Ervaringen curettage

Discussion in 'Miskraam' started by Kinderwens87, Dec 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    ik weet dat er al veel topics over zijn maar wil niet het topic van een ander bevuilen dus toch even zelf een topic openen.

As woensdag staat de curettage gepland nadat wij donderdag definitief te horen kregen dat het hartje gestopt was met kloppen. Voor er een hoop commentaar ontstaat op nu al een curettage, dit is een zeer bewuste, weloverwogen keuze geweest. Hoewel ik voor alle meningen opensta ga ik het nu niet trekken deze keuze te moeten verdedigen, dus hopelijk is daar respect/begrip voor.

Ik vraag me af hoe andere dames de curettage hebben ervaren? Kon je de dagen erna zelf gewoon voor je kindjes zorgen?

Wat neem je mee naar het ziekenhuis? Mijn man blijft bij de kindjes dus ik zal alleen de tijd moeten doorkomen. Maar ook praktische dingen, wat heb je nodig?

Ondanks dat het een heel bewuste keuze is ben ik doodsbenauwd voor de behandeling. Eerste keer narcose enzo, hoor graag hoe jullie dit hebben ervaren.

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,797
    497
    83
    Ik had je andere topic ook gezien, goed dat je een keuze hebt gemaakt waar jullie achter staan want een miskraam is al moeilijk genoeg.

Ik heb afgelopen maandag een curettage gehad, nadat de miskraam niet volledig was. De ingreep zelf heeft alles bij elkaar ongeveer een uurtje geduurd, vanaf het moment dat ik de operatiekamer in werd gereden tot ik wakker werd. Om 1 uur werd ik wakker, om 4 uur mocht ik naar huis (nadat ik had geplast).
    Ik zag vooral heel erg op tegen de narcose, maar die is mij alles meegevallen. Werd wel een beetje 'stoned' wakker, maar dat trok best snel weg (heb volgens mij wel nog flink wat onzin uit lopen kramen :oops:). Daarna rustig een beschuitje gegeten om niet misselijk te worden, maar uiteindelijk ook niet misselijk geweest. Wel had ik erg last van het infuus in m'n hand (die is nog steeds blauw), en ik had een zuurstofbuisje in m'n neus gehad waardoor ik 2 dagen lang non stop kriebels had en moest niezen.
    Na de ingreep de volgende dag wel nog rustig aan gedaan, vooral omdat ik heel erg moe was. Daar heb ik nu nog steeds wel last van, dat ik heel moe ben en af en toe nog een soort van watten in m'n hoofd.
    Qua pijn en nabloedingen, dat is mij ook alles meegevallen. Het is vooral een vervelend gevoel af en toe in m'n buik, maar ik heb verder geen pijnstillers er voor nodig ofzo. En bloedverlies was vooral de eerste 2 dagen, en nu zo goed als weg.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik het vruchtje dus al was verloren, het was vooral restweefsel wat was blijven zitten.

Heel veel sterkte woensdag! Mocht je nog meer vragen hebben laat het maar weten :)

Kinderwens87 likes this.
  3. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    @Noelle85 bedankt voor je uitgebreide reactie! Wat fijn om te horen dat het jou is meegevallen. Heb ook vooral veel vragen die eigenlijk echt niet belangrijk zijn:rolleyes:, maar waar ik toch mee bezig ben. Moet ik een pyjama meenemen, wel of niet scheren van te voren, dat soort stomme dingen :oops::roflmao:. Maar dat is mijn manier om een beetje grip op de situatie te krijgen, vind het zo moeilijk dat je zo machteloos bent verder. Los van dat je mag kiezen hoe lang je wil afwachten etc, je hebt in deze situatie gewoon niets in de hand.

4. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

Nov 3, 2015
    933
    585
    93
    Ik heb vorig jaar een curretage ondergaan. Ik vond het allemaal erg meevallen. Maar misschien stond ik er ook wel anders in, de keuze was bewust. De nasleep viel ook mee en ik ben zelfs de dag erna weer gaan werken (toen nog in de winkel). De eerste menstruatie was wel even wat heftiger, maar daarna was het weer als normaal.

Ik hoop voor jou dat het ook mee zal vallen. Sterkte!

Kinderwens87 likes this.
  5. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,797
    497
    83
    Mij werd gezegd dat scheren absoluut uit den boze is en dat ik er zelfs om naar huis gestuurd kan worden! Ivm eventuele wondjes en infectiegevaar. En als de arts het nodig vindt ze dat zelf wel zullen doen (bij mij overigens niet gebeurd). Dus niet scheren ;)

Ik was ingedeeld voor een dagopname dus hoefde geen pyjama mee. Wel het advies makkelijke kleding, dus joggingbroek ofzo. Je krijgt zo'n prachtig operatie jasje aan als je aan de beurt bent.

Verder heb ik gevraagd of ze mijn benen pas in de beugels wilden leggen als ik knock out was dat wilde ik niet bewust meemaken, maar dat was geen enkel probleem.

Kinderwens87 likes this.
  6. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Het stond al wel in het info foldertje van het niet scheren:|, ik had de hoop dat het mee zou vallen... nou ja oerwoud dan maar:roflmao:.

Joggingbroek had ik inderdaad ook al bedacht.

Die laatste is wel een goeie inderdaad. Lijkt me vreselijk al met de benen wijd te liggen als je nog bewust van bent.

7. Taylor1989

Taylor1989 Actief lid

Aug 31, 2015
    227
    25
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Wat heftig, wat verdrietig @Kinderwens87. Heel veel sterkte. Helaas zit ik zelf nu in m’n tweede miskraam in zeer korte tijd. Wat een verdriet. Heel veel sterkte en succes woensdag. Dikke knuffel

8. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Oh de tweede ook gewoon :cry:. Hopelijk snel een plakkertje voor jou. Sterkte!

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ik heb 14 december de curettage gehad. Hier ook zeer bewuste keuze ik wilde die pillen absoluut niet.
    Curettage opzich en de narcose is me wel meegevallen. Pijn daarna ook heb geen paraceramol nodig gehad. Vorige week zaterdag kreeg ik koorts en na onderzoek bleek dat er nog een flink bloedstolsel in mijn baarmoeder zit omdat mijn baarmoeder na de curettage weer snel volliep met bloed. Ze hopen nu dat mijn lichaam dit zelf gaat oplossen en ik niet nog een keer een curettage moet ondergaan. Ik vloei nu sinds afgelopen maandag en volgens mij stopt het voorlopig ook nog niet heb ik zo'n idee.

10. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Had jouw verhaal inderdaad al gelezen:(. Wat een vreselijke pech zo:(. Hoop voor je dat het vloeien snel stopt en jullie snel verder kunnen

11. Flowers86

Flowers86 Bekend lid

Apr 6, 2015
    784
    457
    63
    Wat onwijs naar voor je zeg, heel veel sterkte!
    Ik heb een curettage gehad met 12 wkn (windei/lege vruchtzak bij 10 wkn).
    Ik vond het persoonlijk echt alles mee vallen... het is echt zo gebeurt.
    In de ‘wachtkamer met bed en al’ kreeg ik een infuus, daarna werd ik naar binnen gereden en ging het heel snel.
    Herstel ging super. Ik mocht heel snel al weer naar huis. Ook ik heb geen PCM nodig gehad. Heel veel sterkte!

Ohja, ik werd netjes 30 dgn erna weer ongesteld

Kinderwens87 likes this.
  12. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

Nov 3, 2015
    933
    585
    93
    Sterkte vandaag!

Kinderwens87 likes this.
  13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Hoe gaat het met je?

Kinderwens87 likes this.
  14. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Het gaat. Curretage op zich is me meegevallen, nadien wat krampen en erg moe. Krampen lijken nu weg en vloeien is minimaal. Dus hopelijk is alles goed gegaan en kunnen we snel weer verder.

Vind het wel erg vervelend dat ik de gyn niet gesproken heb en over 6 weken pas een telefonische afspraak heb. Maar goed Vk belt vandaag ook nog dus wellicht kunnen zij nog wat vragen beantwoorden.

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ja moe was ik ook heel erg na de curettage. Vervelend dat de gynaecoloog niet meer kwam. Welke vragen heb je nog wellicht kunnen wij al beetje helpen.

Ik vloei sinds gisteren niet meer gelukkig. Hopelijk is nu alles schoon vanmiddag weer echo bij de gynaecoloog

16. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Ik vind het 'gek' dat er geen echo meer gemaakt wordt ter controle en ik vraag me af hoe lang ik moet wachten met weer proberen zwanger te worden. Tot de nacontrole (al hecht ik daar echt geen waarde aan want ze kan door de telefoon toch echt niet bepalen of Mn lichaam hersteld is), tot 1e menstruatie, niet?

17. Kinderwens87

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Oh spannend, ik duim voor je dat je lichaam het laatste beetje zelf opgeruimd heeft!

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Bij mij hebben ze op de ok dus toen ik nog onder narcose was een echo gemaakt, toen ik eenmaal wakker was hebben ze geen echo meer gemaakt.

Als ik eerlijk ben zou ik ook willen dat ze een echte afspraak maken en inderdaad nog een echo maken over 6 weken gewoon om te kijken of alles weer ok is voor een nieuwe zwangerschap. Ik kreeg na de curettage een afspraak mee voor een echo 6 weken later. Dat werd dus al eerder maar goed normaal gesproken zou ik 30 januari een echo hebben ter controle.
    Hoelang je moet wachten met zwanger worden durf ik niet te zeggen, volgens mij kun je na de 1e menstruatie weer verder. Wij moeten icsi doen dus ik weet helaas niet hoe het in een "normale" situatie gaat.

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ik hoop het echt ontzettend.
    Ben best wel zenuwachtig voor de echo

20. K00

K00 Niet meer actief

Kus voor jou!

M.b.t zwanger worden; volgens mij is de verwachting dat er na een week of zes weer een menstruatie plaats vindt. Daarna zou je cyclus weer op gang moeten komen.
    Of het voor die tijd zin heeft om het al te proberen weet ik niet, ik hoor veel dames die echt een paar weken bloed verlies hadden. Zolang dat is zal vrijen geen pretje zijn denk ik (en zal er denk ik ook geen ei zijn?)

Ik hoop dat je lichaam het snel weer oppikt!!

Share This Page