Hoi, Mijn dochtertje krijgt nu 4,5 maand bv...wat overigens super gaat. Ze ligt qua gewicht ook prima (lekker bolleke ). Maar ze komt nog steeds iedere nacht voor 1 soms 2 voedingen. Dit, icm mijn slecht slapend peutertje, begint me nu toch langzaam op te breken. Zoals bijv. vannacht. Ik had een theatervoorstelling dus was rond 22.30 u thuis. Om 23.00u heeft Mila haar laatste voeding gekregen. Om 23.30u lag ze in haar bedje. Om 3.30 u werd ze weer wakker. Ze heeft toen gedronken en lag om 4.00 u weer in bed. Om 5.00 u werd mijn zoontje wakker en wilde niet meer gaan slapen. Een korte nacht dus wat meer regel dan uitzondering is. Ik heb dit op het cb al aangekaart en deze adviseerde me om haar te laten huilen omdat ze de voeding niet meer nodig heeft en dit gewenning zou zijn. Ikzelf zie dit niet zo zitten. Mijn man vroeg me vanmorgen of ik niet wil stoppen met de bv zodat we 's nachts om de buurt kunnen opstaan...maar eerlijk gezegd denk ik dat dat hooguit een week goed gaat en ik dan toch nog 's nachts alleen kan opstaan en dan ook nog naar beneden om de fles klaar te maken Ook heeft hij al een paar keer gezegd dat hij denkt dat ze gaat doorslapen zodra ik overstap op kv. Ik heb al geprobeerd om haar na de laatste voeding nog een flesje te geven met nutrix toegevoegd, ook dit gaat helemaal op, maar ze slaapt er niet langer op. Stoppen met bv zie ik ook nog niet zitten..ik wil heel graag de 6 maanden vol maken en dan langzaam af gaan bouwen. Heb jij nog tips voor me? En zou het werkelijk zo zijn dat ze niet doorslaapt omdat ze bv krijgt Groetjes Chantal
Hoi, verwarrend is het wel he, vooral omdat nachtvoedingen en borstvoeding gelijkop lijken te gaan : ) De waarheid is dat bv een andere vertering heeft dan kv. kv is zwaarder en lastiger te verteren en dat vergt meer energie van een babie, dus slapen is hard nodig. Bv daarentegen heeft een lichte en makkelijke vertering, waardoor een kindje zijn energie op andere dingen kan richten dan vertering : ) Kindjes hebben de voeding 's nachts vaak gewoon wel nodig, maar willen soms ook gewoon bij je zijn, er is een behoefte daar kun je vanuit gaan. Overstappen op kv stopt de behoefte mogelijk niet (bij je willen zijn, of honger) en dan ga je idd een fles klaarmaken 's nachts. Laten huilen stopt deze behoefte wel, vraag is of je daar zin in hebt om het op die manier aan te pakken. Veel mensen zoeken de oplossing in andere dingen tot het moment dat het doorslapen wel doorzet. Bijvoorbeeld baby bij zich in bed, baby naast het bed, zelf bij de baby op de kamer slapen enz enz. Het is overigens een bekende leeftijd voor wakker worden 's nachts. Overdag is er veel te zien en ontdekken, snel afgeleid om borst te drinken en 's nachts een beetje bijtanken. Is dat herkenbaar eventueel? groetjes Kirsten
Dank je voor je antwoord. Het laten huilen zie ik zelf ook niet zitten. Ik heb haar wel 2 nachten kunnen troosten met een speentje, maar de nacht erna was ze ook hier niet mee te troosten dus heb ik haar gewoon weer gevoed. Bij ons in bed laten slapen vind ik zelf een eng idee. We zijn nu het 'slaapprobleem' bij zoonlief proberen op te lossen. Het zou denk ik al heel veel schelen als ik na de nachtvoeding gewoon weer kan gaan slapen ipv wakker te blijven door zoonlief Verder is het dan maar afwachten tot ze gaat doorslapen...
Ik hoop voor jullie dat iedereen snel beter slaapt waardoor de nachten wat beter door te komen zijn. Verder moet je je tot die tijd maar troosten met het feit dat nachtvoedingen heel goed voor je melkproductie zijn. Misschien een schrale troost, maar wel waar. Groeten Rieneke
Hoi Rieneke, haha ja dat dacht ik dus ook al. Kan ik hier dan meteen een vraagje achteraan plakken? Ik voel sinds 2 dagen het tsr niet meer zo goed. Normaal voelde ik het echt en nu is het maar een klein beetje. Hoe kan dat en wat wil dat zeggen?
Er zijn vrouwen en die voelen hun toeschietreflex nooit. Er zijn ook vrouwen die voelen alleen de eerste periode hun toeschietreflex en daarna niet meer. Er zijn ook vrouwen die blijven hun toeschietreflex echt hun hele borstvoedingsperiode voelen. Kies uit waar je bij hoort, alle 3 zijn volkomen normaal. Groeten Rieneke
Dank je voor je antwoord. Ik was al bang dat mijn voeding mss terug liep ofzo niet dat ik iets aan Mila merk haha zij is nog steeds een tevreden propje na de voeding
ze komt geen mamamelk tekort. Vannacht is het beter gegaan met haar. Ze werd om 23.30u wakker toen heeft ze gedronken. Daarna weer om 2.00u maar is ze in slaap gevallen met een speentje. Om 4.00u werd ze weer wakker en toen ben ik een paar keer op en neer gelopen om haar een speentje te geven. Ze is toen in slaap gevallen tot 7.30u. ben super trots op haar. Ik kijk het aan hoe het vannacht gaat, maar als ze echt niet te troosten is met speentje leg ik haar toch weer aan