Sinds afgelopen zomer zijn wij eigenlijk non-stop bezig geweest met onze 1e icsi-behandeling. Eerst een verse tp, daarna de verplichte rustmaand, en vervolgens al onze cryo's. Helaas ben ik geen enkele keer zwanger geworden, en is deze week ook onze laatste cryo niet gelukt. Icsi 2 staat dus voor de deur... We gaan echter eerst pauze houden voor we verder gaan, alleen weten we nog niet voor hoe lang. Ergens wil ik ook nu al weer door namelijk. Nu ben ik nieuwsgierig hoe lang jullie pauze hebben gehouden tussen de verschillende ivf/icsi pogingen door. Ik besef me dat dit voor een ieder anders kan zijn, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen hierin. Dus hoe lang heb jij pauze gehouden, en had je dit vooraf bepaald, of is dit gaandeweg je pauze nog veranderd?
Wij hebben de eerste 3 icsi's in 5 maanden tijd gedaan. Compleet met stimulatie en punctie, dus geen cryo tp-en. Nooit meer, dat sloopt je lichamelijk en geestelijk echt. Daarna 9 maanden pauze ivm overstap ander ziekenhuis. Icsi 4, 2 maanden daarna iui, dit 8 maanden aan een stuk. Neem de tijd die voor jullie beide goed voelt. Een maand meer of minder gaat het verschil niet maken. Als je merkt dat het je leven beheerst, neem wat langer pauze is echt mijn advies. Wij zijn jaar in jaar uit doorgegaan, maar dat zou ik achteraf niet meer zo gedaan hebben
wij hadden pauze na de verse terugplaatsing, totaal 3,5 maand ofzo. Ik had nog wel een maand langer gewild, maar mijn man wou ook graag weer beginnen en het kwam qua afspraken toen ineens ook goed uit. Momenteel ook weer pauze, weet nog niet hoelang, ik denk dat we het over de zomerperiode heen tillen. We wachten ook nog op uitslagen van onderzoek naar herhaalde miskramen (we mogen wel verder tijdens het wachten). Vorig jaar de punctie in juli gehad, en dat doe ik echt nooit meer. Had overstimulatie en ben heel ziek geweest en de hele de zomer ging eraan voor mijn gevoel, terwijl dat de maanden zijn dat ik het heerlijk vind om dingen te ondernemen. d Moet eerlijk zeggen dat we het per maand bekijken, als ik ongesteld ben, stellen we ons altijd de vraag: komt het uit, krijgen we de afspraken gecombineerd met werk en sociaal leven, hebben we er genoeg moed voor en genoeg zin in. Want ik ben het meer dan zat , dat alles in het teken staat van die kloterige ziekenhuis behandelingen... ik wil het ook niet meer maand in en maand uit doen.. mensen kijken me raar aan hoor, dat we regelmatig een maandje overslaan krijg je van die vragen "wil je het wel echt" "de tijd dringt wel hé". Op een of andere manier, hoe je het ook doet.. andere weten altijd commentaar te geven.
Dreamer wat ontzettend naar dat het nog steeds niet gelukt is. Het zag er vorig jaar allemaal zo positief uit Wij hadden na onze eerste icsi geen tp en ook geen cryo's. We moesten 4 maanden wachten tot we voor poging 2 konden gaan. Dit heeft mij wel goed gedaan, al zou het misschien niet mijn keuze zijn geweest want ik wilde liefst zo snel mogelijk door. Maar we hebben in die tijd echt kunnen genieten van andere dingen, even niet telkens te hoeven denken aan spuiten en ziekenhuisbezoekjes. Pandavliegen, verdrietig dat het ook jullie nog niet gelukt is. En heel vervelend die opmerkingen van mensen die denken dat ze weten hoe het is :x Veel sterkte en succes! Ik hoop dat jullie allebei zwanger het jaar uit gaan
Wat erg dat mensen je vragen of je het wel wil als je pauzeert, het is allemaal al zwaar genoeg. Ik heb tussen de verse tp en 1e cryo 3 maand pauze genomen en toen opnieuw 3 maanden pauze tot de 2e cryo tp en toen was het hier raak. Helemaal niet zoveel handelingen als jullie maar ik vond het toen al pittig genoeg en had deze tijd echt nodig.
Wat jammer Dreamer dat het niet gelukt is! Ik heb tussen poging 2 en 3 1 maand pauze gehad en tussen poging 3 en 4 (zitten we nu in) 2 mnd, ivm lucrin. Maar ik wil altijd zsm weer door, mede ook omdat we al 2 x zo dichtbij zijn geweest.. maar het is heel persoonlijk natuurlijk!
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Ik vind het een moeilijk proces en ook lastig om te bedenken waar we nu verstandig aan doen. Een pauze nemen lijkt me eigenlijk wel verstandig, omdat het mijn leven behoorlijk beheerst en veel in het teken staat van zwanger proberen te worden. Tegelijkertijd heb ik ook de hoop nodig, bezig zijn met iets, weten dat je een kans maakt.... Dat maakt het hele pauze nemen wel ingewikkeld! Knap hoe jij er mee omgaat Pandavliegen. Je klinkt sterk, lijkt goed te weten wat je wil en lijkt er heel bewust mee om te gaan. Wel vervelend die opmerking in je omgeving! Mensen hebben toch echt geen idee wat zo'n traject wel niet met je kan doen... Dankje Adriana! Het zag er vorig jaar inderdaad veelbelovend uit. Ik had toen ook echt niet verwacht dat ik nu op dit punt terecht zou komen. Helaas is het gelukt nog niet bij ons langs gekomen.
@Willeke: berichtjes kruizen elkaar... Jij ook wel iemand die snel door wil gaan dus! Ik heb dat ook in me hoor, maar of het echt een verstandige keuze is en of ik niet beter alles even los kan laten... Moeilijk!
soms ontstaat hoop ook door juist even die rust te pakken. Ik vind het wel een aanrader! En als je het over een maand niks vind, begin je toch weer? Mijn mening, Als je twijfelt over een pauze, neem hem! Dan heb je hem nodig. en je bent niet verplicht om 3 of 6 maanden te pauzeren he, bekijk het per maand! ervaar eens hoe het is om een maandje "vrij" te zijn
Dikke knuffel! Waar je in de mmm wel niet allemaal over moet nadenken Ik vind de tip hierboven wel een goede: waarom niet even een maandje wachten en dan een beslissing nemen? Het is niet zo dat je NU moet beslissen. Misschien brengt een paar weekjes rust meer duidelijkheid voor jezelf? Je laatste cryo poging is nog maar net mislukt, gun jezelf even de tijd om dat te verwerken.