Dochter drinkt niet uit fles

Discussion in 'Borstvoeding' started by Leolove, Apr 26, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leolove

Leolove Fanatiek lid

Apr 16, 2016
    4,143
    1,682
    113
    Dochter is bijna 12 weken en krijgt volledige bv. Volgende week moet ze beginnen bij het kdv en dus uit de fles gaan drinken. Met 5 weken voor het eerst geprobeerd, geen probleem. Daarna niet vaak genoeg geoefend schijnbaar, want sinds een paar weken pakt ze de fles niet meer, of drinkt hoogstens 20 cc, met veel verslikken en wegduwen van de speen. Afgelopen week iedere dag geoefend, maar er zit eerder achteruitgang dan vooruitgang in. Ik stop zogauw ze echt begint te huilen, want wil niet nog meer een slechte associatie met de fles geven.
    Hebben jullie nog tips? Ik wil in ieder geval nog een andere fles proberen, maar verder zijn m'n ideeën een beetje op o_O

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Welke fles gebruik je nu? Misschien even een dag pauze inlassen?

Zelf voedde ik bij kdv voordat ik naar werk ging, in de lunchpauze en zodra ik haar ophaalde weer voordat we naar huis gingen. Maar ik werkte 7 uur per dag en had haar op een kdv op 5 minuten loopafstand van werk.

3. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Van je af voeden dus met haar rug tegen jou buik aan zeg maar ..
    Iemand anders de fles laten geven en zelf niet in beeld zijn
    Evt andere fles proberen ..
    Oefenen oefenen oefenen ik had een fles en speen weigeraar heb werkelijk alle flessen wel gekocht en geprobeerd, uiteindelijk is ze met 6.5 maand gaan drinken uit een ziekenhuis flesje

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Los van het door anderen laten voeden en een andere fles proberen, kan je ook nog cupfeeding proberen, of voeden uit een spuitje.

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik zou ook inzetten op een cup of beker. En door een ander dat je er niet bent. Of lekker komen voeden op kdv
    Hier ook een weigeraar. Het is nooit wat geworden. Ik ben lot begonnen met water, diksap ed. Als ik er niet was kon ze beetje drinken. Melk van een ander pikte ze amper. Bij hoge noot dronk ze 50 ml. Ze haalde de rest in in de avond en nacht. Ze draaide het ritme om.

6. Ila

Ila Fanatiek lid

Aug 30, 2017
    1,237
    989
    113
    Female
    Ik werk op een KDV en zie dit geregeld. Vaak drinken kinderen bij ons wel beter als thuis. Als jij het geeft ruikt je dochtertje jou en wil ze de borst. Je kan het ook eerst je man laten proberen terwijl jij niet in de buurt bent, maar dit is dan wel een kwestie van doorzetten en veel mannen zijn zo zacht en te vertroetelend met dit soort dingen :)

Leolove likes this.
  7. Leolove

Leolove Fanatiek lid

Apr 16, 2016
    4,143
    1,682
    113
    Bij vriend gaat het slechter dan als ik het zelf probeer. Hoop ook dat ze idd op het kdv het wel voor mekaar krijgen. Ze slaapt nu snachts meestal door en dat is toch eigenlijk wel lekker haha, dus als ze dan snachts moet gaan drinken zou een beetje jammer zijn ;)
    Cup heb ik ook aan gedacht, ga er toch maar een bestellen.
    Speen weigert ze ook, als ze echt zuigbehoefte heeft pakt ze d'r handjes.
    Nu drinkt ze uit een dr Brown fles. Die werkte bij de oudste prima. Dacht evt nog de medela calma te proberen, maar omdat ze het plastic volgens mij al verschrikkelijk vind...

8. Izie

Izie Bekend lid

Mar 17, 2015
    641
    31
    28
    Hier precies hetzelfde probleem.
    Dochtertje is nu 12 weken, vanaf begin regelmatig wel eens gekolfde melk uit flesjes gedronken.. maar sinds een week of 4/5 doet ze het niet meer.

Ik heb een heel arsenaal aan flessen in de kast staan ondertussen... Dr brown beide soorten, de philips avent, medela calma ( hier kan ze helemaal niks mee), difrax en de breastflow.

De breastfow zijn doet ze het nog het beste op, maar verder dan een paar cc komen we nog niet.

IK wil haar rijstebloempap van moedermelk gaan geven met een lepeltje. Dan kan ze dat in het ergste geval op het KDV eten of thuis bij mijn vriend

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Hier precies hetzelfde bij dochter van bijna 4 maanden. Alleen bij mij is het een luxeprobleem omdat ik thuis werk. Ik ga alleen niet graag zonder haar op pad. We wilden eigenlijk een dagje naar de efteling met ons zoontje maar dan gaat ze nu toch maar mee :)

10. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

Mar 6, 2016
    1,948
    1,711
    113
    Female
    Welke fles gebruik je nu?
    En welke maat speen?

Want misschien verslikt ze zich door een te grote speen. Bij mijn zoontje gebruikte ik avent natural touch en dan de kleinste maat speen en dit ging goed.

En ik zou toch proberen af en toe te blijven aanbieden.

11. Leolove

Leolove Fanatiek lid

Apr 16, 2016
    4,143
    1,682
    113
    Ik gebruik de dr Brown maat 1. Heb er net de difrax natural flow op gezet, maar dat helpt niet. Ze zuigt gewoon niet, zit er alleen maar een beetje met de tong tegen te duwen. Heb ook de medela calma gekocht maar denk niet dat dat nut heeft zolang ze niet zuigt.
    @Izie aan zoiets heb ik ook al gedacht ja. Eerst maandag maar eens afwachten of ze de fles wel bij vreemde gaat drinken.

Share This Page