mijn zoontje heeft sinds gisteren de waterpokken. hij zit nu vanaf zijn hoofd helemaal onder. op zijn beentjes en armpjes begint het nu ook te komen het lijkt wel een krentebol. vind het zo'n zielig gezicht. maar nu zei mijn schoonzus dat ie niet onder de douche mag omdat dan die blaasjes open gaan. ik kan hem toch moeilijk een week lang niet douchen? als ik hem voorzichtig afdep ipv droog kan dit toch wel? hoe hebben jullie dit gedaan en zijn jullie langs de ha geweest? is er nog iets waar ik op moet letten of kan doen om het sneller weg te krijgen bijvoorbeeld? ik heb nu wel lotion van vsm wat ik er 3x per dag op kan deppen maar helpt dit ook dat jullie weten het is een werk eer ik alles heb gedaan en hij houd het niet vol zolang stil zitten. sorry voor het lange verhaal en vele vragen.
Ik heb Emme gewoon in bad gedaan. Wel wat korter dan normaal zodat de blaasjes niet te week worden. Daarna voorzichtig droog deppen. Verder heb ik er niets bijzonders aan gedaan. Emme had niet veel jeuk. Het was met een kleine week over. De blaasjes worden korstjes die indrogen. Pim
Jelle heeft het nog niet gehad, maar de kids van mijn vriendin wel... Zij deed ze gewoon in bad en dan met een washandje gevuld met havermout afsoppen. Het schijnt dat de havermout vlokken een soort "slijm" geven wat de blaasjes indroogt en ervoor zorgt dat de jeuk weggaat... Bij haar kinderen heeft het heel goed geholpen. Het grootste werk was al die havermout weer uit dat washandje krijgen.. Misschien kun je beter een oude gebruiken en daarna weggooien..
Eliza haar waterpokken zijn zo goed als over.. Toevallig ben ik met haar bij het CB geweest, bij de arts. Deze zei dat je haar normaal kan wassen, liever eerst de zeep even vermijden en in een badje doen met babyolie om het wat vettig te houden. Daarna droogdeppen. Als de blaasjes indrogen dan ook vettig houden met wat vaseline.. Dit advies kreeg is en het voldeed erg goed. de korstjes vallen zolangzamerhand van de plekjes af en het trekt erg mooi weg
Mijn eerste heeft ze ook gehad en indd ook wel gewoon in bad geweest maar dan indd met vettende badolie en dat spul van vsm toen ook gebruikt en dat hielp voor mijn gevoel wel goed