zoals de titel al zegt hoeveel mag je over tijd zijn. als ik het schema van mijn verloskundige aanhou ben ik a.s.woensdag 42 weken precies. donderdag is dan de officiele overdracht van vk naar gyn. bestaat de kans dat ik de 43 weken haal of moet de kleine echt zo snel mogelijk na de 42 weken geboren worden? alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag kristy
Hoi Kristy, op de dag dat je 42 weken bent, krijg je een consult bij de gyn. Dan wordt beoordeeld of er nog een paar dagen op een natuurlijke bevalling kan worden gewacht, want dat is te prefereren boven een ingeleide bevalling. Het ligt een beetje aan het beleid ni het ziekenhuis hoever ze je laten lopen, maar dat kun je dan vragen op dat gesprek. Zolang alles goed gaat zullen ze best een dag of 2-3 willen wachten en wel alvast een datum prikken voor een evt inleiding. Je krijgt meestal wel elke dag controle. Maar laat je dus op dat gesprek goed informeren over wat hun visie is op overtijd lopen. Groetjes Brigitte
hoi brigitte, bedankt voor je snelle reactie. a.s.maandag moet ik al naar de gyn voor een eerste controle. maakt hij maandag dan al een plan over hoe het verder gaat? a.s.donderdag ben ik 42 weken en 1 dag en dan is de echte overdracht. groetjes karina
Waarschijnlijk maakt hij nog geen concrete plannen met je omdat je ook nog gewoon op tijd kunt bevallen. Groetjes Brigitte