Allergische reactie op melk?

Discussion in 'Voeding' started by Livia75, Mar 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Ik ben op zoek naar ervaringen wat betreft het geven van melkproducten aan een dreumes en slechte reacties hierop.

Mijn zoontje heeft sinds ik hem sochtends gewone melk geef (4 dagen nu) en weer kwark (beetje) na het eten, ontstoken oogjes en rode opgezette oogjes. Ook is hij weer verkouden maar dat is niet raar natuurlijk in deze tijd vh jaar.

Sinds 3 dagen huilt hij ook ineens veel meer, komt slecht in slaap en vooral snachts hartverscheurend huilen. Hij is dan moeilijk te troosten.
    Dit kan ook verlatingsangst zijn (hij is bijna 14mnd, gecorrigeerd ongeveer 13mnd).

Iemand ervaring met het opbouwen van melkproducten en een rare reactie daarop?

Hij had eerder verborgen reflux, tot 8 mnd medicatie gehad.
    Ik heb al eerder geprobeerd yochurt te geven maar toen reageerde hij, naar mijn gevoel, hier ook op door meer voeding die terug kwam. Hij krijgt normale flesvoeding vanaf 9 weken, daarvoor bv.

2. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Ik ben geen arts of voedingsdeskundige, maar het lijkt me dat als je kindje gewone kunstvoeding heeft gehad, de heftige reactie nu bijna niet van melk kan komen. Maar goed, wie weet heeft iemand anders wel een andere ervaring.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

die klachten had mijn dochter oa wel maar inderdaad als je altijd Fv gaf kan het haast niet. Je zou een poosje kunnen stoppen en dan nog eens.

4. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Ik heb vanaf het begin gedacht of er geen sprake was van overgevoeligheid voor melk (geen KMA want dat geeft heftigere klachten natuurlijk).
    De verborgen reflux was natuurlijk wel aanwezig en zorgelijk.

Ik ga melk maar even stoppen en kijken wat er gebeurt...

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Het zal niet zo snel een kma zijn als je flesvoeding hebt gegeven. Je kindje kan wel wat last hebben van lactose-intollerantie.
    Ook het weer helpt nu niet mee. Hooikoorts ligt op de loer. Hier nu ook vaak tranende rode oogjes met naar buiten gaan.

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Nee, ik denk zeker geen KMA maar mogelijk overgevoeligheid.

Oogjes zijn ook dik en rood, ze jeuken en er komt viezigheid uit.
    Zwager dacht ook aan mogelijk hooikoorts.
    Zondag ook in bos gewandeld dus dat kan ook hebben getriggerd.

Ik kijk het nog maar even aan, bedankt voor de reacties!

Share This Page