Hoe lang proberen of ze iets lusten of niet?

Discussion in 'Voeding' started by Theezeefje, Mar 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,711
    4,030
    113
    Overijssel
    Hallo,
    Mijn zoontje is inmiddels 13 maanden en ik heb nu al een paar keer geprobeerd om hem gewone melk te geven maar meneer wil het niet,uit de fles, beker enz.. elke keer duwt hij het resoluut weg.
    Hij drinkt bij het ontbijt nog wel opvolgmelk nr 2 (180+6) en zodra de bus leeg is wil ik er eigenlijk mee stoppen.
    Gelukkig wel bij het avondeten eet hij een beker volle yoghurt weg en eet soms een klein beetje kaas op de boterham.

Nu is eigenlijk mijn vraag of ik het maar gewoon moet opgeven met proberen?
    Of moet hij perse melk hebben?
    Groetjes!

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Hier duurde het ook best lang, paar weken zelfs :D. Heb je het al eens een beetje opgewarmd geprobeerd, of een beetje lauw? Of karnemelk?

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Je zou het ook nog kunnen mengen? Eerst 150+5 en dan aanvullen met gewone melk enz...

4. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,711
    4,030
    113
    Overijssel
    Oké ;) heb vandaag de melk inderdaad een beetje opgewarmd, maar nee hoor.
    Karnemelk lust ik niet en mijn man ook niet, maar zal eens een pak halen,als hij het niet lust koop ik het gewoon niet meer. Ach, en anders maar een keertje extra yoghurt!
    Maar kan dus wel even duren?

5. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,711
    4,030
    113
    Overijssel
    Olifantje daar zat ik ook al aan te denken,gewoon heel langzaam. Ook een goede tip!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Hier hebben geen van mijn kids melk gedronken. Ze lusten het niet.
    Karnemelk,daar zijn ze dol op!
    Dus dat kan je ook proberen :)

7. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Je kan idd karnemelk proberen. En anders is melk niet persé verplicht ofzo. 300ml/cc aan zuivel. Dus bijv

- yoghurt
    - kaas
    - boter
    enz..

8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Misschien beetje gek voorbeeld. Niet met melk, maar met rauwe paprika. Dit bied ik hem sinds dat hij een jaar is regelmatig aan. Hij moest het nooit, duwde het meteen weg. En afgelopen zondag eet hij ineens een heel bakje leeg!;) Kwestie van blijven aanbieden zorgen dat het beschikbaar is, maar er geen strijd van maken.

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Volgens mij gemiddeld 15 keer aanbieden. Maar hij hoeft geen melk toch? Mijn dl drinkt geen melk hoor. ( of iets wat erop lijkt ;))

10. mama40

mama40 Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,583
    5
    38
    Ik zou dan toch de opvolgmelk blijven geven.

Hier met dingen die hij niet lekker vind(gekookt ei,tomaat), geen probleem,hij walgt van gekookt ei op brood dus dat hoeft hij van mij niet te eten.Gebakken ei vindt hij wel lekker.
    Tomaat hetzelfde maar zit het ergens doorheen dan eet hij het.
    Af en toe probeer ik het maar lust hij iets echt niet jammer dan,ik maak daar geen halszaak van.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Dit

12. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier ook gemengd tot ze na 5 dagen helemaal op de volle melk zat. Ging prima zo!

13. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Bij dochterlief heb ik eerst gemengd en dan steeds meer gewone melk en minder opvolgmelk. Daarna nog een tijdje beetje opgewarmd en vervolgens gewoon koud, maar daar ging wel wat tijd overheen...

Mijn zoontje heeft toevallig vandaag voor het eerst een fles koemelk gedronken en had hem in 1x op. Zo kan het dus ook... Hij krijgt verder alleen nog BV qua drinken en af en toe water.

Je kunt ook volle melk geven (zelfs beter voor kleine kindjes), smaakt ook weer anders dan halfvolle melk.
    En je kunt toch niks dwingen... en je kunt ook andere zuivelproducten gebruiken (kaas, yoghurt, kwark etc)

14. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Volgens onze diëtiste kwam uit onderzoek destijds dat kinderen 21x iets moeten proeven voordat ze kunnen bepalen of ze iets wel/ niet lekker vinden.

15. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Dl drinkt ook geen melk. Nouja, 1 slokje als je aandringt. Dus die krijgt smorgens pap en s middags yoghurt.

16. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Onze zoon van 4 drinkt ook geen gewone melk.. Hij vertikt het echt! Ik heb t op een gegeven moment opgegeven en hoop maar dat hij het ooit wel gaat drinken... Bij onze jongste wil ik tzt gaan mengen in de hoop dat hij wel melk gaat drinken..

Share This Page