Hoi meiden, Dl eet 's ochtends altijd pap. Tot heden aangemaakt met Bambix. Nu vind ik die pakken erg duur en het proeft zó zoet dat er volgens mij veel rommel inzit. Kunnen jullie een ander merk aanbevelen waar ik ook pap mee kan maken? Heb nu een pak van de Aldi meegenomen, 2x zo goedkoop en lijken geen kunstmatige toevoegingen in te zitten, maar twijfel nog een beetje! Alvast bedankt voor jullie reactie!
Ik heb die van de Lidl, die lijkt qua smaak er het meeste op. Brinta ook eens geprobeerd maar die laat ze staan
Brinta is niet voor kinderen, daar zit teveel zout in. Ik gebruik Biobim. Diverse varianten heb je hierin. Bij Biobim onder de 12 maanden zit geen tarwe in de pappen. Wel andere granen zoals haver, gerst en spelt wat beter verteerbaar is. Verkrijgbaar bij de Jumbo en natuurwinkels. Helaas wel wat duurder, maar dat heb ik er wel voor over.
Bambix is hetzelfde als de pap van de aldi. Kijk maar naar het adres/tel nummer! Dat was een aantal jaren geleden in elk geval wel zal vast nog wel zo zijn...
Wij geven ook bambix 8 granen met gewone melk, maar dat vind ik niet erg zoet? Of heb je de vanille variant, dan zou je de naturel nog kunnen proberen.
Wij geven de bambix ook. Het is wel best zoet, maar zit volgens mij alleen granen en honing in. Dat vind ik niet zo erg.
De Licht Volkoren variant van Bambix bevat honing, dextrose en moutextract. Vandaar de zoete smaak, en daarom geef ik dit ook niet. Of er ook suiker oid in de andere varianten zit, weet ik niet zeker.
Dan zou je inderdaad voor de biologische variant moeten gaan, daar zitten de minste toevoegingen in maar ja, dan ben je duurder uit in plaats van goedkoper.... Anders kwestie van ingredientenlijsten van Aldi en Bambix naast elkaar leggen of het echt verschilt. Waarom is Brinta zo slecht, zit daar meer zout in dan in bijv. brood?
BAMBIX Licht volkoren Groei ontbijt Fabrikant: Nutricia Advanced Medical Nutrition Postbus 445 2700 AK Zoetermeer T: 0800-0223322 W: www.nutricia.nl Voedingswaarde per 100 g: 1443 kJ, 340 kcal; eiwit 11,4 g; koolhydraten 70,2 g (suikers 7,4 g, glucose 4,1 g, fructose 1,1 g, maltose 1,4 g, sacharose 0,8 g); vet 1,5 g (vv 0,3 g, eov 0,2 g, mov 1 g); voedingsvezel 10,5 g; Na 0,04 g, K 440 mg, Cl 10 mg, Ca 135 mg, P 320 mg, Mg 110 mg; Fe 6,7 mg, Zn 2,4 mg, Cu 0,4 mg, Mn 2,4 mg, I 100 µg; vit A 550 µg RE, vit B1 0,8 mg, vit B2 0,1 mg, vit B3 6,7 mg, vit B5 2,0 mg, vit B6 0,7 mg, vit B12 0,4 µg, vit C 40 mg, vit D 16,5 µg, vit E 2,3 mg a TE, vit K 5,0 µg, foliumzuur 56 µg, biotine 8,5 µg. Ingredienten Tarwe 46,5%, rogge 46,5%, dextrose (4%), honing 2%, moutextract (1%) (bevat soja), calciumcarbonaat, vitamines (A, B1, B3, B5, B6, B8, B11, B12, C, D, E, K), ijzerlactaat, kaliumjodide. Eigenschappen Voorgekookte graanvlokken voor pap op basis van volkoren vezels. Voor een goede darmwerking. Met 12 vitamines voor een goede start van de dag. Geschikt voor kinderen vanaf 8 maanden. Voorzorg bereiding Voor een bord pap: 5-6 eetlepels (+/- 20 g) toevoegen aan 200 ml warme opvolgmelk. Maar goed, de samenstelling veranderd nogal eens.
Sorry meiden, ik had eerst in titel 'Brinta' staan en in de tekst ' Bambix'. Lekker verwarrend Ik bedoelde dus 'Bambix'. Volgens mij hebben we altijd de standaardverpakking (heb nu even geen verpakking in huis, leeggeschud in de voorraadbus), maar vind em altijd heel zoet! Ik ga eens voor havermout kijken!
@Melissa. Dat is wel apart. Op het pak dat ik heb staat dextrose er echt niet op. En de totale suikers is 2.3g.