gewoon bevallen?

Dank jullie wel!

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dat is in jouw geval denk ik echt een keuze die alleen jij kan maken. Heb zelf geen ervaring met een seksueel trauma, maar ik denk dat als je dat wel hebt dat je de bevalling en het trauma wel heel hoed los van elkaar moet zien.
    Als jij bang bent dat het trauma naar boven komt tijdens een gewone bevalling, dan zou ik er niet aan beginnen. Je wilt dat een geboorte iets moois en bijzonders is en als daar zo'n negatieve herinnering bij om de hoek komt kijken dan lijkt mij dat niet prettig.

Wel heb ik ervaring met een ks en deze is bij mij niet zo goed bevallen. Zowel bij mijn zoontje als bij mij waten er complicaties en naast dat het herstel lang duurde heb ik er ook een trauma aan over gehouden en heb ik er therapie boor gehad om dat te verwerken.
    Als het deze keer dus mogelijk is dan ga ik toch echt voor een normale bevalling.

3. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie.

Ik ben idd bang dat het veel invloed gaat hebben.
    Ik zou niet willen dat ik in paniek raak daardoor. Dat kan ik niet gebruiken op zoon moment natuurlijk

Aan de andere kant wie weet gaat het prima en geeft het juist en positieve ervaring.

4. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Ik heb wel begrepen dat een gewone bevalling na een keizersnede wat meer risico's met zich meedraagt. Dit heeft vooral te maken met het littekenweefsel wat ontstaat na een keizersnede. Mbt een sexueel trauma kan ik je alleen maar adviseren om heel goed na te denken wat een normale bevalling weer kan oproepen. Dat is natuurlijk iets wat alleen jij kunt beslissen. Succes met de beslissing!

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Om de reden die jij noemt denk ik dat je dat echt alleen zelf kan beslissen.
    Ik persoonlijk zou voor een ks gaan. Bij de eerste een ks gehad en super goed bevallen. Wel een zware bevalling gehad, en uiteindelijk spoedks, maar het herstel was super goed en snel gegaan. Nu gekozen voor een natuurlijke bevalling, ook mega zwaar gegaan, maar het herstel... Menn.. Loop nu nog met een zere onderkant van die rot knip :(
    Het is hier nog vers en daarom zou ik nu zeggen; een ks! Maar wellicht denk ik er over bv een jaar wel anders over, maar voor nu dus niet ;)

Deel Deze Pagina