Hoe lang over avondeten?4,5 jarige.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Loontje81, Jan 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    @ lucia.Even je vraagjes beantwoorden.
    Zoals moeder op ons overkomt is ze makkelijk met vele dingen dus wij denken ook met het eten aangezien het volgens haar normaal is dat ze een uur aan tafel zit.Dit hebben we haar gevraagd namelijk.Dochterlief is ook veelal opzich zelf.Spelen,filmkijken enz.
    Voor belonings systemen loopt zij niet warm.Het doet haar niks alleen vind ze de stickers leuk.
    Manlief heeft vandaag gesprek met de juf om te kijken hoe het daar gaat in het algemeen maar ook met eten aangezien ze tussendoor iets krijgen en veelal overblijft.
    Zo'n plan bord zitten wij ook aan te denken mede omdat ze dit(schijnt) thuis ook gebruiken door advies van de pedagoog.Weten wij pas sinds kort en willen wij nog even het fijne van weten dus daar wordt van de week even over gebeld naar de pedagoog.Nu doen we het zonder bord maar met zeggen.Alles van te voren duidelijk maken en zeggen wat er komen gaat.

Nu moet ik wel zeggen wat ik voorheen vergeten ben dat de bedoeling was dat zij afgelopen jaar testen zou krijgen omdat er dus meer speelt.Alleen moeder het best op het verloop laat gaan en grettig gebruik maakt van het feit dat vader weinig te zeggen heeft.Zo zijn wij dus voor het meiske alles aan het afbellen en doen om schot in de zaak te krijgen.

@ Nikita...Ik snap heel goed dat het pas een 4,5 jarige is echt wel.Heb zelf 1 van net 5 en altijd in de kinderen gezeten doormiddel van oppassen,nichtjes ed.
    Volop belonen en pluimen geven doen we al alleen maakt het haar niet uit.Waar ik dan niet tegen kan is dat ze op moment van compliment geven "naast" haar schoenen gaat lopen en de rest eigenlijk even laat weten hoe goed ze wel niet is.Is niet erg maar zo gaat het altijd als ze hier is.Ook al is ze gewoon aan het kleuren dus ja dan raak je wel geirriteerd als je merkt dat ze de ander naar beneden wil halen en wij hun duidelijk maakt dat alles en iedereen gelijk is.

We hebben nu afgelopen dagen regel van 30 minuten in gehouden en dat ging wel maar met wel zeggen dat we broodjes aten ;) volgende keer kijken met een prakkie dus.

@mama van 2 meiden....Ik snap dat ze koud eten niet lekker vind maar als ze gewoon eet dan is er niks aan de hand en dat zeggen we ook gewoon.Alleen brood wordt niet koud en daar doet ze gerust ook een uur over dus daar ligt het niet aan.
    Maar idd 30 minuten max en dan bord weg.We zullen zien hoe het de volgende keer gaat.

Dank jullie dames voor de reactie's.

2. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Mijn oudste van ruim 4 eet ook zo vreselijk weinig en langzaam. We maken er soms een wedstrijdje van (jongste eet als een bouwvakker, dus dan doet de oudste wel zijn best om sneller te zijn). En als hij echt niet wil heeft ie pech, als wij klaar zijn is het eten afgelopen en haal ik alles weg. Hij mag dan nog een toetje, maar ik ga niet eindeloos wachten tot meneer alles op heeft.

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Weet je eigenlijk dat dit gedrag op deze leeftijd vaak uit onzekerheid voortkomt? Ik denk dat je haar gedrag verkeerd interpreteert....

Je irritatie spat van het scherm af en dat is niet alleen voor haar heel erg, ook voor jezelf! Ik zou bijna willen zeggen: Schakel eens een deskundige in. Ervaring met je eigen kind of oppaskinderen is heel wat anders dan een balans zoeken met je stiefkind. Ik spreek uit ervaring (ik heb heel veel ervaring met andere kinderen en rond bijna mijn opleiding pedagogiek af en heb evengoed heel wat moeten leren over de omgang met mijn stiefzoon).

4. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Dat weet ik zeker ja genoeg kinderen om me heen gehad wat dat betreft van jong tot oud(niet alleen die van me zelf want geen enkel kind is het zelfde) en ik weet nog hoe ik zelf was;)
    Het staat ook niet voor niks tussen haakjes aangezien ze vaak zelf niet eens weten waar ze mee bezig zijn.Qua gedrag weten ze vaak niet welke actie voor een reactie zorgt.

Ik ga nu geen deskundige inschakelen omdat we eerst willen dat zij geholpen wordt doormiddel van gedragstesten en hormoon onderzoeken(doorverwijzing pedagoog).Hier zijn wij dus al ruim een jaar voor bezig.

Ik wil zeker het beste voor haar en ja ik ben geirriteerd omdat ik haar gedrag niet goed keur en dit wekelijks een stempel drukt op het hele gezin.
    Als je week in week uit erin zit wordt je het beu.Geef niks maar voor mij reden om dit van me af te tikken zodat hier thuis het niet oploopt.Waarom tikken omdat manlief er ook erg mee zit en ik hem niet steeds wil belasten met wat ik zie gebeuren ed.Tuurlijk kan ik bij hem terecht maar wil hem niet steeds "aanvallen"over hoe het loopt.
    Ik snap dat het voor buitenstaanders best grof over komt en dat ik de deur het liefst dicht hou voor haar maar dat is zeker niet het geval.Ik zit juist manlief achter zijn broek aan om rond te bellen of er ergens vaart achter kan gaan zitten omdat het zo lang duurt allemaal.Ik ben diegene die manlief aan zijn ex laat vragen of ze mee kan voor verjaardag van mijn oudste,juist omdat ik haar nergens buiten van wil sluiten.
    Mede doordat het dagelijks speelt zit het me hoog.Je leeft met zijn alle maar op het moment speelt er maar 1 ding en dat is de problemen rond zijn dochter.Wat er ook helemaal bij hoort maar wil soms loop je dan wel eens over en dat is de afgelopen tijd wel het geval geweest.Waardoor de dag dat mijn oudste 5 werd de druppel was omdat zij de dag naar haar eigen hand weet te draaien.Dag erna dus zo met dat eten bezig zijn geweest,waardoor ik even overloop met gevoelens,sorry.

Ik wil haar niet afvallen wil alleen maar oplossingen en ben daar al ruim een jaar tot anderhalf jaar mee bezig.Als je dan het gevoel krijgt dat je alleen bezig bent er voor en er "moe"van raakt tja dan kijk je wel eens anders naar de dingen en dan reageer je heftiger tegen over haar,partner en schijnbaar op het scherm.

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ik vind het heel erg goed van je dat je het er eens even lekker uitgooid! Maar ik blijf bij mijn advies dat je wel een steuntje in de rug kunt gebruiken in mijn ogen. Want deze situatie lijkt je gewoon even teveel te worden en daar lijdt niet alleen je gezin onder, ook jij.

Share This Page