Hoe lang pijn na miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Saare, 16 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saare

Saare Actief lid

9 apr 2012
    191
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Afgelopen donderdag heb ik een miskraam gehad. Was toen bijna 11 weken, maar had een echo met 9 weken en toen bleek dat de baby is gegroeid tot 8wkn+5dgn. Ik heb ervoor gekozen om een natuurlijke miskraam af te wachten. En nu had ik afgelopen dinsdag bloedverlies, maar was maar een beetje. Afgelopen donderdag zette de miskraam echt door, en dit vond ik echt heel erg heftig. Moest echt weeën wegpuffen en had erg veel pijn. Het was ook een bloedbad hier, alsof er een kraan openstond. Maandverband ging niet langer dan 5 min mee. Verloor ook veel grote stolsels. Deze heftige situatie heeft zo'n 4/5 uurtjes geduurd. En daarna zakte de pijn wat weg en nam het bloedverlies ook af. De nacht erop heb ik ook nog aardig wat pijn gehad en nog een paar stolsels verloren.
    Ik weet niet of ik het vruchtje ben verloren, ik zag niets wat erop lijkt. Wel grote stolsels, maar zag er met name heel bloederig en donkerrood uit. Dinsdag staat er een echo gepland om te kijken hoe de baarmoeder er nu uitziet.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe lang hebben jullie nog pijn gehad na een miskraam? Het is vandaag zaterdag en ik heb nog steeds pijn. Het is niet dat ik krom lig van de pijn, maar ik heb wel het gevoel alsof alles op spanning staat daar. Stoelgang gaat ook moeilijk, nou ja, gaat niet eigenlijk. Met paracetamol gaat het allemaal wel, maar zonder is het echt niet fijn.

Jeetje, heb twee bevallingen achter de rug en zo'n miskraam lijkt er hier behoorlijk veel op moet ik zeggen. Had ik eigenlijk niet verwacht.
    De vorige keer een miskraam gehad met 6,5 wkn, maar toen echt helemaal geen pijn. Alleen bloed net een menstruatie. Dit is toch even anders geweest hoor. Maar mag absoluut niet klagen hoor, er zijn vrouwen die zoveel meer hebben meegemaakt.

Maar ben wel even benieuwd naar of deze pijn nu nog normaal is,

Xx

2. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Ooh saare wat naar om mee te maken meid:(.
    Bij mij was het eerst een MA en toen een vroeg miskraam. Heb wel een curettage gehad, dus dat is niet te vergelijken met de natuurlijke weg. Heb van de curettage nog wel een aantal dagen flinke napijn gehad. Ik lag krom van de pijn. Hoop dat het bij jou snel stopt, lekker warme kruik op je buik en rust nemen. Heel veel sterkte en hoop dat dinsdag blijkt dat je schoon bent.

3. Kikkertje88

9 jan 2014
    94
    0
    0
    Vervelend he :(
    Bij mij was het precies hetzelfde gegaan. Bij bijna 11 weken een spontane miskraam. Zondag beetje bloed (goede menstruatie) en het vruchtje verloren. 2 dagen later zette het door, precies zoals jij beschreef. Daarna een week lang om de dag krampen, bloed en stolsels (flinke!) Verloren. Na een week de laatse lading een daarna was het gelukkig klaar.

Hoop vooor je dat het snel over is..

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Je beschrijft bijna wat ik deze week heb meegemaakt. Woensdagavond bij 9 weken een miskraam gekregen. Het was een verschrikkelijk bloedbad. De verloskundige gebeld en die vond het ook teveel. Ik ben opgenomen in het ziekenhuis. De volgende dag bleek dat het vruchtzakje eruit was, maar er nog weefsel zat. Dit zorgt voor buikpijn, omdat de baarmoeder blijft samentrekken totdat alles eruit is. Vandaag ook nog buikpijn, terwijl ik het idee had gister het laatste restje weefsel eruit was gegaan. Het voelt helemaal beurs rondom mijn onderbuik en onderkant. Mijn hb was ook enorm gekelderd.
    De vorige mk was bij mij ook met 6 weken. Dat was echt een peulenschil vergeleken met dit. Toen hoefde ik alleen het verlies van het vruchtje verwerken, nu moet ik dat ook plus de hele toestand van het bloedbad.
    Mijn stoelgang is ook belabberd en het plassen voelt ook alsof ik net ben bevallen. Conditie is ook helemaal weg. Herstel zal wel even duren.
    Sterkte. Hoop dat alle weefsel eruit is en dat je snel hersteld.

5. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    O man, dit klinkt als mijn 1e mk! Gestopt met 11w, losgekomen met 13,5 wk. Wat een ellende was dat!
    Bij mij kwam het los op donderdagnacht en kan me herinneren dat ik me het hele wkd erg beurs voelde en moeite had met lopen. Maar de maandag erop functioneerde ik lichamelijk weer goed, wel nog flink bloedverlies een goeie week, als ik me niet vergis.
    Sterkte meid, tis echt waardeloos 😟

6. Saare

Saare Actief lid

9 apr 2012
    191
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de reacties en jeetje, wat een herkenbare verhalen. Zorgt bij mij voor wat geruststelling. Met name dat beurse gevoel is erg herkenbaar nu. Hoop zo dat ik dinsdag schoon blijk, dan kun je het ook echt gaan afsluiten. Naast het lichamelijke gebeurt er geestelijk natuurlijk ook heel veel. Nou even afwachten dan maar.
    Zo gek he, al deze klachten en je dan te bedenken dat zo'n baby maar 2/3 cm is.

@pechvogel, aan je onderschrift te zien heb jij veel te verduren gehad. Heftig hoor. Maar super dat je nu ruim 17 wkn zwanger bent. Geniet van je zwangerschap en hopelijk snel een mooi en gezond baby'tje in je armen.

@overige, hoop ook voor jullie dat jullie snel weer een positieve test in handen hebben (mits de kinderwens natuurlijk nog aanwezig is).

Xx

7. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik heb zelf een MK opgewekt met 8 weken en was er na 2 uur ongeveer vanaf, dus weinig ervaring met veel pijn en bloed.

Maar ik wil je toch even veel sterkte wensen!!

8. Saare

Saare Actief lid

9 apr 2012
    191
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou de pijntjes die ik nog had is volgens mij wel te verklaren. Gisteravond voelde ik een paar minuten iets tussen m'n benen. (Sorry, dit kan nu erg onsmakelijk gaan klinken). Ik naar het toilet en toen zag ik er iets uithangen. Dacht gewoon slijmverlies of zo, maar het kwam niet los met het afvegen. Ik heb het er daarom zelf uit moeten trekken. En toen kwam er een heel stuk weefsel los, denk zo'n 10 cm. Het was een vleesachtig stukje weefsel. Leek totaal niet op alle grote stolsels die ik had verloren.
    Het is volgens mij het vruchtzakje met het vruchtje er nog in. Kon t goed herkennen. Ook alle omschrijvingen hiervan die ik heb gegoogled komen overeen. Ik had ook helemaal geen kramp toen ik dit verloor.
    Ik vind t toch zo bijzonder, zo'n miskraam. Zo apart wat er met en in je lichaam gebeurt.
    Toen ik dat verloor voelde ik me meteen ook leeg. Ik heb de afgelopen dagen vaker geroepen dat ik het gevoel had dat het nog niet klaar was. Ik voelde me nog te zwanger. Had ook nog last van harde en pijnlijke borsten. En zo gek, ik voelde me meteen leeg en mijn borsten deden ook meteen minder pijn.
    Morgen een echo, hoop zo dat ik schoon blijk en dat er ook geen andere gekke dingen worden gezien. Even afwachten.

Xx

9. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Brrr, wat een ervaring hè!!:$
    Gelukkig dat je er geen pijnlijke krampen meer bij had. Toen bij mij het daadwerkelijke vruchtje eruit kwam, ging daar wel behoorlijke weeën aan vooraf (wat jij vorige week hebt gehad) . Maar ik was naar het zkh gegaan (eerste hulp voor vrouwen) en daar hadden ze me pijnstilling met morfine gegeven, dus toen waren de krampen goed te doen.
    Hoe je het verder omschrijft was het bij mij ook. Verdwijnt er zo een kindje in de wc, een vreselijke gedachte.

Laten we hopen dat je nu leeg bent en dat je het kan gaan afsluiten.

10. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Bij mij begon het maandag, bij het uitdrijven zelf veel pijn gehad en de volgende dag heeft het nog iets na gezeurd. Hoop voor je dat het allemaal snel voorbij is. Heel veel sterkte

Deel Deze Pagina