hoe lang per borst

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Iris77, Jun 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iris77

Iris77 Lid

Aug 9, 2008
    91
    0
    0
    Hoi,

Ik geef mijn zoontje van een maand borstvoeding. Hij is niet een erg fanatieke drinker. De eerste 3 a 4 minuten drinkt hij goed waarna hij alweer in slaap begint te sukkelen. Ik moet dan echt constant aan hem friemelen om hem aan de praat te houden.
    Dus... dan liet ik hem maar 20 minuten aan elke bost want "elke slok is meegenomen". Nu zeggen ze po het cb dat hij eigenlijk maar max 5 a6 minuten per borst mag.... Ik vind dat wat kort.
    Klopt het dat hij dan wel genoeg voeding eruit haalt? Wat is nou wijsheid, kort laten drinken of hem maar wat langer aan de borst houden...
    Hij groeit niet geweldig goed (toen hij 3 weken was zat hij nog onder geboorte gewicht) dus ik voedt hem na de borst bij met een toetje friso (35cc 4x per dag).

Alvast bednakt voor je antwoord

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

Mar 26, 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Je kunt hem gewoon laten drinken totdat hij echt niet meer wil.
    Je kunt er ook voor kiezen om vaak van borst te wisselen per voeding, vaak blijven kindjes dan beter wakker.
    Je kunt niet zeggen dat hij met 6 minuten aan een borst klaar moet zijn, dit is voor elk kind verschillend.

Hoe vaak gaat hij aan de borst per 24 uur?

3. Iris77

Iris77 Lid

Aug 9, 2008
    91
    0
    0
    haai,

nou zo ongevver 6 a 7 keer. meestal zo elke 3 uur.
    snachts zit er meer tijd tussen. soms komt hij eerder vooral als ik het zelf wat druk heb gehad...

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

Mar 26, 2009
    352
    0
    0
    Wat gebeurt er als je hem vaker aanlegt?
    Je zou er voor kunnen kiezen om hem een aantal dagen vaker te pakken voor een voeding zodat je melkproductie omhoog gaan. Je voedt vaker en wisselt goed van borst.
    Zeker de toetjes kunnen vaak prima door de borsten zelf gegeven worden. Als hij andere melk dan moedermelk krijgt blijft hij ook langer weg waardoor het langer duurt voordat hij de borsten stimuleert waardoor er minder melk aangemaakt wordt.
    Snap je de vicieuze cirkel?

Je kunt ook borstcompressie toepassen. Zie:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstcompressie

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
    Mail gerust.

5. Iris77

Iris77 Lid

Aug 9, 2008
    91
    0
    0
    he bedankt voor die link. Wat een uitgebreide onfo. Super. Dit ga ik zeker proberen want mijn zoon hangt inderdaad lang aan de borst zonder te drinken of valt zelfs in slaap. Mijn productie is gewoon niet optimaal... vaker aanleggen heb ik al geprobeerd maar daar werd ik zelf erg gestrest van... was de hele dag alleen nog maar met voeden bezig. En die stressigheid zorgde er weer voor dat mijn productie niet verbeterde...Ik ga dit zeker proberen die compressie.

nogmaals bedankt

6. Rieneke

Rieneke Actief lid

Mar 26, 2009
    352
    0
    0
    Graag gedaan, laat je nog even weten of het het gewenste resultaat heeft gehad?

Groeten Rieneke

Share This Page